BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 08:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 18:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Wtrącę w sprawie o hamulcach. 320i i 325i miały identyczne hamulce, także o to się nie martw. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 22:22 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
dziękuję Ty także dostaniesz POMOGŁ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 14:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
jak jest przepływka Bosch to musisz mieć kompa Bosch inaczej nie będzie
poszukaj kompa tak jak kolega wyżej pisał na kompie jest nr vin auta z którego pochodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: MiĂąsk mazowiecki
Koledzy - a jak zmienili tylko silnik??? bez dyfra itd???? zastanówcie się ..... bo kolega lata wokól samochodu jak debil a:


Pod kolektorem dolotowym na głowicy masz wytłoczony średnicę cylindra - sprawdzasz to tylko za pomocą lusterka - inaczej nie sprawdzisz ..... i wyjdzie jaką masz pojemność.....

Można porównać jeszcze szerokość kanałów dolotowych w kolektorze ...... b25 ma najszersze z całej swej rodziny (b20-b28) ........

_________________
e-30/ e36 - swapy silnikĂłw, zawieszeĂą (na podzespoÂłach e30 jak i e36 tyÂł i przĂłd) - sztywniejsze stabilizatory, ukÂłady dolotowe i wydechowe, modyfikacje mechaniczne silnikĂłw: 793 993 316 gg. 570 72 87 - ceny ustalane indywidualnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 15:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
choody_drft napisał(a):
Pod kolektorem dolotowym na głowicy masz wytłoczony średnicę cylindra - sprawdzasz to tylko za pomocą lusterka - inaczej nie sprawdzisz ..... i wyjdzie jaką masz pojemność.....
zgadza się tylko że nie średnica cylindra a pojemnośc 2,0 lub 2,5 to oznaczenie jest wyczuwalne na głowicy od spodu pod pierwszym kanałem dolotowym i przed pierwszym czujnikiem temperatury .Na pierwszy rzut oka wystarczy porównac prostokątne wycięcia pomiędzy poszczególnymi kanałami dolotu w b20 krawędż wycięcia jest oddalona od kanału dolotowego o 4mm natomiast w b25 o 2mm z racji tego że w b25 srednica kanału jest większa .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2009, 18:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
koledzy dziekuję ale jeszcze nie o to mi chodzi heh :kwasny:
wiem że mam na bank m50b25 z vanosem pojedynczym
nie wiem gdzie jest ten komputer ukryty co sprawdzę jakie ma numery bo nadal nie wiem jaka oryginalną mam przepływke i nie wiem nadal kiedy wyprodukowano mój silnik, a wymieniony z 2.0 został tylko on. z tego co wiem gośc powiedział że przed tem nie miał vanosa....
w tamtej 2.0. komp był chyba siemensa.
gdzie go szukać? chodzi mi o jego numery! xczy jeszcze gdzies na silniku sa wybite numery jak VIN albo inny ID numner silnika??? abym wiedział np na realOEM.COM jakich części szukać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 07:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Było już na forum kilka razy jak odróżnić te silniki!
W jednych z tematów ktoś podał jakie silniki jakie mają numery. Znajdź stary temat i będzie po sprawie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 07:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
Było już na forum kilka razy jak odróżnić te silniki!
W jednych z tematów ktoś podał jakie silniki jakie mają numery. Znajdź stary temat i będzie po sprawie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2009, 10:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 215
Lokalizacja: Grudziądz/Aachen
Moje BMW: e39
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... as+touring
_Red_Coupe_325, komp. jest z tego co ja wiem pod schowkiem przed pasażerem ,musisz go wykręcić , jak wyciągniesz schowek to po prawej stronie znajduje sie komp.

_________________
Była e36
viewtopic.php?p=621777#621777
Była e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136623


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 22:31 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
Witam ponownie
Chciałbym podziękować serdecznie wszystkim, którzy przyczynili się do rozwiązania problemu.
Daty silnika nie poznałem, dowiedziałem się czegoś więcej. Otrzymałem prywatna wiadomość od Mariusza forumowego „Clatrine”. Powiedział że czytał moje posty , może wiedzieć o co chodzi i chętnie podjedzie bo będzie w okolicy. Okazja wielka bo mieszkamy od siebie około 300 km jak tu nie skorzystać:).
Młody, bystry chłopaczek, czego mogłem się spodziewać? Szybko zlokalizował komputer, spisał numery zadzwonił w kilka miejsc, sprawdził przepływomierz, który pokazuje cały czas błąd mimo wymiany na nowy. Okazało się że swaper zamontował inną przepływkę, dlatego komputer cały czas ja ignorował. W samochodzie kolega dopatrzył się również złego silniczka krokowego. Jego właściwe numery znalazł równie szybko jak numery przepływomierza. Udowodnił mi że części jakie miałem nie pasują do mojego silnika i zostały błędnie założone. Dzięki niemu i jego wielkiej wiedzy straciłem dużo mniej pieniędzy który wydąłbym na części jakich mieć nie powinienem i zyskałem kompetentnego mechanika :) bo poprzedni pomagał tylko na zasadzie „zakładaj taki jaki masz do skutku….”
Samochód w końcu zaczął jeździć tak, jak powinien.
Wielkie dzięki dla Was i dla kolegi, który z własnej inicjatywy i zażarcia że zrobi to i koniec, doprowadził moją 325 do właściwego stanu.
Serdecznie wielkie dzięki !!:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2009, 23:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
Ooo tego to sie nie spodziewałem Marcinie :zdziwko: myśle ze troszke wyolbrzymiłeś , po prostu odwalilem swoja robote :D Ciesze sie ze Ci pomogłem :ok: :super:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jaki am silnik???
PostNapisane: 16 lipca 2011, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Podłączam sie do tematu może mi ktoś powiedzieć czym sie różni silnik m50 bez vanosa od tego na vanosie i który jest lepszy, mniej awaryjny, trwalszy, może troszkę bardziej ekonomiczny (wiem, wiem śmiesznie to zabrzmiało)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jaki am silnik???
PostNapisane: 16 lipca 2011, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
jest masa tematow o roznicach /wytrzymalosc/ ekonomicznosci w/w silnikow . wpisz w szukajce na forum i milego czytania ;) m50 bez vanosa m52 to juz vanos

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jaki am silnik???
PostNapisane: 17 lipca 2011, 05:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 196
Lokalizacja: O-ka
Moje BMW: e90 LCI
Kod silnika: N47D20C
DaRo25 napisał(a):
jest masa tematow o roznicach /wytrzymalosc/ ekonomicznosci w/w silnikow . wpisz w szukajce na forum i milego czytania ;) m50 bez vanosa m52 to juz vanos

m50 wychodziły bez vanosa jak i z vanosem m52 wszystkie na vanosie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jaki am silnik???
PostNapisane: 17 lipca 2011, 12:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
teoretycznie bez vanosa masz bardziej odporny na pałowanie. Vanos daje przesuniecie momentu obrotowego w dół, mniejsze spalanie i większą elastyczność.

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL