BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 02:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 6 czerwca 2014, 22:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Niech mi ktos wytlumaczy ten samochod. Chodzi o te pierwsze generacje, tyle ze po 2002 roku ze skrzynia manualna. Co sie psuje? Jakie sa koszty? Jak sie tym ogolnie lata? Na co zwracac uwage? Co wkurza? Co cieszy? Wiecie o co chodzi. I nie, nie pytac czemu nie BMW bo na to odpowiedz mam taka: "juz trzy sztuki mam". Dzieki!

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 6 czerwca 2014, 22:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
IS 300 poza rdzą i manualem, który jest papierowy nie ma większych wad, silnik to wolnossące 2jz, które jest bezawaryjne, bardzo dobre prowadzenie, oglądałem ostatnio is200 i silnik jest bardzo mocno wpuszczony w przedział pasażerski przez co rozkład mas jest pewnie całkiem niezły.

Bardzo fajne wykończenie wnętrza, super projekt zegarów i szpera (torsen) w is300 była chyba serią, ogólnie wg. mnie zadbana sztuka jest świetną alternatywą dla serii 3. W Eu nie występował z manualem, więc US spec fajniejsze!

Poza tym stosunkowo ciasno w środku.

U nas podejrzewam, że mało kto miał styczność z is300 bo tak jak pisałem w EU jest ich bardzo mało i wszystkie z automatem. 95% sztuk na sprzedaż to is200.

Aaa auto było produkowane w Japonii jako toyota z 4cyl. silnikiem beams'a (yamaha), który miał ponad 200 wolnossących koni, ogólnie jak każdy fajny japończyk- dostępność części do ulepszania jest ogromna

Edit: papierowy manual- znaczy się przy seryjnej mocy potrafii się poddać przy bardziej intensywnym użytkowaniu

Polecam racingforum.pl bo tam było sporo o IS

Pozdr.
Krzysiek

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 6 czerwca 2014, 23:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Jakbym nie kombinowal to w gre wchodzi i tak tylko wersja US-spec. Ta korozja to jakies szczegolne miejsca? Czy to tylko w zimowych warunkach sie pojawia?
Czyli mowisz ze w tym przypadku jest zupelnie odwrotnie niz w BMW i lepiej jest brac automat?
Poczytam RF jak tylko sobie haslo przypomne.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 6 czerwca 2014, 23:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2080
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E81
Kod silnika: N54b30a
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=172345
Jeśli kupisz zdrowy egzemplarz to skrzynia nie powinna stwarzać większych problemów, poza tym do 2jz temat alternatywnych skrzyń jest rozkminiony na trzy miliony sposobów, a stary automat zabierze mnóstwo frajdy z jazdy...

Co do rdzy, to jednak jest japończyk, ja oglądałem egzemplarz z 2000r bezwypadek, a progi i doły drzwi były zeżarte, ale u nas inny klimat, podejrzewam, że auto z Kalifornii, czy Teksasu nie będzie miało nawet kropki :)

_________________
Galeria Turasa 328iT:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=137931

Galeria Compacta 325ti
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161392&start=0

Galeria M5:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=158685&start=0

Galeria jedynki 135i:
https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=172345


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 01:10 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kolega miał IS200, siedział w temacie Lexusa (fora itd).
Po rozmowach z nim potwierdzam, że jedną z większych bolączek IS była... korozja. Potrafił skorodować np. dach :D (na krawędzi przy szybie czołowej). Podpytam go jeszcze o szczegóły. Generalnie autem fajnie się jechało. Nieco ciasnawe. W PL bardzo ograniczony rynek części zamiennych.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 06:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mój kolega też się nakręcał na tego lexa ale ja tam nie wiedziałem jego zalet w stosunku do BMW :P (miejsce w środku, dostępność części, serwisów które ogarniają to auto). Też mówił, że automaty były mniej awaryjne niż manual w tym modelu. Kumpel w końcu kupił Avensis z salonu więc temat umarł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 15:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek, podejrzewam, ze tutaj dowiesz sie sporo wiecej http://www.clublexus.com/forums/is-firs ... ation-166/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 15:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 364
IS300 w manualu prawie nie nie ma, z automat to 5 biegowe A650E, bezproblemowy i raczej pancerny choć chyba nie aż tak jak starsze 4 biegowe A340E z SC, GS i LS pierwszej generacji gdzie nigdy nie widziałem uszkodzonej skrzyni tego typu, a używki chodzą po 300zł z tego prostego powodu że się nie psują więc nikt tego nie kupuje :)

Jeśli miałbym coś napisać o silniku, jest to oczywiście legendarne 2JZ-GE czyli silnik z Supry MK4 (bardziej tam znany w wersji turbo 2JZ-GTE). W IS300 jest już wersja z VVTI na nieco słabszych korbach ale zostajac przy serii to nieistotne, starsze 2JZ-GE z Lexusów GS300 pierwszej generacji i wolnossących Supr potrafiły znieść spokojnie po uturbieniu 420 koni bez otwierania motoru, na seryjnym silniku (dla przypomienia fabryczna moc ok 210-220 koni) - swiadczy to o klasie tego silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 16:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7461
Lokalizacja: Tarnów
Moje BMW: E12 520A
Kod silnika: m20b20
Garaż: E12
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=67421&start=400
e46 328ci Santorini Blue
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6& ... &start=200
E36/7 2.8i
Mini countryman SE
F87
Tomek napisał(a):
Jakbym nie kombinowal to w gre wchodzi i tak tylko wersja US-spec. Ta korozja to jakies szczegolne miejsca? Czy to tylko w zimowych warunkach sie pojawia?
Czyli mowisz ze w tym przypadku jest zupelnie odwrotnie niz w BMW i lepiej jest brac automat?
Poczytam RF jak tylko sobie haslo przypomne.

Jak mieszkasz w hameryce to Sam wiesz ze rynek czesci do tego modelu jest przeogromny a ladne, niezgnite auto mozesz kupic z tzw cieplego stanu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 16:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
maaaad napisał(a):
Potrafił skorodować np. dach :D (na krawędzi przy szybie czołowej).

Potwierdza, kiedyś mocno szukałem is i większość oglądanych miała rdze na słupkach co mnie bardzo mocno odstraszało i padło na e46 :) W Is 300 skrzynie automatyczne to nieśmiertelniki (biegi zmienia się przyciskami na kierownicy), ogólnie auta bardzo mocno bezawaryjne. Jak dobrze pamiętam to typowa przypadłość IS to zapiekające się hamulce. Moim zdaniem bardzo fajne autko i nie spotykane, co jak dla mnie jest plusem.

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Lexus IS300/AS300
PostNapisane: 7 czerwca 2014, 19:06 
Miałem kilka IS, tylko z silnikiem 2,0i. Kwestia rdzy w moich autach nie występowała z racji pochodzenia - Włochy. Układ kierowniczy, zawieszenie - rewelacja. Dla mnie największa wada to paliwożerny silnik i jak na swoje 155KM nie robił wrażenia. IS300 nie jeździłem. Co do części i mechaników... nie jest to jakiś wynalazek to raz, dwa w tych czasach do wszystkiego są części i ludzie, którzy potrafią naprawiać samochody.

Bardzo fajna alternatywa dla E46. Podejrzewam, że IS300 już przyjemnie może jechać.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL