Witam wszystkich
Chciałem zaprezentować nowy zakup, auto większości lub nie na forum znane. Link do galerii poprzednika:
viewtopic.php?f=102&t=123625Zawsze marzyłem, patrzę jest wystawiona, szybka decyzja i jadę, muszę mieć. I jest
Stan auta jest bardzo fajny, tylko te duperele które wypisałem niżej psują całokształt. Set jest 1:1 zgodny z vinem wszystko tak jak zamówione tak wyjechało z fabryki, to był jeden z dużych + przemawiających za tym autem
Tradycyjnie wklejam VIN:
Art. Wartość
Numer podwozia WBA...
Kod typu HE51
Typ 540I (EUR)
Typoszereg E E34 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M60/2
Pojemność skokowa 4.00
Moc 210
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Tapicerka LEDER BISON/SCHWARZ (L2SW)
Data prod. 1995-04-26
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S299A LM RAEDER MIT MISCHBEREIFUNG Obr. BMW, st. le. z ogumieniem mieszanym
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Roleta przeciwsłoneczna tylna /boczna
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S458A SITZVERSTELLUNG ELEKTR.FAHRER/BEIF. Regulacja fotela przedn. elektryczna
S464A SKISACK Worek na narty
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S528A AUTOMATISCHE UMLUFT CONTROLL (AUC) Autom. kontrola obiegu powietrza
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S773A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Po zimie będzie na pewno jakaś sesja
Tu z 530i znajomego, też napewno będzie wspólna sesja w sezonie
Pierwsze i zarazem ostatnie mycie zgodnie ze sztuką przed zimowaniem.
No i ostatnie foto, ułożona do snu
Pierwsze zakupy już poczynione,
Dorwałem zestaw hebli z E32 750i, tarcza 324mm/30mm, do tego oplot
Przejdą oczywiście kompleksowe spa, wszystko nowe, piasek, lakier itp itd
Co do koloru to będzie srebrny z grafitowym napisem lub coś w podobie
Mam nadzieje, że w M-systemach będą robić robotę
W alpinach ciekawie to wygląda
Kupiona też zębatka rolety tylnej zamiennik który się nie będzie kruszył.
Pozwolę sobie traktować wątek również jako listę usterek do zrobienia, więc wypiszę :
-Roleta tył nie działa
-Spryski lamp przód nie działają
-Sporadyczny błąd czujnika wciśnięcia hamulca nad pedałem hamulca
-Czasem nie działa wskaźnik temperatury silnika
-Luz na kolumnie kierowniczej - Mariusz to skręcał, zobaczymy czy to znowu to samo, mam nadzieję, że tak
-Szfankuje dwustrefowy klimatronik - dmucha sobie tam gdzie chce (temperatura)
-Pęknięta prawa listwa na drzwiach przednich (czarne drewno)
-Listwy progowe do wymiany ( zamawiam nowe z ASO)
-Pęknięty fotel kierowcy na siedzisku
-Wyciek ze wspomagania ( coś się poci, zobaczymy po zimie)
-Maska nie wyjeżdża do końca sama
-Na dwóch środkowych dekielkach w m-systemach odprysk lakieru, pewnie ktoś uderzył kluczem do kół, kolor naszczęście znam już pytałem Mariusza
-Gałka zmiany biegów ma popękane zapadki, czasem sobie spadnie
-Nie działa opuszczanie zagłówka(albo zajrzeć do modułu z guzikami w fotelu albo go zmienić na drugi) - ZROBIONE-Lakier odchodzi na pokrywach zaworów (sodowanie/szkiełkowanie i srebrny lakier na to)
-Brak uszczelki maski (nad lampami)
-Opony tył do wymiany
-Ranty do polerki
-Listwy drzwi górne(shadow), dwie są troche powyginane (pewnie kupie nowe w aso)
-Uszkodzenie na jednej z pionowych listew czarnych, wgniecenie które rzuca się w oczy
-Pozbyć się LPG
-Delikatnie nie równa praca na wolnych obrotach, podobno przypadłość M60, co najlepsze jest tak tylko na benzynie, jak macie jakieś wskazówki jak sie tego pozbyć to piszcie
Po poprawieniu wszystkich usterek w planach:
-Barany
-Program
-Tuleje i wahacze z e31
-xbrace e31
-heble E32 750 (już mam)
-bilstein B8 (narazie jest tylko przód)
-grube stabilizatory z M5 25mm oraz 19mm
Jak sobie o czymś przypomnę to dopiszę, wszytko to raczej kosmetyka.
Na pierwszy ogień poszedł nie działający przycisk od opuszczania zagłówka, fot nie robiłem ponieważ zrobiłem to zgodnie z tą instrukcją która też ma dokumentacje zdjęciową :
http://bmwe32.masscom.net/moswald/seats ... itch_1.htmWszystko działa lala, także polecam zamiast kupować drugi moduł
Foto z demontażu rolety tył
Zamontowane odpowiednie radio Bussiness CD w stanie idealnym, Becker Traffic Pro niestety zupełnie tu nie pasował.
No i mały bonus
[video]https://www.youtube.com/watch?v=3QUnJBALe9g[/video]
Tak mam błąd na desce, problem z guzikiem pod pedałem hamulca, zapala sie sporadycznie, musze zmienić na nowy, bedę robił duże zamówienie z ASO to od razu i jego kupię
Będzie tylko jakiś ładny dzień to zrobię jakąś sesje babce
W końcu udało mi się dojść do ładu z silniczkiem rolety tył.
Więc tak po kolei :
- kupiłem zębatkę zanim rozebrałem wszystko - zamiennik za 200zł który
ma się nie kruszyć
- rozebrałem wszystko a tam pusty mechanizm rolety, sam silniczek i
obudowa bez przykrywki
no i zonk, co zrobić, siedziałem dumałem szukałem w necie jak
wyglądają te silniczki, bo brakowało ośki, małej zębatki oraz spreżyny
do mojego zestawu
Z mojego research'u wynikło że, były dwie wersje tego silniczka w bmw
jak i w innych autach : Audi, Opel, Mercedes itp itd. Ten sam
mechanizm.
Jeden jest z wadami czyli ten co szedł w serii w e34 i drugi to
poprawiona wersja która szła od około 99 roku w reszcie marek oraz w
BMW m.in. w e38 e60 itd
I teraz patrzcie to silniczek z audi S8 ktory kupilem :
a to nowy silniczek z ASO
Jedyne czym z zewnątrz sie różnią to wielowypust z dużego kolka wychodzący na roletę, w e34 ori był 5-ciokąt a w nowej wersji (tez w tej z ASO) jest gwiazda ze ściętym bokiem. Do silniczka w aso dostajemy część rolety która zmienia 5-ciokąt w rolecie na gwiazdkę.
Tak więc kupiłem silniczek z Audi taki sam jak w ASO za 900zł i co dalej. Mogłem dorobić i podmienić element który widać na zdjęciu z ASO ten romb lub sklecić wszystko z moim kółkiem które kosztowało też nie mało. Gdybym go nie miał oczywiście dał bym do zrobienia komuś ten element rolety lub sam go dorobił.
Przy składaniu okazuje się, ze:
- w nowej poprawionej wersji mechanizmu jest już metalowe kółko, oraz "atak" z silniczka jest większy przez co idzie on bardziej w prace z małym kółkiem.
Więc przełożyłem swoje nowe kółko, sprężynę, małe kółko oraz atak z silniczka z audi do swojego. Trochę podszfilowałem obudowę bo delikatnie przycierała i voilà.
Tak więc każdemu kto ma problem z wyrobionym kółkiem proponuje kupić cały silniczek i przerobić ten jeden element rolety
Zamkniecie się pewnie w 100zł.
:tak: :tak: :tak: