BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 07:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Panowie ,swego czasu temat bio paliwa mocno mnie zainteresował gdyż parę kilometrów od mojego domu otwarto produkcję bio.......

Tu moja była ;) mała a w tle fabryka bio paliw....

Obrazek

Zgłębiłem również temat przystosowywania silników diesla przez BMW do bio paliwa.
Wychodziły jak wiecie opcje doposażone fabrycznie aby mogły jeździć na bio dieslu.
Niektórzy z posiadaczy po rozkodowaniu VIN ,mogą znaleźć pośród ciekawych informacji np. taką :

S201A RAPE METHYL ESTER VERSION (RME) Zd. do pracy na estrze oleju rzep. (RME)

Co świadczy o tym że producent przystosował właśnie to auto , poszedłem dalej i porównałem dwa takie same auta w REAL OEM ciekawiło mnie czym się różnią?

Każdy może to sobie sprawdzić.... jednak aby oszczędzić wam czasu wymienię tu kluczowe elementy :
Bak z innego tworzywa ,inna pompa paliwa w baku inna pompa pod progiem inne przewody paliwowe.
Co mnie nie zdziwiło specjalnie :

Pompa wysokiego ciśnienia , szyna CR czujnik w szynie jak i regulator są takie same .
Nie tylko bo wtryskiwacze również są te same.
Bio diesel ma tendencje do rozpuszczania gumy , jest znacznie gęstszy, więc jak sądzę przede wszystkim to wzięto pod uwagę szykując silnik do spalania bio diesla.

Jak wiemy współczesny ON posiada spore domieszki bio który jest bardziej ekologiczny i tańszy. Regulowane jest to ustawą . Co i jak dokładnie się nie zagłębiałem. Jednak różne firmy sprzedające paliwa w naszym kraju pomimo tego że bazowo, korzystają z produktu „orlenu” stosują swoje proporcje domieszek ... wolno więc dlaczego nie.....

Z doświadczenia i własnych obserwacji wiem że im ON „bardziej BIO” tym jego kolor idzie bardziej w żółty . Im paliwo posiada mniej BIO tym bardziej cytrynowe (jak sok z cytryny-kolor). Kiedyś gdy zaczynałem przygodę z dieslem a litr kosztował 2zł Na stacji CPN można było zatankować tylko ON takiego pięknego cytrynowego koloru.

Któregoś dnia kupiłem w „kauflandzie „ plastikowe kubki do piwa i obleciałem kluczowe dla mnie lokalne stacje paliw. Zatankowałem sobie próbki i poddałem je amatorskim testom.
Testy amatorskie bo moja lodówka –zamrażarka wyciągnęła tylko –26stopni.
Czy tak czy inaczej przy tej temperaturze wszystkie paliwa zachowywały się podobnie.

Ale już tylko przy –10 była spora różnica.

Kubki są opisane, nie zachwalam ani nie krytykuję faworytem co do koloru ,przejrzystości jak również odporności na niską temperaturę był kubek o kolorze „cytrynowym „
Wnioski dopiszcie sobie sami......
Zalewam tylko „ cytrynkę” nie mam problemów .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Zachęcam również do przeczytania artykułu zamieszczonego poniżej ,sądzę że wiele rozjaśni i pozwoli chociaż trochę zgłębić tematykę współczesnych paliw.

Mówi się że dawne diesle robiły milion kilometrów i nie wykazywały zużycia ,mówi się że współczesne diesle gdy maja 500tysięcy zaczynają stan agonii.
Oprócz wielu czynników ,myślę że jednym z nich jest w ogóle współczesne paliwo z sporą domieszką bio.

Chciałbym się mylić.........................

Zapraszam wszystkich do dyskusji i dzielenia się doświadczeniami z paliwami.
Pozdrawiam Krzysiek


Artykuł :


"Olej napędowy na stacjach benzynowych jest droższy od benzyny średnio o 10 gr. Jak zapewniają eksperci, to się szybko nie zmieni. Kierowcy samochodów z silnikiem diesla gwarantującego dotychczas niskie koszty eksploatacji muszą oswoić się z myślą, że zakup droższych aut zwróci im się tylko pod warunkiem, że zaczną naprawdę bardzo dużo jeździć - mogliśmy przeczytać we wczorajszym wydaniu Dziennika. Ile w tym przypadku ma znaczyć to "bardzo dużo"? W przybliżeniu około 50 000 kilometrów rocznie. Dla znacznej grupy kierowców jest to dystans nie do pokonania.

Alternatywna istnieje jednak także dla nich. Czy lepsza? Każdy musi zdecydować samodzielnie. Mając na uwadze cenę jest z pewnością tańsza, a rządy wszystkich krajów europejskich twierdzą, że i bardziej ekologiczna. Ale czy na pewno? Biodiesle bo o nich mowa to ujmując skrócie olej napędowy wymieszany z bio-dodatkakmi pochodzącymi od roślin, np. rzepaku. Te paliwa są tańsze na stacjach nawet o kilkadziesiąt groszy na litrze ale jak pokazały wyniki testów Austriackiego Związku Techniki Samochodowej (ÖVK) wyrządzają więcej szkód niż jest z nich pożytku.

Po pierwsze jak wynika z raportu austriackiego instytutu - i tu powinien zostać wytrącony na dobre argument o ekologiczności tych paliw głoszony tak dobitnie przez ministrów środowiska z całej Europy - jeden litr paliwa typu Biodiesel powoduje co najmniej o 1,7 razy większy wzrost efektu cieplarnianego niż zwykły olej napędowy! To dopiero początek. Paliwo z bio-komponentami co już było wielokrotnie głoszone przez producentów aut wpływa na krótszą żywotność silników. Dodatkowo rozwijanie tej "pseudo-ekologicznej" technologii wymusza na producentach odstawienie na boczny tor prac nad ulepszeniem konwencjonalnych jednostek wysokoprężnych, którym w obecnej formie alternatywne surowce napędowe najzwyczajniej szkodzą.

Szczególnie dotyczy to Biodiesli (RME - estry oleju rzepakowego). Już dodanie zaledwie 5 procent bio-masy do zwykłego oleju napędowego powoduje spadek, a nie jak mówią zwolennicy biodiesli wzrost, jakości smarnych oleju silnikowego. To oznacza też automatycznie częstsze wymiany filtrów olejowych i naturalnie samej substancji. Wbrew powszechnej opinii zwiększają się także średnie wyniki spalania pojazdu oraz emisja tlenku azotu do atmosfery. Wedle szacunków austriackich techników z ÖVK konsumpcja paliwa od 3 do 7 procent, zaś NOx pomiędzy 20 a 30 procent. Z korzystania z biodiesli całkowicie wyłączone są samochody z filtrami cząstek stałych DPF. Alternatywne paliwo zawiera bowiem w sobie cząsteczki fosforu, które szkodzą katalizatorowi. Ten z kolei produkuje więcej popiołu i kurzu, który jednocześnie wpływa na krótsze działanie filtrów. Dokładnie o ponad 50 procent. Na domiar złego nowe regulacje prawne zakładają udział nawet 20 procent bio-masy w każdym litrze ON.

Mimo tych negatywnych właściwości rynek motoryzacyjny i rynek paliwowy może wiązać duże nadzieję z biodieslami. Jeśli pod uwagę wziąć alternatywne paliwo oznaczone symbolem BTL (Biomass to liquid). To biodiesel drugiej generacji, który otwiera drogę do homogenicznego spalania w komorze silników wysokoprężnych oraz do systemu CCS, wiążącego właściwości silników Diesla i jednostek typu Otto. Nowe paliwo BTL jak pokazały wstępne testy faktycznie jest w stanie zniwelować spalanie - co najmniej o 15 procent - w stosunku do teraźniejszych motorów wysokoprężnych. Nowy biodiesel byłby w stanie zmniejszyć także emisję tlenku azotu i pozostałych szkodliwych cząstek.

Jak istotny jest ten surowiec dla branży motoryzacyjnej pokazuje przykład z Niemiec, gdzie po firmie Shell udziały w rafinerii Choren Industries GmbH, która w przyszłości ma zamiar produkować blisko 200 000 ton paliwa BTL rocznie wykupili dwaj giganci samochodowej sceny, Volkswagen i Mercedes.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diezel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Fajnie, że poruszyłeś temat Bio :ok:


Na przykładzie swojego Mondeo. Stary silnik TD jak w Ursusie:

Na tym całym bio auto spaliło mi średnio 1,5l więcej niż na zwykłym ON. Myślałem, że wyjdzie mnie trochę taniej jazda na bio a wyszło drożej niż na ON :zdegustowany: Chociaż kilku znajomych jeździ na tym od dłuższego czasu i są zadowoleni...

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 21:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1696
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Świetna robota :ok: Ja zawsze tankuje Verve i pomimo różnych poglądów na jej temat wnioskuje z tego testu , że ma to sens.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 22:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 32
Posty: 516
Lokalizacja: Poznań/Śrem/Puszczykowo
Moje BMW: brak
Ciekawy test. Po raz kolejny muszę Ci pogratulować :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 22:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 4264
Lokalizacja: Poznań
ciekawy test, ja tankuje zwykłego ORLEANA :p
ps. ciekawe ceny ropy ;)


Ostatnio edytowano 10 marca 2011, 00:29 przez Byczus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 22:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam

Sądziłem że temat będzie się cieszył zainteresowaniem......... słaba referencja :niepewny: :rozpacz:

Szkoda, nie motywuje to do udzielania się .........
70 otwarć 3 wpisy.

Rozumiem że wszyscy leją tylko doskonałe paliwo a wieści o 20%domieszki bio to bujda.

Zdjęcie nr 3 , dwa skrajne paliwa z tej samej stacji różne nazwy i rożne ceny.
Zachowywały się tak samo w całym zakresie temperatur ,również wyglądały identycznie kolorystycznie. :zdziwko: :zdziwko:

Zdjęcie 3, kubek nr 2 licząc od lewej w moim teście zajął 2 miejsce był najbardziej zbliżony do " cytrynki" jak i kolorystycznie tak i pod względem zachowania.

To białe to wazelina wytrąca się przy niskich temperaturach to ona zabija w zimie przewody i utrudnia rozruch.
Można nią smarować kanapki... gęsta jak smalec z lodówki.

Obrazek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 842
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Kurcze Panowie, mam takie pytanie. Trochę odbiega od tematu, ale nie wiele. W pewnym sensie dotyczy paliwa. :D

Konkretnie chodzi mi o to, jak nowoczesne diesle, jak one znoszą olej opałowy ? Chodzi o te zasilane CR.
Da się na tym jakoś jezdzić czy nie bardzo ?

Pytam z ciekawości. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
Roger-Nysa napisał(a):
Sądziłem że temat będzie się cieszył zainteresowaniem......... słaba referencja :niepewny: :rozpacz:

Szkoda, nie motywuje to do udzielania się .........
70 otwarć 3 wpisy.



jesteś po prostu :padam: :padam:
mało takich rzetelnych i chętnych ludzi, a świat byłby lepszy :hyhy:


P.S. Roger-Nysa masz PW :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Dobry temat, wyręczyłeś mnie z szukaniem, bo miałem szukać właśnie informacji o RME w BMW bo taką też opcję znalazłem w swojej E46 330d :)

Z testu wnioskuję że na Orłolenie było najlepsze paliwo, zaskoczył mnie tak słaby stan Szela Wi-Pałera

Ciekawe ile w tym zależy od konkretnej stacji, a ile od danej firmy BiPi, Orłolen itp.

Ciekawe czy na stacjach tych samych firm w innej części Polski sytuacja by wyglądała podobnie


Kolejna ciekawa kwestia, jaka była by różnica w "zimowym" i "letnim" paliwie z tych stacji benzynowych :P

a z opcji RME w Beemkach wnioskuję, że jest ona atutem w tym względzie, że powinna lepiej znosić paliwo dostępne obecnie na stacjach benzynowych, bo jest duża domieszka bio komponentów



Dobra robota :super:


Ostatnio edytowano 10 marca 2011, 00:33 przez ANDREW E36, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
MaTiMa napisał(a):
jesteś po prostu :padam: :padam:
:zawstydzony:

Byczus napisał(a):
ps. ciekawe ceny ropy ;)

tak......... test robiłem w grudniu 2010r całkiem nie dawno.... Nie da się teraz za tyle zalać :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz:

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 9 marca 2011, 23:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Roger a co sadzisz o ON typu V-Power Diesel, verva diesel, itp. Warto tankowac, czy lepiej zwykly ON?

Kolejny temat twojego autorstwa super opracowany i opisany :padam: :ok:

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 00:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
hm....
///M_ichał napisał(a):
co sadzisz o ON typu V-Power Diesel, verva diesel, itp. Warto tankowac, czy lepiej zwykly ON?


Nie chcę wyrażać opinii , ponieważ nie jestem osobą kompetentną , takie amatorskie analizy mogą być jak najbardziej błędne.

Kryteria moich badań poznałeś......... sugerowałem się kolorem :rotfl: , gęstością :wstyd: , i zachowaniem w różnych ujemnych temperaturach...... :hyhy:


Dość jasno wypowiedziałem się na temat paliwa o kolorze soku z cytryny Ty pytasz czy warto?

Ja sądzę że tak.

Inne paliwa wykazują sporą ilość domieszki bio w sobie, to raczej nie jest halo . Pod wieloma względami.
Możemy sobie rozmawiać o paliwach ... prosił bym jednak kolegów którzy wykorzystali nazwy "faktyczne " aby wyedytowali posty i na zdrobnienia lub wprowadzili błąd literowy. ;)
Nikt nie chce tutaj nikogo oczernić itd.



Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
O szkodliwości Biopaliwa pisano dużo na niemieckich forach gdy próbowałem zgłębnić temat RME w moim aucie. Po kilkumiesięcznym stosowaniu biodiesla w e46 auto zostawiało plamy na parkingu. Przepraszam ale nie chce mi się wyszukiwać no nowo tych wątków ( w tym momencie bo już zmęczony jestem). Wykonując takie badanie pokusiłbym się o test środków wspomagających paliwo np wytrącania się parafiny itp..

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 11:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 34
Posty: 992
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57
Czyli w sumie orlen verva jest wart dołożenia tych kilku groszy :)
Ciekawe jakby wypadły tańsze paliwa - carrefour,neste,lukoil,auchan itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 218
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e36 325 td
Kod silnika: M51D25
Ja zawsze tankuje Verve z Orlenu, na tym paliwku chyba najlepiej jeździ mój dieselek. Może to tylko jakieś zakamarki mojej podświadomości płatają mi figle, ale czuje że na Vervie z Orlenu idzie lepiej niż na paliwach z Shella czy Statoila.

Cytuj:
Konkretnie chodzi mi o to, jak nowoczesne diesle, jak one znoszą olej opałowy ? Chodzi o te zasilane CR.
Da się na tym jakoś jezdzić czy nie bardzo ?

Pojechać się da ale nowe wtryskiwacze CR troche kosztują ;)

_________________
http://www.myspace.com/1p2mc
http://www.myspace.com/goryl1p2mc
Z-A-P-R-A-S-Z-A-M


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 13:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Roger-Nysa, fajny temat i jak zwykle świetnie opracowany :padam: :padam:

Szkoda że nie było w Twoim porównaniu paliwa ze statoila :P

Roger-Nysa napisał(a):
Mimo tych negatywnych właściwości rynek motoryzacyjny i rynek paliwowy może wiązać duże nadzieję z biodieslami. Jeśli pod uwagę wziąć alternatywne paliwo oznaczone symbolem BTL (Biomass to liquid). To biodiesel drugiej generacji, który otwiera drogę do homogenicznego spalania w komorze silników wysokoprężnych oraz do systemu CCS, wiążącego właściwości silników Diesla i jednostek typu Otto. Nowe paliwo BTL jak pokazały wstępne testy faktycznie jest w stanie zniwelować spalanie - co najmniej o 15 procent - w stosunku do teraźniejszych motorów wysokoprężnych. Nowy biodiesel byłby w stanie zmniejszyć także emisję tlenku azotu i pozostałych szkodliwych cząstek.

Jak istotny jest ten surowiec dla branży motoryzacyjnej pokazuje przykład z Niemiec, gdzie po firmie Shell udziały w rafinerii Choren Industries GmbH, która w przyszłości ma zamiar produkować blisko 200 000 ton paliwa BTL rocznie wykupili dwaj giganci samochodowej sceny, Volkswagen i Mercedes.[/b]


Ale do tego akurat byłbym trochę sceptyczny. Odnoszę wrażenie jakbym czytał artykuł sponsorowany.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 15:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Gumiś, Nie sposób się z tobą nie zgodzić. Zgłębiając tematykę paliw BTL powiązań z sheeeeeeell
Doszedłem do prostego wniosku te paliwa w postaci podstawowej w ogóle nie spełniają parametrów smarnych wymaganych do współczesnych silników. Dopiero po uszlachetnieniu ich dodatkami dochodzą do minimalnego akceptowalnego poziomu............... dalekiego od ideału. Mocno zastanowił bym się czy tankować paliwo oficjalnie domieszkowane biopaliwem.

A na pewno nie zatankował bym swojej niuni Sheeeeeeeeeell V-Poweeeeeeeeer GTL Diesel


Bardziej wnikliwym i zaciekawionym proponuję bardzo ciekawy materiał o właściwościach smarnych paliw i wpływie ich parametrów na silnik i podzespoły .


http://bc.biblos.pk.edu.pl/bc/resources ... rnosci.pdf

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 15:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5029
Lokalizacja: DLU / dolnośląskie
Moje BMW: E36 Touring
Kod silnika: M43B18
Roger-Nysa napisał(a):
A na pewno nie zatankował bym swojej niuni Sheeeeeeeeeell V-Poweeeeeeeeer GTL Diesel


Nawet nie wiedziałem, że takie paliwo jest :zdziwko: :zdziwko:

Jedno mogę powiedzieć o tym jak zatankowałem V-Power Diesel do Mondeo. Większej mocy oczywiście nie odczułem, ale rano (zima) po odpalaniu np. przy -15 silnik chodził dużo ciszej i nie telepało tak budą.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 16:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Tankowałem różne paliwa do swojego TDSa, od topowych na BP, Statoil, Orlen, Shell, Lotos po zwykłe ON aż jak kilka miesięcy temu nie pojawiło się BIO100 na Bliskiej u mnie w mieście. Największym minusem tego paliwa jest to że jak jest zdrowo na minusie (koło-20) to musiałem kręcić kilka razy tzn że zapalał a po sekundzie gasł i tak 5-6 razy aż w końcu złapał.
Co do plusów to silnik ma delikatniejszą pracę i to wyraźnie słyszę, odczuwalnie jest żwawszy. W specyfikacji wyczytałem że jest to normalne bo ma wyższą liczbę cetanową niż zwykły ON. O spalaniu nie wypowiem się bo i na tym i na tym jest dużo. Ja z BIO100 nie zrezygnuję bo jest sporo tańszy i lepiej chodzi no i wzrok niektórych jak myślą że jedzie eMka albo duża benzyna a tu placki- bezcenne :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Diesel analiza paliw ,porównanie test ,zdjęcia ,wnioski!
PostNapisane: 10 marca 2011, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2450
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E92
Kod silnika: 2.5
///M_ichał napisał(a):
Roger a co sadzisz o ON typu V-Power Diesel, verva diesel, itp. Warto tankowac, czy lepiej zwykly ON?


Był już na forum test z tymi dodatkami opisany przez Reno :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL