BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 08:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 31 marca 2011, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Dzieki za odpowiedź, też stawiałem na włącznik. Akumulator jest nowy.

Pozdrawiam.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 14:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Długo nie było mnie na forum :oczami: ale wróciłem :rotfl:
Na pierwszej stronie była litania co będę robił z samochodem, niestety nie zrobione zostało nic do tej pory. Zycie weryfikuje wszystko, a szczególnie częste zmiany pracy i jej poszukiwania.

Na szczęście można powiedzieć że się trochę ogarnąłem i znowu wracam do tematu auta.
Co miesiąc będę realizował jeden z tematów na liście.
W tym momencie jadą do mnie sprężyny -45/-30, włącznik świateł, listwa M na drzwi (moja spróchniała), uszczelki szyb, i parapet mocowania tylnej półki bo połamałem. W tym miesiącu to tyle, części - 420 zł, 28 zł olej, 115 zł przegląd.
W przyszłym miesiącu hamulce tył.


Pozdrawiam.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 15:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
opalek napisał(a):
Długo nie było mnie na forum :oczami: ale wróciłem :rotfl:
Na pierwszej stronie była litania co będę robił z samochodem, niestety nie zrobione zostało nic do tej pory. Zycie weryfikuje wszystko, a szczególnie częste zmiany pracy i jej poszukiwania.

Na szczęście można powiedzieć że się trochę ogarnąłem i znowu wracam do tematu auta.
Co miesiąc będę realizował jeden z tematów na liście.
W tym momencie jadą do mnie sprężyny -45/-30, włącznik świateł, listwa M na drzwi (moja spróchniała), uszczelki szyb, i parapet mocowania tylnej półki bo połamałem. W tym miesiącu to tyle, części - 420 zł, 28 zł olej, 115 zł przegląd.
W przyszłym miesiącu hamulce tył.


Pozdrawiam.

Ty się chyba obudziłeś ze snu zimowego. Mam nadzieję, że wszystko jest ok. No to ruszaj się, ruszaj, bo zaczyna się nowy sezon... ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 1 kwietnia 2011, 15:38 
k_urczak napisał(a):
opalek napisał(a):
Długo nie było mnie na forum :oczami: ale wróciłem :rotfl:
Na pierwszej stronie była litania co będę robił z samochodem, niestety nie zrobione zostało nic do tej pory. Zycie weryfikuje wszystko, a szczególnie częste zmiany pracy i jej poszukiwania.

Na szczęście można powiedzieć że się trochę ogarnąłem i znowu wracam do tematu auta.
Co miesiąc będę realizował jeden z tematów na liście.
W tym momencie jadą do mnie sprężyny -45/-30, włącznik świateł, listwa M na drzwi (moja spróchniała), uszczelki szyb, i parapet mocowania tylnej półki bo połamałem. W tym miesiącu to tyle, części - 420 zł, 28 zł olej, 115 zł przegląd.
W przyszłym miesiącu hamulce tył.


Pozdrawiam.

Ty się chyba obudziłeś ze snu zimowego. Mam nadzieję, że wszystko jest ok. No to ruszaj się, ruszaj, bo zaczyna się nowy sezon... ;)



lepiej później niż w cale :D


Góra
  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 4 kwietnia 2011, 19:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Przybyły dzisiaj slicznotki :hurra:

Obrazek

czekam na resztę gratów :rotfl:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 9 maja 2011, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
W tym miesiącu ze względu na to że zostałem chrzestnym i mam wesele w rodzinie, nie kupowałem żadnych części.

Nie zapomniałem jednak poświęcić uwagi compaktowi i zabrałem się za najbardziej irytującą mnie rzecz od dłuższego czasu, a mianowicie tapicerkę drzwi.
Boczki były tak sfatygowane że nie trzymały się w zaczepach i odchodziły od drzwi, trzymały się tylko na spinkach, widok był okropny.
Obrazek

Z pomocą przyszła żywica epoksydowa, butapren i Klej montażowy :D

Obrazek

Przy okazji poprawiam też boczek z tyłu od strony kierowcy bo też odchodzi, podświetlenie kabiny, nogi kierowcy i pasażera, podświetlenie zapalniczki, wyregulowałem ramie podnoszenia szyby. Zajżałem też do fotela kierowcy, bo zaczął się dziwni odchylać na jedną stronę i niestety fotel ma pękniętą ramę :(

Obrazek

Jutro wstawię zdjęcia z zakończenia prac, nie są to wielkie zmiany, ale jak dla mnie istotne drobiazgi które wyróżniają dobrze utrzymane auto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 13 maja 2011, 23:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Zakończyłem już renowację boczków, wyszło naprawde dobrze. Żywica usztywniła zniszczone elementy i boczki znów trzymają się w zaczepach. Wyregulowałem mechanizmy podnoszenia szyb, oraz co mnie bardzo cieszy zrobiłem w końcu oświetlenie nóg kierowcy i pasażera.
Zdjęcia jeszcze bez podświetlenia kokpitu, gdyż brakuje kilku żarówek.

Obrazek
Obrazek

:cwaniak:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 14 maja 2011, 06:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 75
Moje BMW: e36/5
Kod silnika: m42b18
Drobiazgi, a cieszą wiem coś po sobie :super: Powoli "z twardym" do przodu :D czekam na dalsze mody i usprawnienia :P

_________________
Galeria Compacta >>>> E36 318Ti Compact
Był sobie Touring >>>> E36 320i Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 14 maja 2011, 13:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 578
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: bmw e34 520i
Kod silnika: m50b20
no to teraz w nic nie wdepniesz :P po ciemku

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 26 lipca 2011, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
Powiedz mi kolego czy masz w tym compacie jedną sonde lambda czy za katalizatorem też masz drugą jakąś ?

Bo ja mam silnik z 98r i nie wiem czy powinna być jedna czy nie dwie bo kilka osób mi też tak mówiło.

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 26 lipca 2011, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Ja mam M44 wersję z 96r i nie rzuciła mi się w oczy dodatkowa sonda za katalizatorem, jeszcze sprawdzę. Jak znajdę to napiszę.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 26 lipca 2011, 22:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 107
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski, Wodzisław Śląski
Moje BMW: 530d touring
Kod silnika: m57
Dobra, będę wdzięczny, Pozdrawiam

_________________
Moja Galeria:
http://www.elax.pl/e36/e36a.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36b.jpg
http://www.elax.pl/e36/e36c.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 16 września 2011, 22:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Witam,
Dawno nie pisałem nic w temacie, więc zdecydowałem napisać kilka słów o aktualnym stanie compacta i dodać kilka zdjęć.
W zeszły weekend auto dostało już trzeci dyferencjał, kupiłem go za 150zł na allegro i gryzłem paznokcie, czy sprzedawca nie wypychał złomu, ale pojeździmy zobaczymy, narazie jest cichutko i bardzo przyjemnie :) Wymieniłem w końcu sprężyny, zrobiłem to przy okazji, gdyż musiałem wymienić tuleje tylnej belki trzymającej dyfer i wahacze. Zostały wymienione filtry i oleje, klocki, a także nareszcie naprawiłem fotel kierowcy, oraz połatałem układ wydechowy.
Korzystając z okazji że wszystko jest rozkręcone, na nowo odmalowałem bębny i zaciski.
Nie robiłem zdjęć jak wygląda po obniżeniu, bo chciałem go umyć wypolerować, gdy wróce do Warszawy i zrobić sesję, niestety gdy jechałem poza miasto do rodziny i chciałem rozpędzić auto do jakiejś słusznej prędkości, okazało się że silnik wyje, a auto nie jedzie.
Przy prędkości 140km/h silnik na piątym biegu osiągał prawie 6 tyś obr. ; diagnoza była szybka i bolesna – sprzęgło. :zdegustowany:
Auto zostało blisko mechanika. :rozpacz:

Foty z prac w warsztacie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 17 września 2011, 10:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Daj znać w swoim temacie czy twarde te sprężyny i czekam na zdjęcia jak z wysokością ;)

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 17 września 2011, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Jeżeli chodzi o twardość to jak dla mnie narazie jest idealnie. Samochód na zakrętach zachowuje się wspaniale, prowadzenie jest o 2 nieba lepsze, ale na komforcie trochę stracił. Uważam że mała strata komfortu na rzecz poprawienia właściwości jezdnych jest idealna, bo taczką też nie jest. Narazie to tylko pierwsze odczucia. Zrobię sprzęgło zrobię parę tysięcy km to zobaczymy jakie bedą moje obserwacje.

Zdjęcia będą dopiero za jakieś 2 tygodnie, bo dopiero wtedy pojadę po samochód.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 18 września 2011, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Panowie mam pytanie nurtujące mnie od pewnego czasu - chciałbym aby wypowiedział się ktoś kot na compaktach się zna, dlatego postanowiłem napisać we własnej galerii.

Czy tylne zawieszenie z e30 na pewno wejdzie do compacta?
Słyszałem i czytałem już że wejdzie, ale planuję zakup i dlatego pytam jeszcze raz, może ktoś już to robił. Mój compact powinien mieć tarcze i szczęki na tyle, oraz tarcze wentylowane z przodu, niestety poprzedni właściciel zaadoptował wszystko z 316 :/ i teraz chcę wrócić do stanu właściwego.
Zakup tylnych wahaczy od e36 31ti to jakiś absurd, ceny oscylują w granicy 1000 zł, a od e30 można nabyć za 250 zł :) gdy policzę 250 zł za renowację zacisków i zakup tarcz wychodzi około 700zł więc koszty są dużo mniejsze.

e30 wahacze:
Obrazek
cena 250 zł

e36 wahacze:
Obrazek
cena 1400 zł

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 19 września 2011, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 586
Moje BMW: 3x E36 + E38
Kod silnika: V8
Po pierwsze:
W E30 masz 4śruby więc chcesz mieć inne felgi na przodzie i inne na tyle ? Niezbyt to mądre.
Poza tym mało które E30 ma ABS a nawet jeśli to wtyczki będą inne, musiałbyś ciąć i lutować compactowe.
I na koniec E30 ma inny stabilizator, jak go zamontujesz to drążki wybiją Ci dziurę w podłodze przy Twoim obniżonym zawieszeniu.

Po drugie:
Bębny w compakcie są ogromne, zakładając tarcze praktycznie nie odczujesz różnicy w hamowaniu, szczególnie że nie masz wielkiego silnika ani chyba nie chcesz zakładać hydrołapy ?

Bardzo ważny jest przód - zmień na E36 jakiekolwiek bo mają 286mm wentylowane a w nie wchodzi 15' felga lub jeśli chcesz coś lepszego to E46 2.0D 300mm , wchodzi 16' felga.

Pompa hamulcowa daje radę w obu przypadkach.

_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 19 września 2011, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: BMW e36
Kod silnika: m50b20
Odpusc sobie zawieche przod i fele z e30..

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 20 września 2011, 11:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1706
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=59159
jackolus napisał(a):
Bardzo ważny jest przód - zmień na E36 jakiekolwiek bo mają 286mm wentylowane a w nie wchodzi 15' felga lub jeśli chcesz coś lepszego to E46 2.0D 300mm , wchodzi 16' felga.

Pompa hamulcowa daje radę w obu przypadkach.

Jackolus dobrze napisał. Ja u siebie mam wsadzone heble od 328i. Swap jest P&P a różnica jest bardzo duża. Tym bardziej jak wsadzisz porządne tarcze i klocki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: opalek -->> Black E36 COMPACT 318ti Mpak.
PostNapisane: 20 września 2011, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 168
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Moje BMW: E36 318ti
Właśnie zauważyłem te 4 śruby :kwasny:
Nie bardzo mi to odpowiada żeby jeździć na dwóch róznych kompletach felg.

I cały misterny plan w pisduuuu...... jak to powiedział Siara.


Jeżeli chodzi o bębny czy tarcze, to zależy mi tak naprawdę na wyglądzie auta. Mam nadzieje założyć w przyszłym sezonie 18 felgę i zależy mi na ładnych tarczach do niego. Odpuszczę te hamulce z e30.

Kurczak powiedz co potrzebne jest na swap przednich z 2.8 ?? Tylko zaciski z jarzmami i tarcze ??

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL