BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 05:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 5 lipca 2011, 16:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 316i Compact
Witam mój problem polega na tym iż przy próbie odpalenia kluczyk przekręcił się do pozycji zapłonu i stoi w tym miejscu .
Kontrolki się palą , dmuchawa chodzi jak się włączy , wycieraczki światła itp lecz nie można poruszyć kluczykiem w żadną stronę czyli ani wyłączyć zapłonu ani odpalić silnika jedynie to wyjąć kluczyk. Niestety zdarzyło mi się to na mieście . Musiałem brać go na pych , odpalił bez problemu i podczas jazdy można wyjąć kluczyk :) a silnik dalej chodzi hehe .
Czy stacyjka się zacięła na amen czy to może coś innego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 5 lipca 2011, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
mialem kiedys to samo, wyslalem do firmy z tej aukcji http://allegro.pl/bmw-e36-stacyjka-z-ew ... 35491.html po 2 dniach mialem naprawiona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 6 lipca 2011, 14:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 316i Compact
a orientuje się ktoś może czy w tym przypadku wymienia się stacyjkę czy wystarczy tylko bębenek ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 6 lipca 2011, 15:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Właśnie bębenek (wkładka) zostaje, uszkodzeniu prawdopodobnie uległa stacyjka.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 13 lipca 2011, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E36 323i
Kod silnika: M52B25
Jeśli będziesz miał szczęście tak jak ja to nic nie będziesz musiał wymieniać. Miałem identyczną sytuację jakiś rok temu. Najprawdopodobniej zablokował/zapiekł Ci się taki trzpień w stacyjce. Poszukaj dobrze na forum bo ktoś kiedyś opisywał bardzo dokładnie jak usunąć taką usterkę. Z tego co ja pamiętam:
1. odkręcasz plastiki pod kierownicą
2. od wewnętrznej strony stacyjki (przeciwny koniec niż wkładasz kluczyk) powinieneś mieć osłonkę lub jakieś inne graty przykręcone 3 małymi śrubkami (u mnie te śrubki były tak jakby zalakowane, ale nie jest to żaden problem by ten lak usunąć), odkręcasz te 3 śrubki
3. będzie widać trzpień, najlepiej kombinerkami z wyczuciem pomóż mu się obrócić i ładnie Ci odskoczy.
4. możesz jeszcze przesmarować czymś typu wd-40.
5. skręcasz wszystko

Mój opis może być nieprecyzyjny i zawierać błędy gdyż robiłem to tylko raz i to jakiś rok temu, ale udało się bez problemu.
Jak chcesz lepszego opisu to wyszukiwarka forum lub wujek Google i na pewno znajdziesz.

Dodam jeszcze, że przed zablokowaniem zdarzały mi się sytuacje gdzie kluczyk kręcił się w stacyjce nie łapiąc niczego a po "naprawie" wszystko ustało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 14 lipca 2011, 10:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
polas napisał(a):
a orientuje się ktoś może czy w tym przypadku wymienia się stacyjkę czy wystarczy tylko bębenek ?


W e36 jest taki cycek który łączy bębenek z kostką tak więc co musisz zrobić to wyjąć bębenek masz w nim dziurkę musisz tam drucik wsadzić najlepiej lekko zakrzywiony na końcu i ustawić bębenek w odpowiedniej pozycji przekrecasz wtedy drucik i bębenek wychodzi.

Cycek jest z kiepskiego tworzywa i pęka


Nie jeździj na pych bo jak przeskoczy cycek to zblokuje ci kierownice!! da sie to wyłamać mocnym szarpnięciem ale na zakręcie jak zblokuje możesz spanikować.

tu fotka złamanego cycka ;)
Obrazek

http://pietek.pl/auto/20100722148.mp4 tu masz tak na szybko nakręciłem jak to wygląda już nie pamiętam co tam klepałem tak więc nie śmiać się z narracji ;) . Najważniejsze że widać co gdzie wsadzić i gdzie co trzyma ;)

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 09:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 250
Moje BMW: e36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 71&start=0
Przepraszam za odkopanie tematu z przed 2 lat, ale dzisiaj zmagałem się z tym problemem i pomógł mi ten oto prosty sposób z sąsiedniego forum i faktycznie zajęło mi to 20min, nie licząc 1,5h, którą straciłem na zmaganie się z tym problemem innymi sposobami.

Do naprawy tego problemu wystarczy śrubokręt krzyżakowy i mały śrubokręt płaski

-odkręcamy śrubę z osłony kolumny kierownicy ( plastikowa ze spinką)
-zdejmujemy osłonę kolumny
-usuwamy czerwony lak ze śrubek i wykręcamy te śrubki (płaski śrubokręt)
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/showFullSize.php? ... 04c1a8e5a5

- odsuwamy delikatnie bordowy element stacyjki i przekręcamy klucz do właściwej pozycji
- montujemy wszystko w całość i cieszymy się.

Dodam jeszcze, że u mnie po odsunięciu bordowego elementu trzeba było kombinerkami złapać pręcik, który w niego wchodzi i delikatnie przekręcić. Wtedy usłyszałem piękny dźwięk, jakby kliknięcie i kluczyk normalnie zaczął funkcjonować.

_________________
Pasja motocyklisty :)
http://polskajazda.pl/Profil/23551
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 13 sierpnia 2013, 09:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Jedna uwaga:
mandibul napisał(a):
4. możesz jeszcze przesmarować czymś typu wd-40.

Nigdy nie używać specyfików typu WD-40 do smarowania! To nie są smary tylko penetratory! Do smarowania używa się SMARÓW - tu może być np. silikonowy, albo nawet zwykła oliwa maszynowa.

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 18 września 2013, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e36 - 1,8TDS
Dołączę się do wypowiedzi DanielloF3.
tyle, że ja zdemontowałem całkiem swoją stacyjkę w celu takim by ją oddać do naprawy. Niestety nie wiem czy trafiłem na nieuczciwych majstrów, ale usłyszałem, że naprawa będzie kosztować od 200zł w górę. Gdyż po pierwsze mam skrzywiony kluczyk (osobiście mam dobry wzrok i nie widzę skrzywienia), ale miało to kosztować 100zł, a druga 100zł za coś tam bo coś tam jest popsute i trzeba wymienić. do tego miał dojść koszt pewnie przesmarowania całości i ewentualna robocizna czyli mniemam, że jakieś 300zł. Bardzo lubię swoje BMW, ale z racji wieku inwestycja 300zł jest lekką przesadą, albo po prostu zwyczajnie poczułem się oszukany (delikatnie mówiąc żeby nie używać wulgaryzmów).
Ok.
Dopadł mnie ten sam problem co Pana, który założył ten temat. Kluczyk najpierw się przekręcał swobodnie nie zaskakiwał zapłon kluczyk kręcił się 360stopni np. za trzecim razem zaskoczyło i udało się odpalić, aż przyszedł dzień, że kompletnie kluczyk się zblokował i tak jak kolega pisał. kontrolki się paliły nawiewy chodziły ale odpalić nie dało rady. w celu serwisu zdemontowałem to wszystko. Ale niestety taniej było kupić drugą co uczyniłem. no i jak wiadomo zawsze łatwiej jest popsuć (zdemontować) ale problem jest z montażem.
czy mógłby mi któryś z kolegów łopatologicznie rozpisać co po kolei, albo najlepiej jak by był filmik.
Patrzyłem w sieci ale tylko znalazłem jak naprawić stacyjkę z zablokowanym kluczykiem, ale na ten filmik troszkę za późno.
Koledzy fani marki BMW pomocy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 22 września 2013, 14:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 250
Moje BMW: e36 Cabrio
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 71&start=0
Ja niestety w tym momencie Ci nie pomogę, ale z ciekawości zapytam, czy tą zdemontowaną (zaciętą) stacyjkę próbowałeś odblokować tym sposobem co pisałem?
Jak teraz zamontujesz inną, to będziesz musiał wymienić wszystkie zamki (w drzwiach, klapie), chyba, że chcesz nosić dodatkowy kluczyk cały czas przy sobie..

_________________
Pasja motocyklisty :)
http://polskajazda.pl/Profil/23551
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 22 września 2013, 17:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
DanielloF3, wyjmujesz wkładkę ze starej stacyjki i wkładasz do nowej. Było o tym.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Stacyjka zacięta na zapłonie
PostNapisane: 22 lipca 2014, 14:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Witam.Czy ten trzpien w stacyjce ,ktory potem wpina sie w kostke ,jest ''taki sam'' we wszystkich stacyjkach w e36.
Troche ten trzpien zgwalcilem kombinerkami i mysle nad wymiana.

Czy blokada kierownicy wskakuje poprzez uszkodzony wklad stacyjki ,czy tez uszkodzony trzpien?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL