BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 09:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 20:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 8579
Lokalizacja: Lubelskie LJA
Moje BMW: Mercedes-Benz CLS
Kod silnika: 320CDI 7G-Tronic
Garaż: 93' E36 Sedan Calypsorot
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=107879

99' E46 Coupe Topasblau
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119679

07' CLS W219 7G-Tronic
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=151028
Jezu Chryste.
Że takie samochody są jeszcze w Polsce... :serce:
Komentować nie będę bo wszystko zostało powiedziane wyżej.
Szacunek.

_________________
"Nie sztuką jest zwrócić uwagę swoim autem spojlerami i laminatami, sztuką jest zrobić to bez nich"
Obrazek
Był: 93' E36 Sedan 316i Calypsorot Metallic - Bimbrowóz (2009-2012)
Był: 99' E46 Coupe 320Ci Topasblau - Smerfeta (2012-2015)
Jest: 07' Mercedes-Benz CLS W219 320CDI 7G-Tronic - Czarna Locha (2015-Obecnie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 10:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
Przez kilka ostatnich dni auto przejechało prawie 1000 km. Przy okazji jednego z wyjazdów podjechaliśmy do Opoczna do Kliniki BMW ogarnąć parę rzeczy. Oto po kolei co zostało zrobione:

1. Diagnostyka DIS-em - nie wykazała żadnych błędów.

Obrazek

2. Wymiana środkowego i końcowego odcinka wydechu razem z wieszakami, wszystkimi śrubkami, nakrętkami itp (wszystkie części nowe z ASO). Stary wydech miał dziury na środkowym tłumiku i pordzewiały tłumik końcowy. Teraz brzmi jak nowe 750 :jeee:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

stary wydech

Obrazek

3. Wymiana świec z 4-elektrodowych NGK BKR6EQUP na zwykłe NGK ZFR5F na których M70 najlepiej chodzi. Następnie wymiana palców (ASO) i kopułek (Bremi). Stare były od nowości w stanie kiepskim. Po tych zabiegach auto stało się wyraźnie żwawsze, chętniej się wkręca na obroty, w dużym stopniu ustąpił też problem wypadających zapłonów. No i co nie mniej ważne zmniejszyło się zużycie paliwa o ok 1,5 l/100km. Ponieważ na zimnym silniku czasami jeszcze wypada zapłon, pewnie do wymiany pójdą też przewody zapłonowe.

Obrazek

Obrazek


4. Wymiana 2 pasków (ASO).

5. Zdiagnozowanie problemu niedziałających spryskiwaczy reflektorów i szyby - w pierwszym przypadku są uszkodzone zawory zwrotne przy dyszach w zderzaku, w drugim przypadku cały układ jest tragicznie zakamieniony i się zapycha. Z braku części i czasu temat przechodzi na następną wizytę gdzie prawdopodobnie położymy nową instalację spryskiwacza szyby i wymienimy zawory od reflektorów.

Obrazek

Przy okazji dementuję plotki że M70 w koszmarnych ilościach bierze olej - u mnie po przejechaniu ponad 3000 km nie widać zmiany poziomu na bagnecie.

Oczywiście polecam usługi Radka. Pierwszy mechanik któremu naprawdę chciało się pogrzebać przy starym aucie, porozbierać co trzeba i znaleźć przyczyny niedziałających spryskiwaczy. Jest też przygotowana lista rzeczy które zrobimy w czasie następnej wizyty. Profesjonalizm i jakość wykonanych prac nie mają konkurencji. Nigdzie indziej nie pojadę.

Obrazek

Obrazek

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 11:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Piękny samochód! Niespotykaną już dziś jakość i solidność czuć i widać w nim w każdym detalu. E32 szczególnie w tej wersji silnikowej i nadwoziowej to mój absolutny numer 1 wśród BMW. Będą go kochał już zawsze ;). Poza tym to model który przez ładnych parę lat był absolutnym liderem. Nie przychodzi mi do głowy inny samochód (tego segmentu) który mógł zrobić wrażenie na właścicielu 750iL w powiedzmy 1988 roku.

Końcówki wydechu w 750i/iL (szczególnie nowe) wyglądają niesamowicie. Od razu widać że mamy do czynienia z konkretną maszyną :cwaniak:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 13:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61 525dA LCI
Kod silnika: m57d30t2
Garaż: e61 viewtopic.php?f=6&t=170340
CHEVROLET CAPRICE CLASSIC WAGON 83r. viewtopic.php?f=55&t=170424&start=0
to auto jest niesamowite :ok:

_________________
byłe e36 328 qp --->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=26282&start=580 GALERIA
byłe e38 740iA --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=110487&start=0
byłe e46 328ci --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134726&start=0
byłe e38 728iA--->> https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148943&start=120

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1807
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E46 coupe
Kod silnika: M54 B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116277
Kolekcjonerski stan ideał, znasz historię swojego auta co zdarza sie 1/10000 przypadków :super:

_________________
Wejdz, popatrz i oceń moją 325Ci coupe
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 14:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
Dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Cytuj:
znasz historię swojego auta co zdarza sie 1/10000 przypadków


Praktycznie każdy przejechany od nowości kilometr jest udokumentowany książką serwisową i fakturami.

Cytuj:
Piękny samochód! Niespotykaną już dziś jakość i solidność czuć i widać w nim w każdym detalu. E32 szczególnie w tej wersji silnikowej i nadwoziowej to mój absolutny numer 1 wśród BMW. Będą go kochał już zawsze ;). Poza tym to model który przez ładnych parę lat był absolutnym liderem. Nie przychodzi mi do głowy inny samochód (tego segmentu) który mógł zrobić wrażenie na właścicielu 750iL w powiedzmy 1988 roku.

Końcówki wydechu w 750i/iL (szczególnie nowe) wyglądają niesamowicie. Od razu widać że mamy do czynienia z konkretną maszyną


Stones zgadzam się z każdym napisanym przez Ciebie słowem - jak będziesz kiedyś w WWie to zapraszam na przejażdżkę 750iL :ok:

A najlepiej żebyś przyjechał swoją S 600 Coupe :)

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 15:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Bardzo fajnie, że zdecydowałeś się do takiego zadbanego auta wrzucać same ori graty, większość pewnie przy konieczności wymiany tłumików najpierw założyła by temat: "który tłumik będzie najbardziej ryczał pod remizą w moim bmw ???" - a tutaj wszystko jak fabryka przykazała - tak trzymać :ok:

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 18:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Pięknie zachowane e32 dawno już nie widziałem takiego okazu :super:

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 19:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
pięknie utrzymane e32 :super: gratuluję zaciętości i miłości do auta :ok:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 19:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1407
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i| e38 740i
Kod silnika: m20b20 |m60b40
:padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 5065
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=116330
stones1 napisał(a):
Piękny samochód! Niespotykaną już dziś jakość i solidność czuć i widać w nim w każdym detalu. E32 szczególnie w tej wersji silnikowej i nadwoziowej to mój absolutny numer 1 wśród BMW. Będą go kochał już zawsze ;). Poza tym to model który przez ładnych parę lat był absolutnym liderem. Nie przychodzi mi do głowy inny samochód (tego segmentu) który mógł zrobić wrażenie na właścicielu 750iL w powiedzmy 1988 roku.

Końcówki wydechu w 750i/iL (szczególnie nowe) wyglądają niesamowicie. Od razu widać że mamy do czynienia z konkretną maszyną :cwaniak:

TAK napisane :ok:

brak słów zachwytu :padam:

_________________
Zobacz i oceń moje E46 320d Stahlgrau | Cicha wytrzymałość. Zapraszam również na kanał YT!
Obrazek
~ Moda przemija, styl pozostaje. ~


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 834
Lokalizacja: Wyszków
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B25
takie auto to marzenie:) szacunek :padam:

_________________
Oceń moje BMW

viewtopic.php?f=6&t=150015&start=0

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 20:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
frrider napisał(a):
Bardzo fajnie, że zdecydowałeś się do takiego zadbanego auta wrzucać same ori graty, większość pewnie przy konieczności wymiany tłumików najpierw założyła by temat: "który tłumik będzie najbardziej ryczał pod remizą w moim bmw ???" - a tutaj wszystko jak fabryka przykazała - tak trzymać :ok:


Nie widzę innej możliwości. Zmarnować ponad 20 lat dbałości o to aby auto pozostało oryginalne w jak najlepszym stanie to byłby nietakt. Mimo że na temat estetyki niektórych elementów (np chlapaczy) można dyskutować to nie będą ruszane ze względu na szacunek dla historii tego auta.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 8 sierpnia 2012, 21:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 617
Lokalizacja: Ciecin
Moje BMW: 320d+
Kod silnika: M47D20
Nie ukrywajac to chlapacze sa po prostu brzydkie ale przy takim fantastycznym egzemplarzu (jaka historia, te zdjecia, bomba!) tez bym traktowal vin jako swietosc tak jak traktuje swoja e34. Tez mam podejscie, ze pierwszy wlasciciel dbal 22 lata o bmw zostawiajac wszystko oryginalne, to nie bede tego psul, ale Ty masz o wiele latwiej, ja musze jezdzic z szybami na korbke i kierownica wielkosci fajery z jelcza ;)

Napisz prosze cos wiecej o poprzednim wlascicielu, nie wiem czemu ale troche mnie fascynuje poczatek lat `90, ile mial lat jak kupil BMW i kurcze co robil w zyciu ze mial sto tysiecy marek na auto zaraz po transformacji ustrojowej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 06:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
A wg.mnie chlapacze są super.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Chlapacze są oldskulowe :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 274
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9&start=20
ten samochodzik będzie tylko zyskiwał na wartości,no chyba,że postanowi go nowy właściciel popsuć ;)

_________________
nie jedź szybciej,niż twój Anioł Stóż potrafi latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 20 września 2012, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Auto wygląda jak by wyjechało z salonu :ok:
Po prostu jest piękne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 20 września 2012, 21:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 417
Moje BMW: Nie mam
Kod silnika: Brak
Garaż: Nie mam garażu
Może kolor nie taki jak trzeba w 7er, ale 5litrów w dodatku Long :serce:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 25 września 2013, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103686
Dawno nic nie pisałem, a trochę w bieżącym sezonie się działo. Na początek: mechanika w Klinice BMW. W czasie pobytu udało się zrobić:

- wymianę oleju (Mobil 5W50) i filtra w silniku (ASO)
- wymianę uszczelek kolektorów dolotowych (ASO)
- wymianę 24 szt. o-ringów wtryskiwaczy (ASO)
- wymianę odmy (ASO)
- zdjęcie pokryw zaworów i inspekcję w jakim stanie są śruby mocowania magistrali olejowych, które lubią się czasem luzować w M70
- wymianę łączników wahaczy tył (Lemforder)
- regulację Nivo na 522 mm, zgodnie z Service Manualem Bentleya
- naprawę spryskiwaczy reflektorów (wymiana zaworków przy dyszach – ASO)
- naprawę spryskiwaczy szyby (wymiana przewodów ASO, czyszczenie instalacji)

Zimą kupiłem komplet felg Styling 3, które po regeneracji i wymianie emblematów na nowe z ASO trafiły na auto. Stare felgi oczywiście zatrzymałem więc w każdej chwili można do nich wrócić.
Po zlikwidowaniu nieszczelności w dolocie zniknął problem nierównej pracy zimnego silnika. Cała usługa wykonana perfekcyjnie.

Następnie sesja do tygodnika "Motor". Czyli kilka fajnych zdjęć:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wisienką na torcie był tygodniowy pobyt auta w firmie MX Nowicki na korekcie lakieru, dopieszczeniu skór, komory silnikowej, kół oraz nadkoli.

Przed:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

w trakcie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

po:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W tym momencie auto powoli zbliża się do stanu, jaki mi się marzy.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL