BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 16:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jaki am silnik???
PostNapisane: 30 października 2009, 19:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
Witam panów.
Temat zakładam ponieważ nigdzie nie spotkałem się z podobnym problemem i do tej pory nikt nie potrafił mi pomóc.
Sprawa wygląda tak.
Zakupiłem samochód BMW e36 325 z 92 roku.
w dowodzie jest 320. Numer VIN dotyczy oczywiście silnika który miał 2 litry.
W czym mój problem? Chciałbym wiedzieć czy na silniku znajdują się jakieś numery
które identyfikują jego pochodzenie, numery części z jakich jest zbudowany?
chciałbym dokładnie wiedzieć z jakiego roku jest, jakie numery przepływomierza ma oryginał oraz inne części itd...
jedno co wiem to że jest to silnik M50B25
jeśli ktokolwiek ma w tym doświadczenie proszę o pomoc.
Jestem tu bardzo często ale nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego problemu...
:znudzony:

czy gdzieś ma numery?


Ostatnio edytowano 17 lipca 2011, 18:45 przez _Red_Coupe_325, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
_Red_Coupe_325 napisał(a):
M50TUB25
jezeli takie oznaczenie to masz 2.5(na podwójnym vanosie chyba jak nie to niech mnie ktos poprawi)

najlepiej jakbyś zapodał fotke spod maski :ok: wtedy bedzie jasne :ok:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 20:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
heh kolego ja wiem że jest to jednostka 2,5 litra na żeliwnym bloku
i dlatego piszę że M50 - żeliwny TU - Vanos B25 - pojemność :) aby uprzedzić pytanie co mam aktualnie założone.
pytanie polega na tym, czy jest jakiś numer tak jak VIN który odpowiada za numery części w nim zamontowanych:) :) numer, po ktorego rozkodowaniu dowiem się jaki mam nr oryginalny numer sondy lub przepływomierza, jaki komp itp
dziękuję za zainteresowanie
szukamy dalej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 20:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
rozkodowanie Vinu samego silnika jest niemozliwe natomiast mozesz znalesc wszystkie numery ORi części manualnie wyszukując ten silnik jednym slowem bedziesz chcial cos do silnika wybierzesz opcje z silnikiem 2.5 bedziesz chcial cos do zawiechy wybierzesz opcje z 2.0 http://www.realoem.com/bmw/select.do ciekaw jestem tylko jakie masz hamulce czy ktos robil swap samego silnika czy z hamulcami :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
no właśnie kolego, tego nie wiem
mam tarczo bębny ale chyba nie sa zmieniane.
a co do silnika najbardziej interesuje mnie jego data produkcji.
bo to często jest podstawą szukania części...
czy jest gdzieś nabita data produkcji??
ps ładna beja :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
_Red_Coupe_325, cos zle piszesz, bo nie bylo silnika m50tub25

byl albo m50b25 albo m52b25 z vanosem albo m52tu25 z podwojnym vanosem


obstawiam ze masz jakas przekladke, bo piszesz ze w dowodzie masz 2,0, a opisujesz silnik 2,5... ale skad ci sie wzielo ze masz 2,5 litra ??

podaj ostatnie 7 vinu na forum zaraz ogarniemy co miales za silnik w oryginale, a jesli miales przekladke robiona, to daj fotki silnika, mzoe po fotkach dojdziemy co tam siedzi pod maska... czy 150KM, czy 170 czy mzoe 192 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 22:50 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
przemek_byd napisał(a):
_Red_Coupe_325, cos zle piszesz, bo nie bylo silnika m50tub25

byl albo m50b25 albo m52b25 z vanosem albo m52tu25 z podwojnym vanosem


obstawiam ze masz jakas przekladke, bo piszesz ze w dowodzie masz 2,0, a opisujesz silnik 2,5... ale skad ci sie wzielo ze masz 2,5 litra ??

podaj ostatnie 7 vinu na forum zaraz ogarniemy co miales za silnik w oryginale, a jesli miales przekladke robiona, to daj fotki silnika, mzoe po fotkach dojdziemy co tam siedzi pod maska... czy 150KM, czy 170 czy mzoe 192 ;)


kolego silnik jest sprawdzany prowizorycznie
ustawiałem się z inną 325 - tak samo jedzie
mam silnik na żeliwnym bloku
korek wlewu oleju bliżej szyby
a vanos mam pojedynczy
przepraszam M50B25

silnik poprzedni wg numeru VIN był 2,0 150 koni
VIN :
WBABF11010JA23177

tak powiedział gość co mi ja sprzedał
a problem w tym, że nie wiem jakie oryginalnie numery mam kupić
tzn przeplywka, silnik krokowy itp
bo wszystko jest od 2.0 a silnik od 2.5 i wiesz o co biega...
na real.com nie wiem czy szukać części wg tych numerow czy nie... :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 października 2009, 23:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
_Red_Coupe_325, otworz oslone kompa benzynowego, jesli byl swap, to komp pewnie wymieniony byl wraz z silnikiem. Na kompie sa numery, bedziesz je znal, to sie odezwij, albo poszukaj na bmwfans.info przy jakim silniku byl stosowany ten komp i bedziesz mial odpowiedz do jakiego silnika masz szukac czesci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 01:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
co do silnika M50TUB25;
http://www.wroom.pl/dane,...,1992;2300.html

http://www.carfolio.com/s.../car/?car=56265

roznie podaja. Slyszalem ze sa slbsze niz wersje euro

vanos wychodzil seryjnie od 1992r, przed ta data tlukli bez vanosa

Co do twojego silnika jak masz zeliwny blok to masz M50B25 i czesci i osprzet do tego silnika kupujesz podajac M50B25, nie wiem jak tam u ciebie z :kwasny: dyfrem , walem , polosiami i hamplami(powinno byc zmienione przy swapie) ale reszte kupujesz pod 2.0l

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 10:33 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Dokładnie silnik z Vanosem albo nie i do takiego silnika kupujesz graty. Bez Vanosa silnik na sterowniku i osprzęcie Bosch, Vanos jest na Siemensie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 11:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
przemek_byd napisał(a):
_Red_Coupe_325, otworz oslone kompa benzynowego, jesli byl swap, to komp pewnie wymieniony byl wraz z silnikiem. Na kompie sa numery, bedziesz je znal, to sie odezwij, albo poszukaj na bmwfans.info przy jakim silniku byl stosowany ten komp i bedziesz mial odpowiedz do jakiego silnika masz szukac czesci.

ale 2.0 z vanosem i 2.5 z vanosem maja ten sam komputer :///
gdzie szukać tych numerów?
a po sprawie i tak wszyscy macie POMÓGŁ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 11:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
Pinczer napisał(a):
Dokładnie silnik z Vanosem albo nie i do takiego silnika kupujesz graty. Bez Vanosa silnik na sterowniku i osprzęcie Bosch, Vanos jest na Siemensie.

KOLEGO!!!
JA MAM PRZEPŁYWKE BOSCH!!
I MAM VANOSA CZY NAPEWNO VANOS MUSI MIEĆ SIEMENSA??
KABLE OD SIEMENSOWEJ PRZEPŁYKI NIE PASUJĄ!
teraz naprawde nie wiem co jest grane hehe
tylko bosch mi pasuje a siemens ma inne wejście to raczej jest niemozliwe.
możesz powiedzieć cos więcej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 11:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Najprosciej zobacz jak masz zrobiony swap, czyli czy masz zmienione polosie na te z 2.5 , są grubsze ;
polosie do poj 2.0
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=790710835
powyzej 2.0l Trzecia od góry
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?ite ... 84#gallery
Jezeli masz zmienione na grube polosie to prawdopodobnie kompa tez masz zmienionego , ewentualnie mogl ktos przerobic wtyczke :kwasny: , najprosciej bedzie jak zobaczysz jaki masz komp i spisz numery i walnij foto ;) .
Mozesz miec zrobione jakies paskudne druciarstwo :znudzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
_Pinczer napisał(a):
Dokładnie silnik z Vanosem albo nie i do takiego silnika kupujesz graty. Bez Vanosa silnik na sterowniku i osprzęcie Bosch, Vanos jest na Siemensie.

nie wprowadzaj w błąd bo ja mam bez vanosa i mam na siemensie m50b20 rok91.12
sterownik MS40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
A to przepraszam :wstyd: był vanos na osprzęcie Bosch?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
kurde koledzy często siedzę w elektronice ale gdzie mam sprawdzić numery na tym komputerze?? gdzie to sie znajduje?
co do półosi nie warto sprawdzać bo gość sam nie wie co wymienił hehe
ja kupiłem już z 2.5 niestety i nie mam danych co wymienione co nie
powiedział żę most wymieniał, skrzynię i dyfer czy to prawda sam nie wiem
to tylko jego zdanie bo udało mi się z nim skontaktować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
kurde koledzy często siedzę w elektronice ale gdzie mam sprawdzić numery na tym komputerze?? gdzie to sie znajduje?
co do półosi nie warto sprawdzać bo gość sam nie wie co wymienił hehe
ja kupiłem już z 2.5 niestety i nie mam danych co wymienione co nie
powiedział żę most wymieniał, skrzynię i dyfer czy to prawda sam nie wiem
to tylko jego zdanie bo udało mi się z nim skontaktować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 13:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
Darkshine. napisał(a):
powyzej 2.0l Trzecia od góry

chyba mam cieńszą :wstyd:
chyba się zdenerwuję :) :cenzura:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 14:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
To sprawdz , jak masz cienszą to masz polosie i most na malej glowie z 2.0 :znudzony: , a powinienes miec na duzej glowie :kwasny: , ale pisza ze mozna smigac na takich tylko ze moga sie szybciej skonczyc :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 października 2009, 16:59 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 789
dziekować ale co do kompa nadal nie wiem jaki jest i gdzie go szukać...
chodzi mi o te numerki.... aby wiedzieć o silniku coś więcej
data produkcji itp
panowie potem kliknę pomógł ale nie teraz bo nikt mnie już nie przeczyta :):) :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL