BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 17:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 29
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Dlaczego zostajecie tutaj przy 2 litrach pojemności? Ma być zgodnie z VINem? Szykuje się kolejne piękne e28 na forum :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 17:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Berbel007 napisał(a):
Dlaczego zostajecie tutaj przy 2 litrach pojemności? Ma być zgodnie z VINem? Szykuje się kolejne piękne e28 na forum :ok:

bo tak wyjechała z fabryki i nieszczególnie mi zależy na jakiejś nadzwyczajnej dynamice. B20 w e28 nie jest aż takie tragiczne odrobinę gorzej niż w e30. Lubię mieć zgodność z vin :) Mam nadzieję, że po skończeniu będzie urywało jaja :)

Wspólnymi siłami dotarliśmy z Krystianem zaworki, a to co zrobiłem samodzielnie to powiększenie kanałów dolotowych i wydechowych (dopasowanie do uszczelek) oraz zebranie odrobiny mięsa w środku, a jak wiadomo w b20 jest co zbierać. Dla niewtajemniczonych przy b20b20 na wtrysku motronic czyli 129 KM Kolektory wydechowe dla b20 i b25 są identyczne więc można się bawić (ok 3mm są do zebrania). Wypolerowałem także kanały wydechowe, a w dolocie poprzestałem na papierze 180. Wypolerowałem także zawory i delikatnie zmieniłem ich kształt dla lepszego przepływu. Najprawdopodobniej w czwartek będziemy z Krystianem składać głowicę, a jutro pobawię się trochę z polerowaniem różnych elementów aluminiowych i frezowaniem kanałów w kolektorze dolotowym, aby to jakoś zgrać razem ;) Nie mam pomysłu jak załatwić kolektory wydechowe, bo żeliwo nie jest zbyt wdzięcznym materiałem do obróbki :(

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 20:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Dziś dzięki nowej "ściągaczce zaworowej" Krystiana udało mi się zapiąć wszystkie zawory. Oczywiście zapomniałem zabrać prowadnic dźwigienek zaworowych i wałka, ale postaram się jutro to zrobić, aby mieć głowicę gotową. Wczoraj pomalowaliśmy pokrywę zaworów na czarno a Krystian przetarł paski i napis za co mu dziękuję :) Po weekendzie chciałbym mieć już gotowy słupek. Dzięki uprzejmości Kamila mam nowiutkie śruby więc nie powinno być problemów z przedmuchami. Muszę dokupić tylko nowe szpilki do kolektorów wydechowych. Na koniec wziąłem się za polerowanie 3 felgi i szlifowanie papierem ostatniej. Mam nadzieję, że moja praca nie pójdzie na marne i efekt będzie zadowalający :) Fotek z dzisiejszego dnia nie mam bo zapomniałem zabrać aparatu :(

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
W drodze z garażu do Dulasa
Obrazek

Atak rudej szmaty
Obrazek

Zjedzone nadkole
Obrazek

na ramie
Obrazek

Wycięty próg Obrazek

Obrazek

Wywalony kielich Obrazek

Wnętrze Obrazek

Nowy błotnik Obrazek

Nowy tylny pas Obrazek

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 17:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
liczę że temat ruszy z kopyta po takiej przerwie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 19:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
O kurde, trochę się pozmieniało od czasu gdy ją ostatni raz widziałem.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Auto ma już w końcu 30lat więc czas najwyższy się nim zająć. Czy z kopyta to nie wiem, bo wszystko robimy w wolnej chwili, ale nie zamierzam oszczędzać na jakości materiałów czy prac. Blachy, ktore wymagają naprawy wymieniam na nowe więc nie bedzie lipy :) w ciagu kilku dni będę miał auto gotowe na wyjazd do piaskarza, potem bede obserwował pogodę i gdy bedzie sucho zawiozę. Po piaskowaniu podkład reaktywny no i wstawianie klamotów. Potem masy uszczelniające i baranek no i lakier. Potem składanie

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 13:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Na sezon zdążysz?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 15:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Auto ma już w końcu 30lat więc czas najwyższy się nim zająć. Czy z kopyta to nie wiem, bo wszystko robimy w wolnej chwili, ale nie zamierzam oszczędzać na jakości materiałów czy prac. Blachy, ktore wymagają naprawy wymieniam na nowe więc nie bedzie lipy :) w ciagu kilku dni będę miał auto gotowe na wyjazd do piaskarza, potem bede obserwował pogodę i gdy bedzie sucho zawiozę. Po piaskowaniu podkład reaktywny no i wstawianie klamotów. Potem masy uszczelniające i baranek no i lakier. Potem składanie

Jaki reaktywny będziesz kładł, jaka technologia nakładania, czy ściąga się go później jakoś ?
Położyłem u siebie novola reaktywny, na to epoksyd i baran i odchodzi mi płatkami :rozpacz: podejrzewam że za grubo nałożyłem reaktywnego właśnie :kwasny:
Przy kolejnym zrzuceniu belki pójdę chyba w fertan albo r-stop i na to epoksyd i lakier pouliretanowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 19:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Podol zapewne nie zdarzę, choć będę się starał :/
Chycu. Rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem firmy novol i powiedział, że na reaktywny trzeba dać akrylowy nie epoksydowy. Raczej powinno się dawać mokro na mokro, bo jak matowac tak cienką warstwę... Gdy będę miał malować to zadzwonię jeszcze do typa i skonsultuję z nim dokladnie technologie. Z tego co pamietam to epoksyd tylko na gołą blachę ktora nie była wczesniej zaatakowana przez korozję.

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 22:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Podol zapewne nie zdarzę, choć będę się starał :/
Chycu. Rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem firmy novol i powiedział, że na reaktywny trzeba dać akrylowy nie epoksydowy. Raczej powinno się dawać mokro na mokro, bo jak matowac tak cienką warstwę... Gdy będę miał malować to zadzwonię jeszcze do typa i skonsultuję z nim dokladnie technologie. Z tego co pamietam to epoksyd tylko na gołą blachę ktora nie była wczesniej zaatakowana przez korozję.

i tylko po jednej warstwie reaktywnego i akrylowego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 04:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Myślę, ze jedna warstwa może dwie reaktywnego, a akrylowy to tak żeby dali sie to zmatowić. Jak już mówiłem szczegóły będę uzgadniał z technikiem bliżej malowania po piaskowaniu. Czyli jezeli pogoda pozwoli wypiaskować to w połowie przyszłego miesiąca. W jaki sposób było to robione u Ciebie? Etap po etapie no i po jakim czasie zaczęło odchodzić?

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Oglądam, podziwiam, czekam...

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 16:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Kucharz napisał(a):
Oglądam, podziwiam, czekam...

No nie będzie to najszybszy remont świata, ale przyłożę się aby nic mi nigdy nie wyszło spod lakieru. Zaglądaj bo będę aktualizować co kilka dni.
Pozdro!

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 16:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Myślę, ze jedna warstwa może dwie reaktywnego, a akrylowy to tak żeby dali sie to zmatowić. Jak już mówiłem szczegóły będę uzgadniał z technikiem bliżej malowania po piaskowaniu. Czyli jezeli pogoda pozwoli wypiaskować to w połowie przyszłego miesiąca. W jaki sposób było to robione u Ciebie? Etap po etapie no i po jakim czasie zaczęło odchodzić?

Ja robiłem sam po raz pierwszy w życiu :kwasny:
Oczyściłem najdokładniej jak się dało elementy, odtłuszczone chyba nitrem, na to reaktywny novola z utwardzaczem 3 warstwy w odstępach co 20-30 minut, później epoksydowy novola z utwardzaczem chyba 2 warsty też jakoś co 30 minut i tak zostawiłem na noc.
Wszystko z pędzla
Na drugi dzień APP autobit z pistoletu dwie warstwy i zostawione do wyschnięcia.
Robiłem wszystko w zimie w garażu, który ogrzewałem małą kozą, ale w dzień/noc robienia konserwacji paliłem jak się dało, było około 15*C myślę, bo mogłem chodzić po garażu w koszulce.
Samo z siebie raczej nie odpada, ale na przykład jak zakładałem rozpórkę dolną i nie siadła dobrze z obu stron, więc musiałem zdjąć, to płat wszystkich warstw, w miejscu gdzie siadała rozpórka - odpadł :/ Co ciekawe zostawiłem tak na już 4 miesiące i ruda się gołej blachy jeszcze nie złapała.
Teraz mam w planie zrzucać belkę, żeby wrzucić setup z większym hamulcem i szukam lepszego rozwiązania żeby nic więcej niż sprawdzenie czy wszystko w porządku, od spodu nie robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 19:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Z tego co mi wiadomo to reaktywny powinno się kłaść dość cienko więc raczej pistolet. przy takiej pędzelkowej zabawie chyba bym poszedł w app r-stop i na to epoksyd żeby odizolować blachę na to jakaś masa uszczelniająco-klejąca. Dodaj fotki do starego tematu Kamila. Myślę, że tam moglibyśmy kontynuować bo tu jest temat mojego e28 :D
Pozdrawiam

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 21:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2953
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
taki właśniemamplan aktualnie, r-stop -> epoksyd -> poulireatnowy lakier


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 30 października 2017, 15:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Buda jest już praktycznie gotowa do blacharki, zgnite elementy wycięte zostało już tylko skrobanie podwozia i piaskowanie. Potem już z górki ;) Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 30 października 2017, 17:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Jak ja się cieszę że w moim Reksiu rudej było zero

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 30 października 2017, 18:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 364
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Tu wbrew pozorom też nie jest dużo, po prostu zrywam wszystko gdzie istnieje szansa że coś znajdę. Tylny pas był kiedyś wstawiany po jakiejś delikatnej stłuczce. Podłoga bagażnika jest cała. Ogólnie podczas zrywania konserwacji odkrywam tylko małe ogniska korozji :) więc nie jest tak źle. Kielichy były czyste nawet plamki nie było, ale uparłem się na odwiercenie i odkryłem powierzchowną rdzę.

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL