BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2024, 05:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Aku-rozładowuje sie
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 14:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
"Elektromechanicy mam pewienn problem a mianowicie kupiłem nowy AKU 100AH 760EN z tego co pamietam. Przez pewienn czas było ok po 1,5 miesiaca rozładował sie ze nie odpaliłem auta wiec postanowiłem sprawdzic ładowanie. Gdy auto nie było odpalone napiecie było okolo 12,75 a po odpaleniu kolo 14V. Nawet skusiłem sie na sciagniecie klemy na odpalonym silniku właczyłem wszystkie podzespoły i samochód chodził jak ta lala:D. Teraz gdy jade akumulator sie rozładowuje po okresie okolo 3H A jak stoi to jakies 12H i auto nie odpali... Sprawdzałem pobór pradu na zgaszonym silniku i wynosi ono przez pierwsze 30 min 0,33A pozniej okolo 0,20A czyli auto musiało by stac okolo 200H zeby Aku sie rozładował... Zastanawiam sie czy ten akumulator to padło czy moze jest inna przyczyna tego zjawiska??"---> Mój cytat z innego forum

Dzisiaj odwiozłem aku na gwarancje stwierdzili uszkodzona komore...

Ale to nic:( Wsadziłem aku od innego mojego auta (równiez diesla) Odpalił elegancko a po przejechaniu 10km samochód zaczoł wariowac swiatła nie działały tylko silnik chodził.

Co to moze byc??


Z góry dzieki pozdrawiam

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Rozkreciłem przedchwila alternator i nad szczotkami wydaje mi sie ze jest rerulator napiecia (ale nie jestem pewny nie znam sie na elektromechanice) odkreciłem go lecz on tak jakby był spalony nizej zdjecia...

Tutaj jest zamontowany regulator

Obrazek
tak wyglada w srodku(tak jakby sie stopił i cos z niego wyleciało ale nie wiem czy to przyczyna tego ze panuje tam wysoka temperatura czy tez od innych czynników)...
Obrazek

Z gory dzieki

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Ostatnio edytowano 21 kwietnia 2009, 16:33 przez Kełysz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Możesz sprawdzić czy alternator działa prawidłowo kupując wskaźnik napięcia, który można podłączyć do gniazda zapalniczki, bądź podłącz miernik w aucie (do zapalniczki na przykład) i obserwuj co się będzie działo.

Nie jestem pewien czy to na fotach to regulator, ale wygląda na to że to faktycznie ON i faktycznie się zjarałą, i nie działa prawidłowo.

pisz jak cos sprawdzisz

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Załozyłem alternator w takim samym stanie. Odpaliłem samochód na popych:( Gdy chodził otworzyłem maske (mierzyłem miernikiem napiecie na aku i wynosiło 12,5) zauwazyłem zarzaca sie rzecz w srodku alternatora.. była to jakas sróba która łaczyła sie z + i -... Wyciagłem ja. Po wyciagnieciu ładowanie jest 13,75V ale dalej aku sie rozładowuje podczas jazdy:( juz nie wiem co mam robic... ładowanie jest a kazdy z 2 aku siada podczas jazdy:((

Mówisz ze mam podłaczyc miernik podczas jazdy pod zapalniczke i sprawdzac co sie dzieje?? Raczej nie sadze zeby były 2 aku zepsute bo w 2 aucie hula jak ta lala:D A tu ładnie odpali a po przejechaniu 10km i zgaszeniu silnika juz nie odpale:(

Prosze o pomoc:)

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
moze masz ladowanie 13 nawet 14 ale ile amper wymien ten regulator nie sa drogie a jak to nie pomoze odlutuj diody od stojana i sprawdz czy czymaja prad w jedna strone a potem stojan czy nie ma zwar aha i wirnik jaka ma opornosc ale ja bym obstawial na regulator chociaz 40 % bym postawil na diody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Kełysz napisał(a):
ówisz ze mam podłaczyc miernik podczas jazdy pod zapalniczke i sprawdzac co sie dzieje?
sprawdzisz jak jest z ładowaniem w trakcie jazdy, może poprostu przez regulator wariuje, i na postoju tego nie widać. myślę że najlepszym rozwiązaniem jest jechać do elektromechanika, niech zrobi co trzeba, zapłacisz, a jak będzie lipa to z reklamacją do niego. chyba że autko może poczekać a Ty masz cierpliwość do naprawy.

Przeczyść wszystkie styki, na alternatorze, klemy, sprawdz kable omomierzem, poruszaj nimi, może coś rozłącza sie w trakcie jazdy !!

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Mam cierpliwosc do napraw:PP I tak na razie nie mam AKU wiec pomecze sie z tym (pozycze aku od Brata)

Mierzyłem napiecie podczas jazdy i zawsze wynosi 13,75 ani w góre ani w dól... A Aku siada po przejechaniu kilku kilometrów :zly: Nie moge zrozumiec jednego jak odłacze kleme i włacze wszystkie mozliwe funkcje to auto nawet nie spadnie z obrotów (diesel)

Pozdrawiam

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
jak ci sie nudzi rozbierz alternator tylko najpierw szczotkotrzymacz zeby nie polamac tych szczotek i odlutuj ze stojanu diody prostownicze moze i masz te 13 v ale ile amper daje jezeli bedzie dawal mniej amper niz jest zapotrzebowanie auta to moze dla tego luknij czy te diody masz sprawne i czy stojan nie ma gdzies zwarcia oczywiscie jak lubisz sie bawic to jest to co do tego jest przylutowanych te 6 kabelkow najlepiej jak bys mial kolbe wtedy latwiej sie to odlutowuje ale zwykla lutownica tez dasz rade i jak te 3 rzeczy beda sprawne czyli diody prostownicze beda puszczac prad tylko w jedna strone stojan nie bedzie mial zwarcia i wirnik bedzie mial ladny przeplyw pradu to pozostaje ten regulator a przy okazji wymienisz sobie lozyska i przeczyscisz komutator


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 15:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
A jak sprawdzic te diody?? Szczotki sa w dobrym stanie sprawdzałem juz:PP

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
masz miernik na nim jest opcja sprawdzania przepywu pradu prad powinien plynac w jedna strone a w druga nie ale nie sprawdzisz tego jak beda przylutowane do stojana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Chodzi o [omy] TAK?? a jak mozna sprawdzic ładowanie w [A]??

_________________
Polska pisownia nie jest Âłatwa ale moÂżna sie jej Âłatwo nauczyĂŚ...


PomogÂłem pochwal!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 16:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 305
Lokalizacja: katowice
oj tego nie pamietam wiec szczere checi mam ale juz nie pracuje w tym fachu od 5 lat i praktycznie nie bylo mi to potrzebne sory ale naprawde do tego typu testu mielismy specjalny stol ale jak te 3 elementy beda dobre to tylko regulator bo wiem ze taki zwykly miernik za 20 zl nie da rady przepuscic prawidlowego naterzenia pradu zaraz po uruchomieniu diesla bo dosyc tam tych amperow powinno byc aha i jezdzenie do wyladowania akumulatora do zera moze go uszkodzic a raczej na pewno ostatno w golfie tez mialem taki problem ale okazlo sie ze tylko poprzeczyszczalem wszyskie styki zestawu prostowniczego z alternatorem i wszystkimi koncowkami i bylo ok tez mialem niby dobre ladowanie ale po kilkunastu kilometrach jazdy nie moglem odpalic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 maja 2009, 11:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Kołorzeg
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62TUB44
Witam,
Też mam problem z aku ale troche inny. Jakiś czas temu, będzie ze 2 miechy padł akumulator, wymienilem na nowy i palil ok, tydzien temu rano gdzies musialem pojechac kilka przystankow zrobilem i 2 razy odpalal normalnie za 3cim razem chwile dluzej mu zajelo, pozniej bylem jeszcze zatankowac i na stacji odpalil dobrze, od tamtego czasu stal pod domem, dzis chcialem pojechac gdzies i trup, nie chce odpalić. Objawy takie same jak 2 miechy temu, i nie wiem czy to aku, czy alternator, chociaz ostatnim razem jak bylem u mechanika to mowil ze ladowanie jest ok. Czy może coś innego mógł szlag trafić? Macie jakieś sugestie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 15:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 105
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Ja mialem ten problem. Przyczyna była banalnie prosta. Klapa byla niedomknięta i bolec odcinalący obieg nie dociskał przycisku przez co zarowki oswietlajace komore bagaznika swiecily nonstop. Zobaczcie to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 986
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43TU
Podobne rzeczy juz spotykałem , nie w BMW tylko w OPLAch ale zasada ta sama ...
wiec od początku

po pierwsze ..ciesze sie ze zmierzyłes napiecie na aku i napiecie ladowania ... co do tego sie zgadza napienie aku powinno byc miedzy 12,3 - 12,9 V ...natomiast ladowanie 13,5 do 14 V.

Ale to dopiero poczatek ...samo napiecie [V] to lipa... zmierz prąd [A]mper ...jezeli uzywasz mutimetru to ustawiasz na pokrętle pomiar A i w 90% miernikach przepinasz plusa go gniazda z A ...pomiar przeprowadzasz - plus do plusa aku a minus gdzies do masy ( no.obudowa silnika ).( lub do minusa juz nie pamietam ..po kilku glebszych jestem)

Przed tymi czynnosciami wyzej napisanymi sprawdz czy szczoty są czyste i najlepiej psiknij do alternatora jakis preparat do styków elektrycznych/elektronicznych w aerozolu.

sądząc po obiawach ... wystarczy ze z alternatora poprowadzisz przewód do masy gdzies w komorze silnika i bedzie smigac.

czasem tak jest ze mase gubia i pozniej juz jest tylko gorzej ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 14:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Olkusz/Kielce
marver napisał(a):

Ale to dopiero poczatek ...samo napiecie [V] to lipa... zmierz prąd [A]mper ...jezeli uzywasz mutimetru to ustawiasz na pokrętle pomiar A i w 90% miernikach przepinasz plusa go gniazda z A ...pomiar przeprowadzasz - plus do plusa aku a minus gdzies do masy ( no.obudowa silnika ).( lub do minusa juz nie pamietam ..po kilku glebszych jestem)





No tak. W ten sposób zmierzysz prąd zwarcia akumulatora a jedyne co bedziesz mógł zaobserwować to kolor jaki przybierają kable od miernika. Jak dłużej potrzymasz powinny nawet zacząć świecic. Oczywiście przy tym zabiegu masz gwarantowane rwnież efekty dźwiękowe no i jeszcze bedziesz mógł poznać smród palonej izolacji kabli od miernika. :wstyd:



Co do twojego problemu
1 . Sprawdź szczotki czy przypadkiem się już nie kończą i czy nie są zatarte w prowadnicach.
2. Diody prostownicze możliwe, że na którejś fazie padły
3 Wirnik i pierścienie ślizgowe na wirniku, czy przypadkiem nie sa zabrudzone i czy wirnik nie ma przerwy w uzwojeniu.
4.Uzwojenie stojana, czy nie ma przerwy w którejś z faz.
5. Regulator napięcia też może być uwalony.
6. A przedewszystkim sprawdź stan kabli od alternatora do aku

Innych możliwości chyba nie ma

Jeżeli masz choć jakieś mgliste pojęcie o elektryce powinieneś sobie dać radę. Jeżeli u Ciebie na bakier z prądem daj alternator jakiemuś zaufanemu elektrykowi. Szkoda twojego czasu. Pobór prądu 0.3 A na postoju to jak dla mnie zdecydowanie za dużo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Aku-rozładowuje sie
PostNapisane: 9 stycznia 2011, 18:16 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E34
Kod silnika: M21
A więc znów wróce do tematu bo odłączenie fabrycznego alarmu nie pomogło pobór prądu jest 0,35A przez ten oto bezpiecznik umieszczony pod tylną kanapą:
Obrazek
z tego co widze po odłączeniu go nie działa napewno centralny zamek i wycieraczki (nie sprawdzałem szyb) Wiem ze radio pobiera mi 0,08A czyli wszystko razem to 0,43A nie wiem co mam zrobić aby nie pobierał mi prądu. Nie chce wydawać pieniędzy na elektryka, który pewnie tez głowiłby się z tym tak samo jak ja...

Aha wiązka która idzie to tej skrzynki pod kanapą jest oddzielnie zasilana

Obrazek
Robił ktoś z was takie rzeczy?

Najgorsze jest to ze tutaj do jednego bezpiecznika przypisane jest kilka funkcji... i za groma nie mogę dojść. Odłączenie tych czerwonych kabli zwalcza problem lecz nie mam centralnego, radia, wycieraczek, szyb, podgrzewania tylnej szyby (tyle zlokalizowałem ale moiże nie być czegoś jeszcze).

Widze ze ktoś usunął mnie z tego forum.
Więc znów się zalogowałem.
jak coś to dawno tamten problem został rozwiązany ale znów powrócił... Wtedy był alarm a teraz bezpiecznik nr 34?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Aku-rozładowuje sie
PostNapisane: 8 grudnia 2011, 20:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Odświeżę temat bo też mam problem z tym bezpiecznikiem. Co Ci wtedy pobierało prąd? Wiem tylko tyle że jest to coś z modułem komfortu. Mam pobór prądu na postoju 0.2A a po odłączeniu tego bezpiecznika spada do 0.08A Od czego dokładnie jest ten bezpiecznik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL