BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 16 listopada 2018, 19:03


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko modeli BMW powstałych przed rokiem 1990.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 10 grudnia 2015, 23:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 426
Lokalizacja: Gryfino
Moje BMW: e60 530d
Kod silnika: m57d30n
spawy pierwsza klasa!!! czego używasz do tego ? ( model spawarki)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 11 grudnia 2015, 00:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
Tig model discovery http://allegro.pl/spawarka-2w1-tig-dc-m ... 46216.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 12 grudnia 2015, 12:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7444
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Profi robota z wydechem :ok:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
wkurzanie sąsiadów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 20:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 24046
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: 335i
Kod silnika: N54B30A
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=166842

viewtopic.php?f=55&t=159106&start=0

było E39 530i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160019
było E61 535d: viewtopic.php?f=6&t=156107
było E91 325d+ 6gang mpak
było E46 330dA: viewtopic.php?f=6&t=148798
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=140444
było E46 330i polift
było E39 540iA: viewtopic.php?f=6&t=138107
było E46 330i: viewtopic.php?f=6&t=132335
było E34 520i: viewtopic.php?f=6&t=75184
debu85 napisał(a):
wkurzanie sąsiadów


nie ma wolnej działki w pobliżu? :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 21:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
są i teraz pewnie cena wzrośnie :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 20 grudnia 2015, 21:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2512
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
debu85, wkurzanie to jest z rana na zimnym pewnie, przynajmniej u mnie już dwie osoby skomentowały dźwięk mojego V8 hehe.
Pięknie bulgocze na wolnych, pod obciążeniem bardzo przyjemnie :)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 21 grudnia 2015, 01:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 54
Moje BMW: 525iA Lifestyle RIP.
Kod silnika: M54B25
Dźwięk mega, chodzi tak jak V8 powinno chodzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 7 maja 2016, 09:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2512
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
debu85, co taka cisza w temacie???

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 7 maja 2016, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
obecnie pracuję za granicą i ciężko przy aucie grzebać
brakuję mi gratów do instalki kompresora i funduszy brak, więc na razie dokształcam się :)
dwa zdjęcia, żeby nie było, że auto się rozbiło ;)

Obrazek
Obrazek

Obecnie bawie się trochę w TunerPro i postanowiłem wrzucić kilka screenów pokazujących różnice w mapach zapłonu i paliwa dla 540i manual i automat. Wartosci nie są do końca przeskalowane odpowiednio, ale pogląd jest :)

Kupiłem z Ebay program do ACS540i i już na kość wgrałem i podmieniłem w ECU. Jeszcze testuję bo pomimo zmian w programie tj. zapłon przyśpieszony i paliwo podlane w górnych partiach obrotów, żadnych rewelacji nie ma. Trzeba by się najlepiej na hamownie udać i wtedy zobaczyć. U mnie są też katy i pewnie bez nich zmiana byłaby bardziej odczuwalna, ale na razie ich nie ruszam , najpierw postaram się bardziej rozkminić te mapki i poszukać co może być nie halo w aucie. U mnie też ciężko stwierdzić, bo odczułem przyrost po modach wydechu, ale liczyłem, że po programie będzie jeszcze lepiej, a tu minimalnie może na hamowni by coś wyszło
Plus tego taki, że sprzedawca był w porządku i zwrócił kasę, bo wysłałem mu film z przed i po programie, także nie było z tym problemu.

Mój Automat:
zapłon dla częściowych otwarć przepustnicy i dla całkowitego otwarcia przepustnicy(WOT). W tabeli najlepiej czytać, pionowa oś RPM , pozioma obciążenie.

Obrazek

paliwo dla częściowych otwarć przepustnicy i dla całkowitego otwarcia przepustnicy(WOT). W tabeli najlepiej czytać, pionowa oś RPM , pozioma obciążenie.

Obrazek

Znaleziony na zagranicznych forach Manual:
zapłon dla częściowych otwarć przepustnicy i dla całkowitego otwarcia przepustnicy(WOT). Pionowa oś RPM , pozioma obciążenie.

Obrazek

Paliwo dla częściowych otwarć przepustnicy i dla całkowitego otwarcia przepustnicy(WOT). Pionowa oś RPM , pozioma obciążenie.

Obrazek


W manualu mapy jednak troszkę inne tj. ogólnie zapłon bardziej przyśpieszony i mniej paliwka trochę

Opis krótki z forum 7er dla zrozumienia, mapy moje :

Zapłon - pośrednie obciążenia. Wartości w tabeli są to stopnie obrotu wału korbowego przed GMP, określające kiedy ma nastąpić zapłon mieszanki w cylindrze, ale wartosci te nie są do końca przeskalowane.
Normalnie po przeskalowaniu wartości powinny być od kilku do 40 st. Na pionowej osi mamy obroty silnika na poziomej obciążenie silnika (oś obciążenia silnika w procentach : 0 - przepustnica zamknięta, 100 - przepustnica PRAWIE w pełni otwarta). Ta mapa mówi nam jakie wyprzedzenie zapłonu realizujemy przy konkretnych obrotach i konkretnym obciążeniu silnika.

Zapłon WOT (WOT = Wide Opened Throttle) Jest to mapa zapłonu dla W PEŁNI otwartej przepustnicy, czyli mówi nam jakie wyprzedzenie zapłonu będzie realizowane gdy idziemy "pełnym ogniem". Na osi pionowej mamy obroty silnika, na osi poziomej temperaturę silnika (w tym przypadku dla różnych temp silnika realizowane jest identyczne wyprzedzenie zapłonu dla warunków WOT)

Dawka paliwa pośrednie obciążenia - struktura mapy identyczna jak analogicznej mapy zapłonu. Ta mapa mówi nam o dawce paliwa jaka realizowana jest podczas pośrednich obciążeń silnika.
Korekcja paliwa dla WOT - mapa która mówi nam o wzbogaceniu dawki podczas przyspieszania z przepustnicą otwartą na 100%
Najbardziej optymalną sytuacją z punktu widzenia mechanicznego jest uzyskanie maksimum ciśnienia w komorze spalania gdy tłok znajduje sie okolo 15-17 stopni obrotu wału korbowego po GMP. To na tyle teorii.Jak wszyscy wiedzą poprzez nieodpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu można bardzo łatwo uszkodzić silnik.

Zbyt wczesny zapłon prowadzi do wystąpienia zjawiska "spalania detonacyjnego" (tzw spalania stukowego). Mieszanka zamiast zostać poprawnie odpalona, wybucha całą swoją objętościa powodując niszczącą falę uderzeniową, która potrafi uszkodzić tłok. Nawet gdy nie uszkodzi nam ona od razu tłoka, może spowodować, że korby w naszym silniku zaczną tracić swoją geometrię oraz niepotrzebnie przenosimy ogromne obciążenia na panewki.
Zbyt późny zapłon prowadzi do bardzo dużych przeciążeń termicznych naszego silnika. Niepotrzebnie grzejemy zawory, tłoki... Energia cieplna zamiast zostać spożytkowana na wykonanie pracy, jest tracona w postaci przegrzanych spalin. Bardzo często zbyt późny zapłon skutkuje zapieczeniem pierścieni tłokowych, nadpaleniem korony tłoka, zniszczeniem przylgni zaworowych oraz gniazd zaworowych (najczęściej po stronie wydechowej).

Zapłon przyspieszamy wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika.
Zapłon opóźniamy wraz ze wzrostem obciążenia silnika (należy pamiętać: duże podciśnienie w kolektorze dolotowym - małe obciążenie, im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe obciążenie silnika - dotyczy to silników wolnossących - skrajną sytuacją w silniku wolnossącym jest ciśnienie w kolektorze dolotowym praktycznie równe ciśnieniu atmosferycznym - jest to pełne obciążenie silnika gdy przepustnica jest otwarta na 100%
Silniki o 4 zaworach na cylinder, stopniu sprężania okolo 10:1, kręcące się do rozsądnych prędkości obrotowych (np 6000-7000RPM) maksymalną moc osiągają przy wyprzedzeniu zapłonu okolo 27st przed GMP
Silniki o 2 zaworach na cylinder, stopniu sprężania okolo 9:1, kręcące się do okolo 6000-6500rpm osiągają moc maksymalną przy wyprzedzeniu zapłonu okolo 32-33 st przed GMP


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 7 maja 2016, 19:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 845
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: Bmw e38/Lexus is 250
Kod silnika: M60B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=146649
Piękne te twoje 540!

_________________
Było Bmw E34 525i viewtopic.php?f=6&t=70198
Było Bmw E34 525ix viewtopic.php?f=6&t=126922
Było Bmw E46 320d viewtopic.php?f=6&t=140942
Jest Bmw E38 730i V8 viewtopic.php?f=6&t=146649
jest Lexus is250 v6 Prestige viewtopic.php?f=55&t=160894
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 8 maja 2016, 11:52 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 35
Posty: 5556
dobry klasyk dalej się niezle trzyma.........

_________________
Obrazek

Typer 12/2012-I miejsce
Typer 01/2013-II miejsce...Typer 02/2013-III miejsce...Typer 03/2013-III miejsce...Typer 04/2013-I miejsce..Typer 09/2013-II Miejsce...Typer 12/2013-II miejsce...Typer 03/2014-III miejsce...Typer 05/2014-III Miejsce...Typer 10/2014-II miejsce...Typer 11/2014-II...Typer 12/2014-I..Typer 11 / 2015 - II...Typer 04/2016-III...Typer 08/2016-II..Typer 09/2016-III..Typer 10/2016-III..Typer 05/2017=II...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 8 maja 2016, 13:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2656
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
debu85 napisał(a):
W manualu mapy jednak troszkę inne tj. ogólnie zapłon bardziej przyśpieszony i mniej paliwka trochę

Właśnie odwrotnie, paliwa jest więcej :)

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 8 maja 2016, 18:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
jesteś pewny?
Mapy paliwa Automat
Obrazek

Mapy paliwa Manual
Obrazek

Możesz podpowiedzieć jak to przeliczasz ? ;)
Z instrukcji motronica 3.1 wiem, że są to wartości korekcyjne i od wartości w mapie jest odejmowana pewna wartość i dopiero uzyskana wartość jest dodawana lub odejmowana od wartości podanej przez ECU. Dopiero później wychodzi z tego czas wtrysku.

Mam też mapy AC Schnitzera do E34 540i i tam w tych mapach paliwa wartości są jeszcze większe :)
Nie jestem znawcą w temacie więc mogę się mylić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 8 maja 2016, 21:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2656
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
debu85 napisał(a):
Z instrukcji motronica 3.1 wiem, że są to wartości korekcyjne i od wartości w mapie jest odejmowana pewna wartość i dopiero uzyskana wartość jest dodawana lub odejmowana od wartości podanej przez ECU. Dopiero później wychodzi z tego czas wtrysku.

Z tego nigdy nie wyjdzie Ci czas wtrysku :) Popatrz na mapę fuel part throtlle. Czy to ma sens? Przy niskich obrotach i niskim obciążeniu taka sama dawka paliwa jak przy dużych obciążeniach i wysokich obrotach... Na logikę coś jest nie tak bo w tych zakresach obrotów czas wtrysku jest totalnie inny. Owszem to jest mapa paliwa ale nie bazuje na czasie wtryskiwaczy tylko na lambdzie. Musisz ją przemnożyć tak jak w każdym innym motroniku od m50b25 po porsche 911 przez 0.007813 i wtedy będziesz miał prawidłowe dane. Lambda 1 to mieszanka stechiometryczna, poniżej bogatsza a powyżej 1 uboga. Reszta chyba już oczywista :)
Offset map zapłonu w każdym motronicu jest inny ale tu chyba będziesz miał 0.75*X-45.

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 9 maja 2016, 00:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
Dzięki za info odnosnie współczynników :ok:

hmm.. idąc tym tokiem teraz ma to jakiś sens i rzeczywiście byłoby na odwrót jak pisałeś czyli w manualu więcej paliwa, ale oglądam właśnie inne mapy po lambdzie, konkretnie w tym przypadku w ms41 i tam jest dla wysokich obrotów i wysokiego obciążenia lambda w okolicach 0,85-0,95 a u mnie na seryjnej mapie by wychodziło ponad 1,11 co jest raczej niemożliwe, żeby walili ubogą mieszankę przy większych obciążeniach :/
Zastanawia mnie jeszcze jak jest na WOT, czy liczony jest z tego jakiś współczynnik ?

mapa lambda z Ms 41
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 9 maja 2016, 11:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2656
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
Ms41 to inny ster i inna bajka :) Oczywiście, że silnik nie leci na afr ponad 1 ale na tych mapach tak jest. To jest mapa kalibracyjna. Chcesz się bawić paliwem to zacznij od sondy szerokopasmowej bo bez niej to bladzenie we mgle :)

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 13 maja 2016, 14:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 614
Lokalizacja: Nowe Miasto
Moje BMW: E34 540iA
Udało mi się znaleźć rozwiązanie tych map ;)

Masz rację jest to mapa kalibracyjna po AFR. Znalazłem wzór na przeliczanie tych map korzystając z XDF-a od sterownika boscha M 3.1 z E36 325i ze strony producenta Tunerpro. Wartości w mapach uporządkowane w identyczny sposób jak w moim Motronicu i teraz ma to sens :)

Na poniższym zdjęciu wartości w obu mapach są pobierane z tych samych adresów komórek z tą różnicą, że mapa AFR ma przeliczone wartości wg. poniższego wzoru.

Wzór:
gdzie x wartość z mapy Fuel part throtle
1/(x/128)*14.7

Obrazek

Wychodzi na to, że jednak w Manualu 540i jest minimalnie mniej paliwa.
Wiem, że przy ustalaniu wyjściowego czasu wtrysku brane są jeszcze inne mapy korekcyjne jak np. w zależności od temp i napięcia w instalacji(np. przy niższym napięciu zamiast wartości 128 jest podstawiana wyższa wartość) itp. ale nie ma co się nad tym rozwodzić.
Jak będę w PL i znajdę chwilę czasu to podepnę swojego LC-2 , wyłączę w programie sondy i zrobię pomiar AFR i zobaczę czy te wartości są jakoś zbliżone do tych z mapy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 15 maja 2016, 08:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
DaaN napisał(a):
debu85 napisał(a):
wkurzanie sąsiadów [/quote?

nie ma wolnej działki w pobliżu? :D

Moj sasiad juz płakał ze sobie samolot kupiłem :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Debu85 -->> E34 540i
PostNapisane: 11 listopada 2016, 09:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 28
Posty: 3063
Lokalizacja: Kętrzyn
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
To czyli mapy paliwa w motronicu różnią się między manualem a automatem ? Mam obecnie komputer od automata podłączony i zastanawiam się czy przejście na komputer z manuala ma jakiś sens (auto bardzo dobrze przyspiesza)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL