slawek 318 napisał(a):
na allegro widzialem ze idac od kolektora to niema tego poczatkowego kata tylko tam dalej.A czy moge wyciac ten poczatkowy ktory jest blizej kolektora a zostawic tam ten srodkowy?
słuchaj Sławek, koledzy Ci tu wyrażnie powiedzieli co jest co, więc co kombinujesz?
najbliżej silnika jest katalizator, potem masz mały tłumik środkowy, potem duży tłumik końcowy.
Na allegro nie sprzedaje się układów z katalizatorem, bo nikt by tego nie kupił z racji na drogi katalizator.
patrzac na realoem.com, twoj 318i m43 z 1997roku, ma jeden duzy dlugi katalizator i jeden duzy koncowy tlumik,
to co opisujesz ty to jest uklad z starszego rocznika - moze ktos nie milal i zamienil na taki.
co do pytania o wycięcie
Jakoże masz w swoim aucie 1 sonde lambda, przed katalizatorem, to jego wycięcie nie spowoduje błędnego doboru mieszanki przez kompa. ale jeśli go wytniesz to:
1.tłumik zacznie chodzić głośniej i wysoce prawdopodobne jest ze przy depnieciu będziesz słyszał pogłos rezonansu blachy - cos ala brzęczenie w polonezie (tak u mnie było)
2.Nie wierze w przyrost mocy, ale coś w tym kurde jest - jak wyciąłem kata, to miałem takie lekkie wrażenie, że kultura pracy silnika się zmieniła na lepsze - nie wiem jak to opisać ale był troche żywszy. No ale przyrostu mocy, jaką opisują niektóre świry - nie było.
3.będziesz odczuwał bardziej zapach spalin. Które przy np wietrze i postoju i otwatym oknie i włączonym silniku, będą Ci pod nos przez okno wchodzić.
4.w niektórych warunkach pogodowych, lub w zależności od temp silnika, będą bardziej widoczne spaliny niż normalnie. 5.możesz mieć problemy na pedantycznych stacjach diagnostycznych (mogą się nie czepiać jesli wstawisz w to miejsce tłumik w obudowie takiej jak ten katalizator twój)
także przemyśl to. ewentualnie możesz przeciąć rure i zobaczyć na oko z latarką jak wygląda kat w środku - jak ma ładną "siatke" to nie ma co go wywalać, a jak w złej jakości to wytciąć go w diabły bo tylko będzie stawiał opór a nie spełniał swego zadania.