BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 733 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 6 września 2010, 22:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
maaaad napisał(a):
odradził mi ten silnik, bo myślałem o nim również.

M54 odradził?
może ze względu na mit znikania oleju opisany na forum? ;)

To kiedy szpera? ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 6 września 2010, 23:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nie, nie, odradził M52TUB28.
Szpera? Będzie, ale najpierw jest parę innych rzeczy do zrobienia - wahacze na tarcze z tyłu, nowe tarcze+klocki z przodu, przewody hamulcowe w stalowym oplocie, środek (nowe fotele + obszycie), inne sprężyny (teraz za wysoko jednak stoi), el. szyber, który leży w garażu i nie może się doczekać montażu, 4xel. szyby + centralny (na dniach przyjadą). Może jeszcze kolektor z m50, bo też już leci do mnie, odpowiednio przerobiony, ale nad tym jeszcze się zastanowię. Na koniec odnowienie lakieru i formalina :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 7 września 2010, 05:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
ale będzie smaczny czterodrzwiowiec :hyhy:
O brewkach nie zapomnij :rotfl:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 7 września 2010, 10:12 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Pablo325i napisał(a):
maaaad napisał(a):
odradził mi ten silnik, bo myślałem o nim również.

M54 odradził?
może ze względu na mit znikania oleju opisany na forum? ;)

To kiedy szpera? ;)


Tyle że to nie mit. Druga sprawa że zdrowe 2.8 z dobrym dolotem i kolektorem od M50 wypluje 210-215 koni a jednak będzie dalej sporo tańsze do M54.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 7 września 2010, 10:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
silnik już siedzi więc nie ma co się rozwodzić chyba nad M54 ;)
Do M52 można wrzucić wałki od S50 czy tam S52 jak RYSZARD (ogółem 235KM) :ok:

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 7 września 2010, 10:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Pablo325i napisał(a):
silnik już siedzi więc nie ma co się rozwodzić chyba nad M54 ;)
Do M52 można wrzucić wałki od S50 czy tam S52 jak RYSZARD (ogółem 235KM) :ok:


Wtedy już lepiej wsadzić M54 :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 7 września 2010, 10:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
nie, S54 :]
Jest dobrze, tylko szpery brak ;)

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 22 września 2010, 18:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Następnym silnikiem, jeśli już, na pewno będzie S, raczej S50 ;-) .

Sorry za wybitnie biedną jakość, ale jedyny sprzęt nagrywający jakim aktualnie dysponuję to jakiś tam słaby Sony Ericsson.
Przyspieszenie 60- ~155 kmh, na 4. biegu.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 14 listopada 2010, 23:53 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
świetne auto :ok:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 18:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Witam,
W aucie zaszło trochę zmian, więc opiszę je pokrótce - może ktoś zauważy jakieś błędy w tym, co robiłem, albo wskaże, co można by poprawić :)

Na pierwszy ogień poszła magilownica z e36 316i - dorwałem za 150 zł suchy, sprawny, z drążkami.
Stanęliśmy z ojcem przed dylematem - w które dziury mocować magiel. Stanęło, że w tych, w których był poprzedni, czyli tych drugich licząc od przodu auta. Od góry i od dołu maglownicy wrzucone zostały podkładki (nie pamiętam już, jakiej grubości - gdy auto zjedzie z kobyłek przestawię je i zrobię dokładniejsze foto, może się komuś przyda.
Gdy magiel został zainstalowany, trzeba było nabić krzyżak. Wygląda to u mnie w ten sposób:
Obrazek
Nie nabijałem do końca frezu ani nie ucinałem go, za to cały krzyżak został podciągnięty do góry, na frezie kolumny kierowniczej. Frez został przewiercony od boku tak, aby można było przełożyć śrubę kontrującą.
Niestety, nie obeszło się bez ponownego ustawiania zbieżności i tu się zaczęły małe schody - musiałem dojechać do warsztatu po przeciwnej stronie miasta :D Strach było jechać szybciej niż 40 km/h, i to na prostej.
Na ustawianiu zbieżności również nie mogło być za słodko - okazało się, że drążki są strasznie zapieczone. Trochę się panowie namęczyli, zanim je odkręcili, co widać na zdjęciu:
Obrazek
Niestety, nie nagrałem ich, jak rzucali mięsem podczas roboty. Operacja trwała jakieś 1,5 h i kosztowała mnie 110 zł :D No ale wszystko działa sprawnie, nic nie pręży. Co prawda czeka mnie jeszcze płukanie i wymiana płynu wspomagania, bo przy okazji grzebania tam wymieniona została pompa wspomagania, od 320i (w tym miejscu "podziękowania" dla Rifresza, który wysyła mi tę pompę od listopada ubiegłego roku, a obecnie ma problem ze zwrotem pieniędzy - pompkę sprzedał mi inny użytkownik tego forum, taniej, no i miałem towar po kilku dniach od wykonania przelewu). Teraz przynajmniej słyszę silnik na wolnych obrotach :D

Skoro już grzebane było przy przedzie auta, wymienione zostały od razu górne łożyska mocowania amortyzatorów. Po wyjęciu kolumn okazało się, że na jednym jest luz, więc kupiłem nowe (Lemforder) i do wymiany :) Mając lagi na wierzchu, założone zostały sprężyny H&R, niebieskie, wg katalogu tej firmy wersja "comfort", niby -35 mm. Auto faktycznie siadło troszkę niżej względem poprzednich (m-tech) i teraz wygląda to tak:
Obrazek
Wiem, że foto mało poglądowe, jak auto zjedzie z kobyłek, zrobię lepsze. W każdym razie mi pasuje, koło ładnie wypełnia nadkole. Ale jest wyraźnie sztywniej, niż na mtech :)
Nadkola zostały potraktowane tym oto środkiem:
Obrazek
Znacie? Polecacie czy wręcz przeciwnie?

Następnie przyszedł czas na wymianę paru uszczelek w silniku - na pierwszy ogień poszła ta od pokrywy zaworów, bo ciekło trochę spod niej. Po wyjęciu okazało się, że stara jest już mało elastyczna. To samo z uszczelką od podstawy mocowania filtra oleju - puszczała dość mocno, więc została wymieniona. Niestety, brak fotek z tych czynności, aczkolwiek rezultat jest dla mnie widoczny i objawia się brakiem plam od oleju pod autem :)

Największa grzebanina - wahacze tylne. Wypadało już zmienić wysłużone bębny, tym bardziej, że szczęki, jak się później okazało, były zapieczone jak diabli, możliwe, że stąd b. słaby hamulec. O ręcznym nie wspominam :D
Żeby odkręcić nakrętki półosi, wyposażyłem się w takie zabawki:
Obrazek
Dłuższa rurka ma dokładnie metr. Przy jej użyciu, poszło gładko :)

Tak wahacze wygląda już po zamontowaniu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakupione wahacze zostały wyczyszczone, wyszlifowane tam, gdzie była taka potrzeba i pomalowane. Generalnie, odnowione. Jako że łożyska były ponoć wymieniane stosunkowo niedawno (rok?) na firmowe, dobrej jakości (SKF, o ile dobrze pamiętam), nie wymieniałem ich już. Dopiero później uświadomiłem sobie, że błędem było kupowanie takich wahaczy, ponieważ bez wyciskania łożysk nie dało się wymienić metalowych osłon (tych tarcz), a przydałoby się je wymienić, bo otwory do mocowania szczęk od ręcznego były totalnie wyrobione (ze szparek zrobiły się koła, co skutkowało brakiem możliwości zaczepienia kołka utrzymującego szczękę) - musiałem kombinować z podkładkami (ścisnąłem w imadle podkładkę i za nią zahaczyłem kołek).
Jak widać, na tył również założone zostały sprężyny H&R, z tego samego kompletu, co przednie. Czy zostaną na dłużej - nie wiem, nie potrzebuję mega gleby, a sporadycznie (może ze 2 razy) zdarzyło się, że opony otarły mi lekko o nadkole na poprzednich, wyższych sprężynach. Opon nie mam jakichś szerokich (195), więc wychodzi na to, że felga ma dość ciulowy offset z 2-calowym rantem.

W trakcie zdejmowania prawego wahacza pojawił się mały problem - śruba od wahacza (pierwsza licząc od zewnątrz auta) została przyblokowana przez krociec zbiornika paliwa.
Obrazek
Trzeba było odkręcić gumowy wąż i trochę się pogimnastykować, żeby ją wyjąć. Sprawy nie ułatwiał fakt, że zbiornik był do połowy pełny i wystarczył mały ruch, aby paliwo zaczęło się wylewać przez wspomniany krociec :D Mieliśmy z ojcem małego pietra, próbując wybić śrubę młotkiem - pójdzie iskra czy nie? :D Z wsunięciem jej na miejsce był już mniejszy problem.

Teraz czekam, aż dojadą do mnie podkładki i nakrętki na półosie, no i jutro wyruszam na poszukiwania kogoś, kto dorobi mi przewody hamulcowe (sztywne) - te, które dostałem z wahaczami, wyglądają na dorabiane, są jakieś takie styrane, no i w jednej końcówce gwint jest zerwany - nie da się jej porządnie dokręcić.

Nie można było pominąć zacisków - zostały oczyszczone, tłoczki wypolerowane, uszczelki i inne badziewia wymienione:
Obrazek

Poza tym, czeka mnie wymiana oleju - jestem już do niej z grubsza przygotowany:
Obrazek
Obrazek
oraz wymiana prawej piasty z przodu (lewa została wymieniona wcześniej), bo jeden z poprzednich właścicieli uciął śrubkę mocującą tarczę hamulcową.
Obrazek

Od razu wymienię tarcze
Obrazek
i klocki (jadą do mnie, Zimmermann), bo podczas hamowania na obecnych tarczach (niby grubych, ATE) kierownica się trzepie, jakby chciala jajka na omlet rozbełtać :)

Przy okazji zrobiłem też kilka fotek wnętrza. W sumie nic nadzwyczajnego, szare (dla niektórych smutne, mi odpowiada), sportsitze - poprzecierane trochę, więc nie ma sensu pokazywać. Nie będę ich odnawiał, bo poluję na Recaro, które i tak zapewne trzeba będzie obszyć.
Kierownica mtech 2, obszyta jest na nowo, ale przez te remonty brudna:
Obrazek
Udało mi się też upolować gałkę mtech, podświetlaną, nie jestem tylko na 100% pewien, czy pochodzi ona z e30, czy z e36:
Obrazek
Na tył powędrowała półka z roletą:
Obrazek
A na konsolę radio BMW Business RDS:
Obrazek
które drażni swoim wyglądem, bo brak mu jednej zaślepki, ale przynajmniej jest w pełni sprawne, nie ma martwych pikseli, no i kosztowało 30 zł :D

Zmian jeszcze trochę w aucie będzie :) Pozdrawiam.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 10 kwietnia 2011, 21:44 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 19:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17754
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Prawilne techniczne podejście :ok: To się chwali !

Prośba jeszcze czy mógłbyś dokładniej obcykać kierę w świetle dnia też ? Chyba fajnie ci dobrali kolor skóry i szwy też ładnie wyglądają to może bym tam oddał :)

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 19:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4977
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Moje BMW: e91
Kod silnika: N52B25
e30 jak się patrzy :padam: brawa za podejście do tematu, wszystko na plus :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 19:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 13
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
Super E30 ! Dobre podejście do tematu ! :ok:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 20:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 344
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e36 nur 98PB
Kod silnika: M52B20
Świetne podejście do sprawy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 10 kwietnia 2011, 21:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Miło widzieć, że są ludzie, którzy stawiają doprowadzenie auta do bdb stanu technicznego wyżej, aniżeli obwieszanie go błyskotkami :D
Bobby Vintage, kierownicę obszywałem w JW Tapicar, na pewno kojarzysz firmę ;-) Perfekt nie jest, skórkę dobrali ładnie, nie powiem, ale w jednym miejscu jest dziwnie pomarszczona, no i szew również w jednym miejscu nie jest idealny. Postaram się wkleić zdjęcia tak, żebyś dobrze widział, o co mi biega. Ale ogólnie, biorąc pod uwagę cenę, jest ok.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 21:53 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jak wspominałem, trzeba było się zabrac i za przednie hamulce, chociaż tarcze były w przyzwoitym stanie, klocki w sumie też, no ale czuć było telepanie przy hamowaniu. Zaciski zostały zregenerowane, do tarcz kurier przywiózł takie klocki:
Obrazek

a ogólnie do układu miałem zamiar wlać taki płyn:
Obrazek

Zwykłe DOT4, a temperatura wrzenia 260*C, chyba dość dobrze to wypada, hm?

Niestety, przy odpowietrzaniu hamulców okazało się, że jeden z tylnych zacisków jest uszkodzony - posiada wyszczerbienie w otworze, w który wkręca się odpowietrznik, przez co odpowietrznik nie przylega dobrze do zacisku, no i niestety płyn się tamtędy "puszcza". Miałem nadzieję wreszcie odpalić auto i się przejechać (i w końcu je umyć), a tu taki zonk... Jeśli zatem ktoś ma prawy tylny zacisk na zbyciu - HELP! Jutro jadę na szrot, może uda mi się coś upolować.

Co do oleju: z Orlenem, który wkleiłem wyżej, to oczywiście żart - nie mam zamiaru lać go do m52. Silnik zostanie zalany czymś takim:
Obrazek

Millers XFS 5W50, 153 zł za 5 Litrów (promocja na racing-oils.pl), butelki 1L nie wypadają już tak korzystnie cenowo :D Zobaczymy, jak silnik będzie pracować, ale ogólnie oleje tej firmy mają bdb opinię.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 15 kwietnia 2011, 22:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
wszystko pieknie i ładnie ale ten plastik pod maska :cisza: :cisza: :cisza: powinno byc m20b25 lub m20b27; m52 do e36 nie do e30 :cisza: :cisza: ogólnie fura git ;p

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 1 maja 2011, 12:16 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Lukezz napisał(a):
powinno byc m20b25 lub m20b27; m52 do e36 nie do e30

Ano powinno, gdyby oryginalnie był m20b25 to zostałby, ale b20 nie było mi żal :-D No może trochę dlatego jeszcze go nie sprzedałem ;-)

Strzeliłem od niechcenia parę fotek - nic nadzwyczajnego, raczej dają jedynie pogląd na to, jak auto obecnie wygląda, niż cieszą oko, ale jakoś brak u mnie ciekawych miejscówek...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 2 maja 2011, 19:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dziś wymieniłem olej w skrzyni biegów, na takie coś:
Obrazek

I powiem Wam: jestem bardzo zadowolony :) Biegi wchodzą może minimalnie bardziej opornie (ciut większą siłę trzeba przyłożyć), ale naprawdę nie przeszkadza to wcale (tym bardziej, że mam shortshifter), ale za to:
1) biegi wchodzą pewniej i szybciej wskakują, zwłaszcza gdy przeciągnie się silnik w wyższe obroty - najbardziej jest to odczuwalne przy zmianie z 2 na 3 i z 1 na 2 (czyli w zakresie najbardziej pożądanym, zwłaszcza pod światłami :hyhy: ;
2) lekkie rzężenie (czy też grzechotanie), które pojawia się przez chwilę przy niskich obrotach i wysokim biegu (coś jakby rezonans), zdecydowanie się zmniejszyło - trwa krócej i jest cichsze.

Nie wiem, czy to akurat zasługa tego oleju, czy ogólnie ŚWIEŻEGO oleju w skrzyni, ale jesli się ktoś zastanawia nad wymianą - mogę polecić (aczkolwiek nie gwarantuje, że rezultaty będą podobne do tych u mnie).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: maaaad -->> 320i e30 (nowe koła, str. 2)
PostNapisane: 8 maja 2011, 21:03 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 733 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL