BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 23 września 2018, 23:02


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko modeli BMW powstałych przed rokiem 1990.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 marca 2014, 06:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 6426
Lokalizacja: Lodz/Chicago
Moje BMW: F10 535
Kod silnika: N55
Garaż: F10 535i
viewtopic.php?f=6&t=164895&start=0
BMW F800R
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=166182
Audi Q5
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=159296

Byle:
BMW 335is
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163089
E60 535xi
viewtopic.php?f=6&t=162470
E90 335i viewtopic.php?f=6&t=121648
E53 viewtopic.php?f=6&t=40314
Kargul napisał(a):
Hakelbery napisał(a):
Powinieneś sobie zakupić jakieś kalifornijskie e28 do nauki podstaw mechaniki Blacha musi być perfekt, reszta nie ważna:)


Takie plany to ja ma srednio kilka razy w tygodniu :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 28 marca 2014, 02:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
nowe pierścienie na miejscu
Obrazek
Wreszcie dotarły nowe łożyska już dotarły, mam nadzieję, że to dobry zamiennik:
Obrazek
Zabrałem się za małe czyszczenie:
Obrazek
Obrazek

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 29 marca 2014, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Dół gotowy teraz tylko osprzęt i czapka
Obrazek
Dylemat odnośnie bagnetu...
Który otwór wybrać:
Obrazek

Nabiera to kształtu :)
Obrazek

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 13:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 593
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E24, E60
Kod silnika: M30B35, M57D30TÜTOP
Prace w Grębocin's Clasics Garage trwaja! M20 zaczyna przypominac silnik i Kargul bardzo się postarał z głowicą i jak ten silnik nie przebije fabrycznych 129 koni to znaczy ze BMW odwalilo kawał dobrej roboty i nie ma tam co poprawiać :P efekty poniżej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozwole Rafałowi samemu napisać co się z stało tej głowicy :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 18:30 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 23
Posty: 1200
Lokalizacja: WZ
Moje BMW: Najlepsze :)
Kod silnika: m54b30
Dlaczego zostajecie tutaj przy 2 litrach pojemności? Ma być zgodnie z VINem? Szykuje się kolejne piękne e28 na forum :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 16 kwietnia 2014, 18:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Berbel007 napisał(a):
Dlaczego zostajecie tutaj przy 2 litrach pojemności? Ma być zgodnie z VINem? Szykuje się kolejne piękne e28 na forum :ok:

bo tak wyjechała z fabryki i nieszczególnie mi zależy na jakiejś nadzwyczajnej dynamice. B20 w e28 nie jest aż takie tragiczne odrobinę gorzej niż w e30. Lubię mieć zgodność z vin :) Mam nadzieję, że po skończeniu będzie urywało jaja :)

Wspólnymi siłami dotarliśmy z Krystianem zaworki, a to co zrobiłem samodzielnie to powiększenie kanałów dolotowych i wydechowych (dopasowanie do uszczelek) oraz zebranie odrobiny mięsa w środku, a jak wiadomo w b20 jest co zbierać. Dla niewtajemniczonych przy b20b20 na wtrysku motronic czyli 129 KM Kolektory wydechowe dla b20 i b25 są identyczne więc można się bawić (ok 3mm są do zebrania). Wypolerowałem także kanały wydechowe, a w dolocie poprzestałem na papierze 180. Wypolerowałem także zawory i delikatnie zmieniłem ich kształt dla lepszego przepływu. Najprawdopodobniej w czwartek będziemy z Krystianem składać głowicę, a jutro pobawię się trochę z polerowaniem różnych elementów aluminiowych i frezowaniem kanałów w kolektorze dolotowym, aby to jakoś zgrać razem ;) Nie mam pomysłu jak załatwić kolektory wydechowe, bo żeliwo nie jest zbyt wdzięcznym materiałem do obróbki :(

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 21:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Dziś dzięki nowej "ściągaczce zaworowej" Krystiana udało mi się zapiąć wszystkie zawory. Oczywiście zapomniałem zabrać prowadnic dźwigienek zaworowych i wałka, ale postaram się jutro to zrobić, aby mieć głowicę gotową. Wczoraj pomalowaliśmy pokrywę zaworów na czarno a Krystian przetarł paski i napis za co mu dziękuję :) Po weekendzie chciałbym mieć już gotowy słupek. Dzięki uprzejmości Kamila mam nowiutkie śruby więc nie powinno być problemów z przedmuchami. Muszę dokupić tylko nowe szpilki do kolektorów wydechowych. Na koniec wziąłem się za polerowanie 3 felgi i szlifowanie papierem ostatniej. Mam nadzieję, że moja praca nie pójdzie na marne i efekt będzie zadowalający :) Fotek z dzisiejszego dnia nie mam bo zapomniałem zabrać aparatu :(

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
W drodze z garażu do Dulasa
Obrazek

Atak rudej szmaty
Obrazek

Zjedzone nadkole
Obrazek

na ramie
Obrazek

Wycięty próg Obrazek

Obrazek

Wywalony kielich Obrazek

Wnętrze Obrazek

Nowy błotnik Obrazek

Nowy tylny pas Obrazek

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 18:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2848
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
liczę że temat ruszy z kopyta po takiej przerwie :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 20:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7444
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
O kurde, trochę się pozmieniało od czasu gdy ją ostatni raz widziałem.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 24 października 2017, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Auto ma już w końcu 30lat więc czas najwyższy się nim zająć. Czy z kopyta to nie wiem, bo wszystko robimy w wolnej chwili, ale nie zamierzam oszczędzać na jakości materiałów czy prac. Blachy, ktore wymagają naprawy wymieniam na nowe więc nie bedzie lipy :) w ciagu kilku dni będę miał auto gotowe na wyjazd do piaskarza, potem bede obserwował pogodę i gdy bedzie sucho zawiozę. Po piaskowaniu podkład reaktywny no i wstawianie klamotów. Potem masy uszczelniające i baranek no i lakier. Potem składanie

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 14:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 7444
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Na sezon zdążysz?

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 16:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2848
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Auto ma już w końcu 30lat więc czas najwyższy się nim zająć. Czy z kopyta to nie wiem, bo wszystko robimy w wolnej chwili, ale nie zamierzam oszczędzać na jakości materiałów czy prac. Blachy, ktore wymagają naprawy wymieniam na nowe więc nie bedzie lipy :) w ciagu kilku dni będę miał auto gotowe na wyjazd do piaskarza, potem bede obserwował pogodę i gdy bedzie sucho zawiozę. Po piaskowaniu podkład reaktywny no i wstawianie klamotów. Potem masy uszczelniające i baranek no i lakier. Potem składanie

Jaki reaktywny będziesz kładł, jaka technologia nakładania, czy ściąga się go później jakoś ?
Położyłem u siebie novola reaktywny, na to epoksyd i baran i odchodzi mi płatkami :rozpacz: podejrzewam że za grubo nałożyłem reaktywnego właśnie :kwasny:
Przy kolejnym zrzuceniu belki pójdę chyba w fertan albo r-stop i na to epoksyd i lakier pouliretanowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Podol zapewne nie zdarzę, choć będę się starał :/
Chycu. Rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem firmy novol i powiedział, że na reaktywny trzeba dać akrylowy nie epoksydowy. Raczej powinno się dawać mokro na mokro, bo jak matowac tak cienką warstwę... Gdy będę miał malować to zadzwonię jeszcze do typa i skonsultuję z nim dokladnie technologie. Z tego co pamietam to epoksyd tylko na gołą blachę ktora nie była wczesniej zaatakowana przez korozję.

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 25 października 2017, 23:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2848
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Podol zapewne nie zdarzę, choć będę się starał :/
Chycu. Rozmawiałem ostatnio ze szkoleniowcem firmy novol i powiedział, że na reaktywny trzeba dać akrylowy nie epoksydowy. Raczej powinno się dawać mokro na mokro, bo jak matowac tak cienką warstwę... Gdy będę miał malować to zadzwonię jeszcze do typa i skonsultuję z nim dokladnie technologie. Z tego co pamietam to epoksyd tylko na gołą blachę ktora nie była wczesniej zaatakowana przez korozję.

i tylko po jednej warstwie reaktywnego i akrylowego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 05:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Myślę, ze jedna warstwa może dwie reaktywnego, a akrylowy to tak żeby dali sie to zmatowić. Jak już mówiłem szczegóły będę uzgadniał z technikiem bliżej malowania po piaskowaniu. Czyli jezeli pogoda pozwoli wypiaskować to w połowie przyszłego miesiąca. W jaki sposób było to robione u Ciebie? Etap po etapie no i po jakim czasie zaczęło odchodzić?

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 16:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 13982
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Oglądam, podziwiam, czekam...

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 17:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Kucharz napisał(a):
Oglądam, podziwiam, czekam...

No nie będzie to najszybszy remont świata, ale przyłożę się aby nic mi nigdy nie wyszło spod lakieru. Zaglądaj bo będę aktualizować co kilka dni.
Pozdro!

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2848
Moje BMW: nie lubi znaków :(
Kod silnika: mityczny
Garaż: in progress
Kargul napisał(a):
Myślę, ze jedna warstwa może dwie reaktywnego, a akrylowy to tak żeby dali sie to zmatowić. Jak już mówiłem szczegóły będę uzgadniał z technikiem bliżej malowania po piaskowaniu. Czyli jezeli pogoda pozwoli wypiaskować to w połowie przyszłego miesiąca. W jaki sposób było to robione u Ciebie? Etap po etapie no i po jakim czasie zaczęło odchodzić?

Ja robiłem sam po raz pierwszy w życiu :kwasny:
Oczyściłem najdokładniej jak się dało elementy, odtłuszczone chyba nitrem, na to reaktywny novola z utwardzaczem 3 warstwy w odstępach co 20-30 minut, później epoksydowy novola z utwardzaczem chyba 2 warsty też jakoś co 30 minut i tak zostawiłem na noc.
Wszystko z pędzla
Na drugi dzień APP autobit z pistoletu dwie warstwy i zostawione do wyschnięcia.
Robiłem wszystko w zimie w garażu, który ogrzewałem małą kozą, ale w dzień/noc robienia konserwacji paliłem jak się dało, było około 15*C myślę, bo mogłem chodzić po garażu w koszulce.
Samo z siebie raczej nie odpada, ale na przykład jak zakładałem rozpórkę dolną i nie siadła dobrze z obu stron, więc musiałem zdjąć, to płat wszystkich warstw, w miejscu gdzie siadała rozpórka - odpadł :/ Co ciekawe zostawiłem tak na już 4 miesiące i ruda się gołej blachy jeszcze nie złapała.
Teraz mam w planie zrzucać belkę, żeby wrzucić setup z większym hamulcem i szukam lepszego rozwiązania żeby nic więcej niż sprawdzenie czy wszystko w porządku, od spodu nie robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Kargul -->> e28 520i ------------->>>>>>>> Remont STR 8
PostNapisane: 26 października 2017, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 361
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e28 520i
Kod silnika: M20B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=64695
Remont rozpoczęty strona 8
Z tego co mi wiadomo to reaktywny powinno się kłaść dość cienko więc raczej pistolet. przy takiej pędzelkowej zabawie chyba bym poszedł w app r-stop i na to epoksyd żeby odizolować blachę na to jakaś masa uszczelniająco-klejąca. Dodaj fotki do starego tematu Kamila. Myślę, że tam moglibyśmy kontynuować bo tu jest temat mojego e28 :D
Pozdrawiam

_________________
Moja e28 520i
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL