BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 19 lipca 2018, 21:25


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko modeli BMW powstałych przed rokiem 1990.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=103686
Z wielką przyjemnością przedstawiam mój nowy nabytek będący w dużej mierze spełnieniem motoryzacyjnych marzeń.

Jest to E32 750iL z 1990 roku z przebiegiem 158000 km. Historia auta jest dość ciekawa, ponieważ zostało kupione jako nowe w nieistniejącym już ASO BMW Zaborowski przy ul. Bokserskiej w Warszawie i miało dotychczas tylko jednego właściciela. Pierwszy właściciel w nieprawdopodobny sposób dbał o auto dzięki czemu w tej chwili jego stan można określić jednym słowem: powalający! Wsiadając do niego ma się wrażenie obcowania z nowym E32 i w tym co piszę nie ma ani trochę przesady. Lakier jest w 100% oryginalny i zachowany w nienagannym stanie. Rdza jest tematem nieznanym. Skóra we wnętrzu wygląda i pachnie jak nowa. Oczywiście całe wyposażenie wnętrza, elektryka foteli i kanapy itd. działa. W zestawie narzędzi jest nietknięta szmatka BMW. Zamontowana kierownica to dość rzadki model Nardi Woodline z palety akcesoriów BMW. W każdej chwili można wrócić do oryginału montując wielki „kierownik”, bo jest zachowany w idealnym stanie.

Samochód od nowości do dziś był serwisowany w kilku warszawskich ASO (ostatni oil service w lipcu 2011 przy przebiegu 157000 km) co potwierdza obszerna dokumentacja łącznie z fakturą zakupu samochodu. Wiele pożółkłych już faktur za serwis i zakup części jest jeszcze sprzed demoninacji i opiewa na wiele milionów złotych:) Całe wyposażenie fabryczne, łącznie z obowiązkowymi w tamtym czasie chlapaczami zgadza się z VINem i sepcyfikacją na fakturze zakupu. Auto posiada kilka smaczków charakterystycznych dla lat 90-tych jak np. fabryczne radio przerobione na kieszeń co by go nikt nie ukradł, zaślepione zamki drzwi pasażera i bagażnika (w ASO, jest na to faktura), czy przetłumaczoną na język polski i przepisaną na maszynie instrukcję obsługi. Przez ostatnie 5 lat E32 przejechało zaledwie 13000 km co roku odwiedzając ASO na przeglądy. Poprzedni właściciel należał do osób zapobiegliwych i kupował do auta wiele części i elementów „na zapas”. Wszystko dostałem razem z autem. Wśród nich jest m.in. wydech do V12 (!), hamulce na przód i mnóstwo dupereli typu dysze spryskiwacza. Wszystko oczywiście oryginalne. Całe życie samochód spędził w garażu w którym czystość i porządek były lepsze niż w szpitalu. Do auta dostałem również kilkanaście starych i trochę wyblakłych zdjęć z początku lat 90-tych. Pokazują one to E32 podczas różnych wycieczek po Polsce i Europie. Jak tylko dorwę skaner postaram się wrzucić na forum.

Samochód jak widać jest na czarnych tablicach. Są to drugie jego tablice, ponieważ do ok. 1993 roku auto było zarejestrowane w Dziekanowie Leśnym mając inne numery. Niestety przy zmianie właściciela nie da się ich zachować (mimo, że z poprzednim właścicielem mieszkamy w jednej dzielnicy) nad czym bardzo ubolewam. Być może pójdzie w żółte blachy? Z rejestracją longa na zabytek podobno nie ma żadnego problemu, ale ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Jak w każdym starym aucie i tu jest kilka tematów do dopracowania, ale mam nadzieję wszystko powoli ogarnąć. Dopieszczanie tak utrzymanej E32 to sama przyjemność. Nie będzie żadnych zmian, tjuningu, gazu, itp. Ogromne tylne chlapacze też zostają. Ma być dokładnie tak jak 21 lat temu.

Jako ciekawostkę dodam, że poprzedni właściciel był w czerwcu tym autem na zlocie klubu BMW 7er w Ślesinie. Opinie zlotowiczów, którzy mieli styczność z tym egzemplarzem E32 są dość spójne i jednoznaczne:

http://7er.pl/showthread.php/17350-quot ... 50iL-witają?highlight=750iL

Będę się starał w miarę systematycznie wrzucać zdjęcia E32 do tej galerii.

Poniżej fabryczna specyfikacja

Kod typu GC81
Typ 750IL (EUR)
Typoszereg E E32 (2)
Seria 7
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M70
Pojemność skokowa 5.00
Moc 220
Napęd HECK
Skrzynia biegów AUT
Kolor ISLANDGRUEN METALLIC (273)
Tapicerka SIAMGRAU II BUFFALO (0308)
Data prod. 1990-04-25

Składanie Wyposażenie
Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)
S199A EQUIPMENT FOR LEADED FUEL Brak katalizatora
S226A SPORTS SUSPENSION SETTINGS Sportowe dostosowanie podwozia
S288A LT/ALY WHEELS Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S416A SUNBLINDS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S668A BMW BAVARIA C EXKLUSIV Radio BMW Reverse RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S850A ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT Dodatkowe napełnienie zbiorn. na eksport
S945 BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT
S975 SCHMUTZFAENGER HINTEN

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

faktura zakupu

Obrazek

jeden ze starych rachunków

Obrazek

Obrazek

zestaw kluczy wśród nich m.in 2 "scyzoryki" i zestaw kluczyków do oryginalnych śrub zabezpieczających do kół, 2 diwajsy do odbezpieczania założonego w ASO immobilisera

Obrazek

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 14:53 
Offline
Moderator

Wiek: 31
Posty: 4941
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e32 e34
Kod silnika: m60b40 m52b28TU
Garaż: e32 740i '92
viewtopic.php?f=102&t=165730&start=0
e34 520i '95
viewtopic.php?f=102&t=140108&start=0
Samochód u nas poruszany w dziale... "wszystko o BMW" :)
Co tu dużo mówić- samochód jak z bajki. A co z e34? Sprzedane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 14:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Moje BMW: E60
Prawdziwy klasyk :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=103686
Witam

E34 jak najbardziej sprzedane. W tej chwili po przejechaniu nowym nabytkiem ok 600 km mogę tylko utwierdzic się w przekonaniu że podjąłem dobrą decyzję kupując to auto. Oczywiście kilka rzeczy jest do zrobienia jak już wyżej napisałem (m.in. prawdopodobnie uszczelki pod kolektor dolotowy - auto pracuje nierówno na zimno), ale miałem świadomość tego je kupując i tak uważam że jest doskonałą bazą do dopieszczenia i cieszenia się jazdą :) W drugiej połowie października idzie na zimowy odpoczynek i od wiosny zaczynamy dopracowywać wszystko jak trzeba.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:02 
Offline
Moderator

Wiek: 31
Posty: 4941
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e32 e34
Kod silnika: m60b40 m52b28TU
Garaż: e32 740i '92
viewtopic.php?f=102&t=165730&start=0
e34 520i '95
viewtopic.php?f=102&t=140108&start=0
Ciekawią mnie pieniądze jakie zapłaciłeś za ten samochód? Była to okazja czy poprzedni właściciela wiedział co sprzedawał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=103686
hmm,

biorąc pod uwagę ceny 750i w Polsce (10-15 tys PLN) to auto kosztowało bardzo dużo. Zresztą rynek polski nie może tu być wyznacznikiem bo takich aut tu praktycznie nie ma. Patrząc jednak na ceny niemieckie (niewiele 750iL na rynku, ciekawe oferty od 7000E), to cena jaką zapłaciłem była mega atrakcyjna. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że części które dostałem do auta od poprzedniego właściciela wstępnie wyceniłem na ok 8000 PLN (sam nowy wydech odcinek środkowy i końcowy to ok 5000 PLN)

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 23656
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
przepiękne E32 :padam:


świetny egzemplarz i V12 :serce:


gratuluję!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 35141
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=153718
piękna :serce: i nowa :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 231
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: 728iA
Kod silnika: M52B28
Już myślałem, że mam dejavu, ale jednak auto było już pokazywane na tym forum... Wszystko o BMW.
Bardzo piękna sztuka, super zachowana. Nic tylko zazdrościć!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: 730 E32
Kod silnika: M30B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=102387
auto znane użytkownikom 7er :) pozazdrościć tylko :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 7382
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Świetne auto :padam:

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 16:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 879
Lokalizacja: Kościan
Moje BMW: E30 316+
Kod silnika: M52TUB28
:ok: coś pieknego i ten silnik... :serce:

_________________
Dla Ciebie To Trzy Zwykle Litery, Dla Mnie Zaś Silnik I Koła Cztery
Pozdro dla maniaków

"Wiedza daje pokorę wielkiemu, dziwi przeciętnego, nadyma małego. Nic tak nie ogranicza prawdziwej wiedzy, jak przekonanie, że się wie to, czego się nie wie".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 231
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e39 523i->5XX
Kod silnika: M52B25->MxxBxx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103222
v12 w BMW to jest to :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 17:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2728
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Stan tego egzemplarza jest niesamowity :szok:
naprawdę świetne auto - szerokości...

_________________
do licha LPG -nawet porządne zapalniczki są na benzynę
KUPIE boczki w skórze E39 / kontury czarne z E38


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 17:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2659
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: e65 & e36
Kod silnika: N62b44 & M52b20
Po lekturze Twojego pierwszego posta stwierdzam, ze wyjatkowym szczesciarzem jestes kolego ze takie cudo udalo Ci sie trafic !
Fantastyczna sprawa takie auto, i dbaj o nie zeby jeszcze wiele lat wygladala tak swietnie jak teraz.
A swoja droga wlasciciel to niezly krezus jak sobie pozwolil wtedy na nowe 750iL :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 17:55 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 10359
:szok: ale kosa!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 17:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 274
Lokalizacja: Krotoszyn
Moje BMW: E36
Kod silnika: M42
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=118139&start=20
ja pierdykam...zarąbista siódemeczka....stan lepszy niż niejednej nowej.Dbaj o nią

_________________
nie jedź szybciej,niż twój Anioł Stóż potrafi latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 18:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E32 750iL, X1
Kod silnika: M70B50
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=103686
Dzięki za miłe słowa.

Auto rzeczywiście jest świetną bazą do lekkiego dopracowania. Z rzeczy które wiosną będę musiał ogarnąć to nierówno pracujący zimny silnik (tylko kiedy jest zimno na dworze) i wymiana szyby przedniej (w grę wchodzi tylko nowy oryginał). Poza tym kilka dupereli typu roletki na trójkąty z tyłu czy naprawa spryskiwaczy reflektorów.

_________________
pozdrawiam
qba


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 18:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 1404
Lokalizacja: POZnań*
Moje BMW: e28 520i | e38 730i
Kod silnika: m20b20 | m60b30
qba_m :padam: będę na pewno z przyjemnością śledził temat z Twoja e32.!

zabrakło mi słów...

:) pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: qba_m --> E32 750iL 1990 r
PostNapisane: 3 października 2011, 18:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 504
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=88077
Pięknie zachowane auto, oby wyglądało tak jak najdłużej :)

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL