BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 09:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] swap m51d25 na m52b28
PostNapisane: 24 marca 2011, 21:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
Witam,krótko i na temat,przymierzam się do swapu w moim touringu.M51D25 chcę zastąpić M52B28.Swapy z benzyny na benzyne przerabiałem już,z tym ,że pierwszy raz będzie przekładka z diesla.Dawcą będzie auto przeznaczone do rozbiórki,więc wszystkie części będą na miejscu.Moje pytanie-na co zwrócić szczególną uwagę,jakieś zagwozdki z elektryką?

Wiem,że muszę wymienić
-silnik z osprzętem i łapami,wiązką ble,ble,ble
-wydech
-dyfer
-układ chłodzenia
-pompe paliwa
-licznik
-skrzynie
-przewody paliwowe
-osłone chłodnicy

czym dokładnie się różni swap z benzyny na benzyne a diesel na benzyne?

temat ten potraktujmy jako cenne info dla przyszłych pokoleń :)

proszę darować sobie komentarze po co? dlaczego? przecież się nie opłaca...,łatwiej sprzedać,kupić drugi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap m51d25 na m52b28
PostNapisane: 28 marca 2011, 03:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
Przerabiam dokładnie taki sam temat kolego. tylko w e30 z m21 na m50
czyli też diesel na benzyne
co do dyfra to bym wolał zostawić gdyż jest na "dużej głowie" silnik m51 jest pochodny od m50 a m50 i m52 różnią się tym że blok w m50 jest żeliwny a m52 alu
nie wiem tylko jak jest z mocowaniem skrzyni czy masz getraga czy zfa w tej swojej obecnie. bo się trochę różniły i mocowanie jest troszkę inne. zf większy
zbiornik paliwa ja zostawiam taki jaki mam bo się nie różnią wiele od iebie jedynie trzeba dodać filtr węglowy w odpowietrzeniu od dawcy
nie wiem jak będzie też z wałem kwestia skrzyni właśnie.
łapy dajesz od m52
silnik dawcy z jakiego samochodu jest? jeśli 5 to micha i pompa ze smokiem nie podejdą i też do wymiany
wisco powinno wejść ew. zostaw te od m51 bo ma węższe łopatki, chłodnicę od diesla zostaw bo jest najbardziej wydajna
do wymiany również elektryka od samej stacyjki chyba że masz schemat i zegary od m50 lub m52
stacyjka również od dawcy bo m52 ma EWS
przewody paliwowe mogą ostać tylko przepłukać trzeba benzyną

wymienił bym półosie jeszcze tylko i hamulce dał większe (e46 330d albo e36 2,8)

to chyba tyle. jak coś nie wiesz kolego to pisz na PW

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap m51d25 na m52b28
PostNapisane: 28 marca 2011, 22:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 528
Lokalizacja: Łódzkie
Moje BMW: E36 328i
Kod silnika: M52B28
tommo21 po co wymieniać półosie? Tds też chyba ma grube półosie bo duża głowa, jedynie dyfer do wymiany ze wzgledu na przelożenie, hamulce chyba są takie same w 325tds i 328i
Chlodnice możesz zostawić bo jest większa chyba jak tommo21 wspomniał.
Może skrzynia z diesla będzie dobra? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap m51d25 na m52b28
PostNapisane: 30 marca 2011, 23:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1194
Lokalizacja: Jaka legalizacja!?
Moje BMW: Poturbowane
ukanio328i napisał(a):
tommo21 po co wymieniać półosie? Tds też chyba ma grube półosie bo duża głowa, jedynie dyfer do wymiany ze wzgledu na przelożenie, hamulce chyba są takie same w 325tds i 328i
Chlodnice możesz zostawić bo jest większa chyba jak tommo21 wspomniał.
Może skrzynia z diesla będzie dobra? :)


skrzynia jest pod innym kontem bo tds stoi bardziej w pionie. trzeba przerabiać dzwon. czyli szkoda zachodu
2,8 ma grubsze półosie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] swap m51d25 na m52b28
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 17:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E36 Compact
Kod silnika: 318 Tds
Witam Też chcę zmienic silnik z 318 tds compact na 320i. chcę się dowiedzieć czy: 1 W srodku trzeba zmieniać instalacje czy tylko tą od kompa do silnika a skrzynka zostaje. 2 Czy skrzynia od 320i sedan bedzie pasować do compacta. 3 Kupiłem auto przecięte w połowie mam przód ale ucieli tłumik na kolanku przed sondą i teraz nie wiem ile sond tam było auto jest z 94r sterownie siemens. Czy wał z tds podejcie do mostu od 316compact i skrzyni tej co mam przy dawcy czyli 320i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL