BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 09:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 12:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
TOMA52, do silnika m54b30 zalecany olej jest 0w40 i taki powinno sie lać
Zalecany EDGE SPORT 0W-40
Dobry EDGE 0W-30
Dopuszczalny EDGE 5W-30

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
marcin87k napisał(a):
szkoda tylko że BMW nie mówi pod jaki olej jest projektowany silnik.... posługują się aprobatami np. LL-04

hmmm, ale LL-04 to będzie i 5w40 i 5w30 ... nie macie gdzieś linka do jakiejś instrukcji w necie? Chętnie poczytałbym ...

Weźmy np. 2 Motule i ich lepkości i Millersa Trident LL 5w30:
Motul X-Clean 5w40, 0.845, 14.1, 84.7,
Motul X-Clean+ 5w30, 0.847, 11.7, 71.7,
Twident LL 5w30 11.3, 69
I wrzućmy na wykres: http://www.widman.biz/uploads/calc-graph.html
W 90 stopniach lepkości od 14.2 do 17.7 cSt, niby różnica nie duża.

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
Nightfox napisał(a):
do silnika m54b30 zalecany olej jest 0w40 i taki powinno sie lać


Czyli jednak są jakieś zalecenia, to dobrze ... Tylko kto zaleca? BMW czy Castrol?
Szkoda, że konfiguratory Motula podają 5w40 (X-Clean), zaś Millersa 5w30 (XF LL C3) ...

Millers ma w ofercie 0w40 z aprobatą LL-04, dlaczego go nie zaleca, nie wiem...

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 14:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
TOMA52 napisał(a):
Millers ma w ofercie 0w40 z aprobatą LL-04, dlaczego go nie zaleca, nie wiem...

Ponieważ to olej stworzy z myślą o dieslach z filtrem cząstek spalin. Według Millersa lepszym olejem do benzyny jest XFS 5w40, a jest też tańszy. W ogóle norma LL-04 powstała z myślą o dieslach z filtrem cząstek stałych. Do Benzyn lepiej lać LL-98, nawet gdzieś to w TISie czytałem, oczywiście nie było to napisane wprost. XFS 5w40 owe normy spełnia.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
TOMA52 napisał(a):
Tylko kto zaleca? BMW czy Castrol?
castrol 0w40 był lany jako pierwszy olej,to wreszcie dla benzyny jakiej normy lepiej sie trzymać LL-98 czy LL-04 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
Norma, normą, ale trzeba np. looknąć do tabelki i odpowiedzieć sobie na pytanie czego oczekuję od oleju, pewnych spraw nie da się pogodzić (np. ekonomia, czy ochrona): http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf (w tabelkę wprowadziłem Millersa i Motula, LL-04 ma XFS 0w40, XF LL C3, X-Clean 5w40, X-Clean+ 5w30, LL-01 to X-Cess 8100 5w40, LL-98 to XFS 5w40).

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 17:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
wytłumacz jak chłopu na miedzy :rotfl: ja się na tym nie znam za bardzo,więc pytam który lepszy :) lubie przypiłowac silnik i chce dobry olej ;) mam teraz dokładnie X-Clean+ 5w30 silnik M54b30 jest lepszy od niego czy nie ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 18:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Nightfox, ja do M54B30 osobiście lałbym Millersa XFS 5w40. Ewentualnie z motula 8100 X-cess 5W-40. Moim zdaniem to lepsze oleje do M54B30, ale znawcą nie jestem. Tyle tylko co wyczytałem i pomailowałem ze sprzedawcami.

Ewentualnie zawsze możesz zalać coś z serii Motorsport Millersa albo 300V Motula. Mają 5w40, ale to raczej przerost formy nad treścią chyba że raz na jakiś czas wpadasz na tor :)

Według Motula najlepszy jest Specific LL-04 5W40, ale zarówno w specyfikacji tego oleju jak i w TISie jest napisane iż ten olej zalewa się jedynie do samochodów w EU+kilka krajów a gdzie indziej LL-01. Jest to raczej kwestia ochrony środowiska niż ochrony silnika. X-cess spełnia LL-01, a XFS LL-98. Mi się XFS 5w40 głównie podoba dlatego że jest wyłącznie dla benzyn i spełnia LL-98 która nie uwzględnia DPF'a. Reszta jest też dla diesli DPF'ami. Pytanie tylko czy spełniają normę LL-01 czy 04. Na pewno skończyłbym lać 5w30 i lał 5w40 :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 marca 2012, 18:26 przez kostek_ja, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 18:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
TOMA52 napisał(a):
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf (w tabelkę wprowadziłem Millersa i Motula, LL-04 ma XFS 0w40, XF LL C3, X-Clean 5w40, X-Clean+ 5w30, LL-01 to X-Cess 8100 5w40, LL-98 to XFS 5w40).

Ta tabelka jest w części błędna. Nie sprawdzałem całej, ale np. Millers XFS 0w40 jest olejem Low Saps a w tej tabelce jest jako Full Saps.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 19:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Z faktu że nie lubię ludzi wprowadzać w błąd trochę zgłębiłem temat pod kątem tych norm i M54B30. Sprawdziłem w TISie i do M54 powinniśmy zalewać wyłącznie oleje LL-01 albo LL-04. Co ciekawe jest wyjaśnienie że poza EU nie powinniśmy lać LL-04 ze względu na złą jakość benzyny :)

Z tego co wyczytałem na temat specyfikacji LL-04 w porównaniu do LL-01 to wydłuża ona okres między wymianami i została stworzona głównie z myślą o DPF. Wychodzi na to iż LL-01 powinno najlepiej chronić M54, a co za tym idzie najlepszym wyborem będzie Motul 8100 X-cess 5W-40 który taką normę spełnia, a nie spełnia LL-04.

Sory za zamieszanie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
kostek_ja napisał(a):
Nie sprawdzałem całej, ale np. Millers XFS 0w40 jest olejem Low Saps a w tej tabelce jest jako Full Saps.


Niestety dopiero od ACEA 2010 jest dozwolone oznaczenie tylko A/B lub C. W 2008 były na raz, stąd producent podaje A3/B4 i C3, dlatego umieściłem w dwóch kolumnach. Teoretycznie to co ma popiołu mniej niż 0.8% ma też mniej niż 1.5%. Tabelka odzwierciedla tylko klasy ACEA podane przez producentów.

Są też oleje, które mają jednocześnie np. C2 i C3. Jest to teoretycznie możliwe - jeśli HTHS jest równy 3.5 ...

PS. Tabelkę już poprawiłem.

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 marca 2012, 10:26 przez TOMA52, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 20:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
kostek_ja napisał(a):
Nightfox, ja do M54B30 osobiście lałbym Millersa XFS 5w40. Ewentualnie z motula 8100 X-cess 5W-40. Moim zdaniem to lepsze oleje do M54B30, ale znawcą nie jestem. Tyle tylko co wyczytałem i pomailowałem ze sprzedawcami.

Ewentualnie zawsze możesz zalać coś z serii Motorsport Millersa albo 300V Motula. Mają 5w40, ale to raczej przerost formy nad treścią chyba że raz na jakiś czas wpadasz na tor :)

Według Motula najlepszy jest Specific LL-04 5W40, ale zarówno w specyfikacji tego oleju jak i w TISie jest napisane iż ten olej zalewa się jedynie do samochodów w EU+kilka krajów a gdzie indziej LL-01. Jest to raczej kwestia ochrony środowiska niż ochrony silnika. X-cess spełnia LL-01, a XFS LL-98. Mi się XFS 5w40 głównie podoba dlatego że jest wyłącznie dla benzyn i spełnia LL-98 która nie uwzględnia DPF'a. Reszta jest też dla diesli DPF'ami. Pytanie tylko czy spełniają normę LL-01 czy 04. Na pewno skończyłbym lać 5w30 i lał 5w40 :)
kostek_ja napisał(a):
Z faktu że nie lubię ludzi wprowadzać w błąd trochę zgłębiłem temat pod kątem tych norm i M54B30. Sprawdziłem w TISie i do M54 powinniśmy zalewać wyłącznie oleje LL-01 albo LL-04. Co ciekawe jest wyjaśnienie że poza EU nie powinniśmy lać LL-04 ze względu na złą jakość benzyny :)

Z tego co wyczytałem na temat specyfikacji LL-04 w porównaniu do LL-01 to wydłuża ona okres między wymianami i została stworzona głównie z myślą o DPF. Wychodzi na to iż LL-01 powinno najlepiej chronić M54, a co za tym idzie najlepszym wyborem będzie Motul 8100 X-cess 5W-40 który taką normę spełnia, a nie spełnia LL-04.

Sory za zamieszanie :)
:padam: :piwo: na taka odpowiedz szukałem odpowiedzi ;) Dziękuje
TOMA52, Tobie tez dzięki za odpowiedzi pewnie niejednemu się przydadzą :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 1 marca 2012, 23:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Moje BMW: E46 '04
Kod silnika: M47N
w końcu producenci olei chyba wiedzą co mają zalecać,
mają labolatoria, proces technologiczny itp itd
więc skoro polecają dany olej do danego silnika to czemu im nie wierzyć i na przekór lać oleje wg swojej teorii ?

ja zalewałem Motula takiego jakiego zalecał Motul do danego silnika

ale dzisiaj z ciekawości przesiadłem się z motula xclean+ c3 5w40 na Millersa zalecanego XF longlife c3 5w30 stosując przed wymianą płukankę millers i solidne przechylenie auta na prawy bok żeby max dużo ściekło z miski i porządne wytarcie pojemnika na filtr oleju dzięki temu wyciągam z auta dobre 0,6L więcej starego oleju w porównaniu do zwykłego odkręcania korka spustowego

btw np millers ma droższe oleje od XFa więc gdyby nie liczyły się jakieś normy określone dla danego silnika to z punktu marketingowego powinnien zalecać same najdroższe oleje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 01:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ranger napisał(a):
w końcu producenci olei chyba wiedzą co mają zalecać,
mają labolatoria, proces technologiczny itp itd
więc skoro polecają dany olej do danego silnika to czemu im nie wierzyć i na przekór lać oleje wg swojej teorii ?


Oczywiście że trzeba korzystać z ich wiedzy i ich doświadczenia, ale trzeba też samemu trochę pomyśleć. Uważasz że tworzyli oleje pod dany silnik, czy w ogóle testowali olej w danym silniku, a może patrzyli na wymogi producenta silnika i pod te wymogi tworzyli olej, jak to połączysz z podstawową wiedzą o olejach to zrozumiesz że specyfikacje producenta nie zawsze są dla silnika najlepsze. Wszystko ostatnio idzie w kierunku ekologii a nie niskiej awaryjności, a co za tym idzie oleje też się często skupiają na ekologi zamiast na ochronie silnika.

Dlatego warto patrzeć jakich ekologicznych pierdół wymaga nasz silnik od oleju i dobrać jak najlepszy olej który je spełnia ale nie wyższe, gdyż wyższa ekologia zawsze idzie w parze ze spadkiem ochrony silnika. Chyba że zależy ci na tym żeby twój silnik mniej palił, był bardziej zielony, a nie przeszkadza ci to że szybciej się zużyje bo np. i tak nie będziesz nim długo jeździł :)

A do tego marketingowo lepiej wspierać to iż ekologiczne oleje są lepsze gdyż po prostu są droższe :)
Np. do wspomnianego wcześniej M54 według motula wygląda to tak:
Dobry olej - 8100 X-cess 5W40 - 41,82/1L
Lepszy olej - 8100 X-clean 5W40 - 43,05/1L
Najlpeszy olej - Specific LL-04 5W40 - 57,81/1L

Ja tutaj ewidentnie widzę powód wspierania producentów w tym iż ekologiczne jest lepsze :) Jak porównasz sobie parametry tych olejów to zauważysz że te świadczące o ochronie silnika najwyższe ma olej który jest jedynie dobry, a te "lepsze" są lepsze tylko w kwestii popiołów które M54 krzywdy nie robią.

Co innego jak masz DPF, który jest problematyczny. BMW w LL-04 wymaga olejów mid-SAPS, ale wówczas można by się zastanowić czy jednak nie wziąć oleju low-SAPS żeby mieć mniej problemów z DPF'em. Tym bardziej że Millers zrobił XFS 0w40 który ma minimalnie gorsze parametry od najlpeszego Motula z LL-04, tylko Motul jest mid-SAPS a Millers low-SAPS.

Moim zdaniem przy naszych beemkach najlepiej zerknąć do TISu, zobaczyć jakiej potrzebujemy normy i kupić:
LL-98 Millers XFS 5w40
LL-01 Motul 8100 X-cess 5W40
LL-04 Millers XFS 0w40 dla diesla i motula 8100 X-clean 5W40 dla benzyn

Ewentualnie są silniki z DPF'em które powstały przed normą LL-04 i według TISu LL-01 jest OK, ale dla wydłużenia życia DPF'a zalecają zalewać LL-04 jak tylko będzie dostępny. Dla tych silników lepiej przyjąć LL-04 za minimalną.

Nie mniej jednak ja się nie znam. Dziele się tylko amatorską wiedzą jaką zdobyłem szukając najlepszego oleju do mojej M3, a później do innych samochodów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 01:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 112
Posty: 241
Lokalizacja: Karlsruhe/Gdańsk
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54
kostek_ja napisał(a):
Co ciekawe jest wyjaśnienie że poza EU nie powinniśmy lać LL-04 ze względu na złą jakość benzyny :)

Z tego co wyczytałem na temat specyfikacji LL-04 w porównaniu do LL-01 to wydłuża ona okres między wymianami i została stworzona głównie z myślą o DPF


Dokladnie tak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 09:39 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Poniżej daje link do innego forum, użytkownik poprosił dilera o listę olejów dopuszczonych do użytkowania dla jego auta (E82 135iS). W odpowiedzi dostał listę, na której zawiera się duża liczba silników (min. M54 i M52TU). Widać tam, że do M54 zalecają w zależności od rynku (chodzi o jakość paliw) LL01 (USA) lub LL04 (EU).
Link:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=478346

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 12:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Nie polecam Millers`a XFS`a 5W40.

Miałem wcześniej Motula X-Cess`a 5W40 i na nim nic nie klepało a na Millersie klepie. Oleje na 100% oryginalne kupione w Oil Land.

Kostek edytuj posty bo robisz burdel.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 44
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: :-( żadne
Bobby Vintage, w jakiej temperaturze klepało?
Na mrozie XFS będzie ciut "grubszy", ale tylko odrobinę, więc nie powinno być różnicy, a jednak ...
Obrazek
Czyli jeszcze raz mamy przykład, że parametry to jedno, a praktyka to drugie ...

_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 13:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
W każdej w jakiej na Motulu nie klepało.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] 330ci olej Motul podróba czy orginał ..?
PostNapisane: 2 marca 2012, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Bobby Vintage napisał(a):
W każdej w jakiej na Motulu nie klepało.

Ale mógłbyś podać konkretną temp.? Klepie tylko poniżej 0C, poniżej -10C, czy klepie tylko po odpaleniu i po rozgrzaniu przechodzi, czy zawsze klepie?

Moje X5 klepało na zimno dopiero tej zimy, a olej jest wciąż ten sam. Albo inaczej. Dopiero tej zimy to zauważyłem.

XFS 5w40 kupiłem już do 7er. Zaleje i zobaczę.

A z tym 100% oryginalny... Nawet w Media Mrktcie sprzedawali pircakie Winodwsy :)

Ja kupuję Millersa od oficjalnego dystrubotora. W eMce jak na razie wszystko w prządku. W innych których zalałem odpowiedniego Millera też bez problemów. Aczkolwiek nie testowałem jeszcze XFS 5w40.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL