BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 13 października 2015, 09:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B25
To już kolejne moje auto z przeznaczeniem na tor, wcześniej była Honda Integra TypeR, potem Nissan 200SX S13, teraz czas na doświadczenia z BMW :)
Jak już wspomniałem auto jest tylko do zabawy, na imprezy typu TimeAttack. Docelowo bicie czasu na torze Poznań. Aktualny mój rekord Hondą to 1:48.723, a Nissanem 1:50.365. Na tą chwilę ciężko będzie się zbliżyć do tych wyników, także tuningi czas zacząć :)


MODEL: BMW E36 Compact 323ti `97
SILNIK: M52B25
-seria
UKŁAD DOLOTOWY:
-seria
UKŁAD WYDECHOWY:
-seria bez katalizatora
ELEKTRONIKA:
-remap seryjnego sterownika in progress
UKŁAD NAPĘDOWY:
-szpera na dużej głowie, przełożenie 4.1
ZAWIESZENIE:
-gwint TA-Technix
UKŁAD HAMULCOWY:
-przód: zaciski E46 330i, tarcza 325mm in progress
-tył: zaciski E46 328i, tarcza 294mm in progress
-przewody w oplocie Hel in progress
-ABS bez TCS
BODY-KIT:
-seria
-spoiler na tylną klapę in progress
KOŁA:
-M3 17"
ŚRODEK:
-klatka bezpieczeństwa
-kierownica zamszowa RRS
-fotele Mirco
MOC:
-seria 170KM?
WAGA:
-?

Obrazek

Obrazek


Onboard z wyścigu RealRace pierwszego dnia upalania BMW:



Jest walka, muszą być blizny:
Obrazek


W najbliższym czasie opis modyfikacji hamulców oraz remap sterownika z wykresami z hamowni.

_________________
www.strojeniehond.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 13 października 2015, 09:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 415
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: e46 316ti
Kod silnika: N42B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160222
Ładnie Cie wywaliło w 7 minucie ;) chyba duzo czasu tracisz na tej duzej nadsterownosci ;)
Zazdroszcze bardzo takiej zabawy, forma rozrywkowa czy rozrywkowo-zarobkowa? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 13 października 2015, 10:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B25
Słabe opony no i spoiler potrzebny, aby zwiększyć docisk tylnej osi. Faktycznie każda nadsterowność to strata czasu, więc trzeba z nią walczyć. Niestety ciężko coś zrobić z tylnym zawieszeniem, ciężko dobrać jakieś sprężyny czy zmienić kąty..
Zabawa typowo rozrywkowa :)

_________________
www.strojeniehond.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 13 października 2015, 17:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 484
Lokalizacja: Dwola/ Caerdydd
Moje BMW: 535i
Kod silnika: M62
:D

_________________
I drive real fuckin’ fast, so keep up. If I get my car back any different than I gave it, Monster Joe’s gonna be disposing of two bodies.
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 14 października 2015, 18:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
To teraz trzeba tak modzić by to właśnie BMW miało najlepsze czasy :super:


Gratki fajnej zabawki :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 14 października 2015, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
Cześć
Auto dobre do zabawy i robienia dobrych czasów. Pamiętam Twoją DC2 czy jeszcze starego Civica więc pewnie 323ti bedzie szybkie.

Pzdr

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 15 października 2015, 06:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B25
Pierwsza większa modyfikacja to hamulce, gdyż te seryjne wytrzymały jeden dzień upalania.
Zakupiłem zestaw z BMW E46 330i, myśląc że wszystko podejdzie plug&play. Przód wpasował się bez najmniejszego problemu, niestety okazało się iż tył nie pasuje, bo bębny inne, bo rozstaw śrub jarzma inny - no bo to przecież compact... :/
W końcowym efekcie musiałem wykonać adapter, aby założyć z tyłu zaciski i tarcze 294mm z BMW E46 325i/328i, dzięki czemu zachowałem seryjny ręczny.
Wymieniłem też wszystkie przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie. Niestety tak jak na seryjnych hamulcach pedał był bardzo miękki, tak jest i teraz co bardzo mnie irytuje. Nie wiem czy to kwestia regeneracji pompy hamulcowej, czy może trzeba ją zmienić na jakąś mocniejszą - ale od czego pasuje?


Obrazek

Obrazek

_________________
www.strojeniehond.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 19 października 2015, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B25
Coś zdjęcia wyżej nie zadziałały..
Obrazek
Obrazek



W końcu była wolna chwila to mogłem dokończyć strojenie.
Poniżej wykresy AFR dla seryjnej mapy i zmodyfikowanej przeze mnie. Jak widać w seryjnym programie AFR przy WOT waha się od AFR 14.1 do AFR 11.6. Mi udało się uzyskać w miarę stabilne AFR 13.
Teraz czas na hamownie aby sprawdzić ile KM to dało i zacząć faktyczne modyfikacje :)

Obrazek

_________________
www.strojeniehond.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 30 marca 2016, 20:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B25
Pojechałem na hamownię i bawiłem się trochę strojeniem na seryjnym sterowniku MS41.0, podzielę się jednym wykresem bo uważam że jest ciekawy.

Poniżej jeden wykres z włączonym VANOSem przez cały zakres obrotów (do odcięcia), kontra wykres z wyłączonym VANOSem zupełnie.
Szok ile on daje.. i widać że seryjna wartość 4100rpm na wyłączenie VANOSa to za nisko.. dopiero od 6k należy go wyłączyć (a przynajmniej na kolektorze ssącym z M50B25 i wałku ssącym M54B30).
Tak wiem, mimo wszystko wykres jest słaby, do sprawdzenia mam kompresje silnika lub wina jest w wydechu który został z 2.5 i ma wycięte katalizatory...

Obrazek


Tutaj finalne ustawienie VANOSa:

Obrazek

_________________
www.strojeniehond.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 30 marca 2016, 21:07 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Strasznie fajna zabawka. Ładnie ogarniasz tego "króciaka"
A Ułęż jest mi dobrze znany ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 09:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
nie będę się czepiał ale wszyscy cię wyprzedzają :rotfl: :rotfl: :rotfl:
:super:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Furious -->> BMW E36 Compact, TimeAttack machine
PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 12:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2702
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Furious napisał(a):
Nie wiem czy to kwestia regeneracji pompy hamulcowej, czy może trzeba ją zmienić na jakąś mocniejszą - ale od czego pasuje?


Pompa z więksym tłoczkiem jest w E34 i pasuje po lekkej przeróbce, 5 minut roboty i P&P siada na serwo w e36.

Fajny kompakt, z moca jeszcze będziesz coś działał czy teraz prowadzenie ?

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL