BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 06:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 9 lutego 2011, 18:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Witam dziś zamontowałem przepływkę, na razie zauważyłem że obroty nie falują już tak na ciepłym silniku, co będzię po dłuższym postoju, czy odpali dowiem się dopiero jutro rano.

Mam pytanie bo na tej przepływce dokładnie po środku klapki ktoś wypalił dziurkę o średnicy 2 mm, i mam pytanie do czego ona potrzebna, po co komu ta dziurka była? Jak ktoś wie to b. prosze o odpowiedź, bo chcę wiedzieć czy jest sprawna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 10 lutego 2011, 09:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
No sprawa po części rozwiązana, po wymianie przepływki auto odpala za drugim razem od strzała :) Tylko dziwi mnie to że nadal nie ma tego niby ssania, jak odpale zimny silnik to obroty są odrazu na 900 jak się rozgrzeje to podnosi się do 1000 bo mam trochę przepustnicę na srubce podregulowaną. I tu mam pytanie czy jak na zimnym przepustnica jest delikatnie uchylona, to jak odpalam auto to dostaje się więcej powietrza a za tym im więcej powietrza tym mieszanka uboższa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 10 lutego 2011, 11:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jak masz puszczony pedał gazu przepustnica powinna być całkowicie zamknięta a czujnik jej położenia (o ile m40b18 to Twój motor to w Twoim przypadku przekaźnik) powinien dawać sygnał że jest zamknięta i wtedy wkracza do akcji silniczek krokowy przesyłając do silnika odpowiednią ilość powietrza.

w swojej e30 walczyłęm z tym troche - przekaźnik w momencie kiedy odpuszczssz przepustnice powinien zrobić cichutkie "klik" (do usłyszenia tylko na zgaszonym silniku bo inaczej zagłuszy) i to oznacza ze daje sygnał o zamknięciu przepustnicy. oczywiście o ile przekaźnik jest dobrze ustawiony, jest sprawny no i przepustnica zamyka się do końca. jeśli masz ją lekko podkręconą to się nie zamyka, nie daje sygnału o zamknięciu, krokówka nie pracuje

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 11 lutego 2011, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Dziś zauważyłem jeszcze jedną sprawę: jak jest wąż paliwa ten rozruchowy, który idzie do przepustnicy, wogóle nim ni9e idzie mi paliwo przy uruchamianiu, ani kropelka. I tak, jak samochód wyłączony to tym wężem mogę zaciągać ustami ale zaciągająć nawet 15 min nie zaciągne paliwa, wdmuchać powietrza też nie mogę do niego. Jak jest zapłon przekręcony, to ani zaciągnąć ani wdmuchać nie mogę tak jak by był zatkany. Wsadziłem go do butelki i uruchomiłem auto na 5 min, ani kropelki nie było w butelce.

Ktoś wie dokąd idzie ten wąż? Do pompki czy jak, bo może mam dziurawy. Króciec od przepustnicy jest drożny i zaciąga powietrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 11 lutego 2011, 13:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a kto Ci powiedział że tam ma iść paliwo? paliwo idzie przez wtryski i juz. ten wąż to może być podciśnienie np do regulatora ciśnienia paliwa albo jeszcze czegoś innego. do przepustnicy paliwo nie dochodzi bo nie ma tam interesu.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 11 lutego 2011, 13:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Tak mi się wydaje bo silniki M10 w tym miejscu mają ponoć wtrysk rozruchowy który pomaga przy odpalaniu auta na zimnym. A u mnie nie ma tego wtrysku ale myślałem że przy odpalaniu na zimnym też powinno coś lecieć, przynajmniej tak jak czytałem to nazywają go wężem rozruchowym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 11 lutego 2011, 13:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
a Ty masz m40 tak? wg mnie idą 2 wężyki do listry wtrysków i koniec.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 11 lutego 2011, 18:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Tak mam M40. Czy ktoś tu ma M40 i może sprawdzić czy tym wężem idzie mu paliwo?

No i znów powtórze pytanie:

Jak jest czujnik temperatury zepsuty to daje sygnał zastępczy do kompa, ten sygnał wynosi 80 st. C żeby samochód na ciepłym nam dobrze pracował. Natomiast gdy wyjmiemy wtyczkę czujnikowi to jaki sygnał jest dawany? Żaden? 80st. C? czy jakiś inny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 14 lutego 2011, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57B30
Dobra dowiedziałem się już: zepsuty czujnik to ECU przybiera wartość zastępczą 80 st, jak wyciągnę wtyczkę to ECU przybiera wartość -48 st C i nie ma bata musi odpalić :D

Mam klika sugestii:

Przeczytałem kilka tematów na forum i wykręciłem całkiem śrubkę na przepustnicy, przepustnica zamknęła się, wkręciłem delikatnie tą śrubkę tak żeby przepustnica się nie blokowała po ujęciu gazu. I odpalił mi ładnie za pierwszym razem. Tylko teraz jest tak że nie trzyma obrotów:

Zimny silnik:

Na benzynie jest 900 obr, jak przegazuje to spada do 700 i szybko wraca do 900, troszkę faluje, i tu nastawiam się na zawór biegu jałowego (krokowy jak kto woli)

Ciepły silnik:

Jak się silnik nagrzeje to na benzynie jest tak samo, niestety na gazie jest 300-400 obr i mocno trzęsie budą

Jak odępnę wtyczkę silniczkowi krokowemu to obroty na gazie i benzynie, na rozgrzanym silniku są na 1000 lub 1100.

Podłaczam krokowy obroty znów spadają i podkręcam śrubkę na przepustnicy i ustawiam sobie obroty jak mi się podoba. I wiadomo wszystko pięknie i ładnie ale jak podkręce ta śrubkę to znów na wolnych przepustnica jest uchylona i znów będę miał problemy z rozruchem. Dlatego przychylam się ku wadzie silnika krokowego. Nie wiem jak tam kto mi doradzi, ale wszystko wezmę pod uwagę. Jeszcze jutro rano napiszę jak odpala po dłuższym postoju (nocy).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Sonda i przepływomierz
PostNapisane: 14 lutego 2011, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
przepustnice ustaw tak jak mówiłem (żeby było słychać klikający przekaźnik położenia). Krokówkę możesz wymontować i przepłukać benyzną ekstrakcyjną - nie zaszkodzi jej.

gaz masz II generacji czy sekwencje? jeśli II generacje to na parowniku masz śrubkę regulującą wolne obroty. wykręć ją ale minimalnie (ćwierć obrotu) i zobacz czy się poprawiło.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL