BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 03:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rzeszĂłw
witam od dawna szukałem e30 i trafiła sie okazja bo sprzedania jest bmw e30 327 eta moje pytanie jest takie chciałbym sie dowiedziec cos wiecej o tym silniku czy jest awaryjny? ile ma koni? i wogole czy polecali byscie ten silnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 20:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: kamionna
Jeden z najlepszych silnikow w e30.Niskoobrotowa,niewysilona jednostka o duzym momencie obrotowym.Byly dwie wersje-eta i super eta.Maja ok 125 koni(nie pamietam dokladnie).Byly montowane chyba tylko w waskiej lampie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
I jak każde m20 lubi uszczelkę wystać z pod głowicy..

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 21:19 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
sparco1020 napisał(a):
I jak każde m20 lubi uszczelkę wystać z pod głowicy..

No nie jest to prawda, uszczelka pod głowicą to nie jest jakaś bolączka m20. W zaniedbanych m20b25 lubi głowca pęknąć, fakt.
Tak jak tomasz82 napisał, dość ciekawa, oryginalna konstrukcja. Silnik m20b27, wolnoobrotowy, taki "benzynowy diesel" - duża pojemność (2,7 l), niski stopień sprężania, duży moment przy niskich obrotach. Jedziesz właśnie tym momentem, bez potrzeby kręcenia silnika jakoś wysoko, przez co jest dość oszczędny. Jego konstrukcja polegała też na redukcji oporów wewnętrznych). Silnik występował w dwóch odmianach - do 1986 r. jako tzw. "zwykła" eta, 122 KM i od 1986 jako tzw. "supereta" - 129 KM. Moment ten sam (229 Nm @ 3250 rpm). Osiągi? Pomiędzy 2.0 a 2.5 - zwykła eta bliżej 2.0, supereta bliżej 2.5. Generalnie polecam, jeśli zdrowe auto :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 21:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Mimo wszystko, skoro m20, to na to trzeba patrzeć.. to że nie trzeba tego tak krecić, to nie znaczy że właściciel wie, a zazwyczaj nie wie, a od różnych osób można auto kupić..

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 21:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 51
Posty: 498
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: F01 750i x-drive
a mój kolega miał to kiedyś i same problemy ze spalaniem,przepłtwką i mocą.co to za frajda jak nie pociągniesz na obroty.szukaj lepiej 2.0 lub 2.5. takie moje zdanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 5 sierpnia 2010, 22:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
To są stare auta i wiadomym jest, że jak się kupi syf to będą z tym problemy :-) I stara eta, i supereta, mimo, że nie trzeba ich kręcić (a nawet nie da się - odcinka przy ok. 5 tys. rpm) mają lepsze osiągi niż 320 i niższe spalanie...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 17:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rzeszĂłw
no ok juz cos mi swita na temat tego silnika a słyszałem ale nie wiem czy to prawda ze do ety mozna zamontowac głowice od 325 i wtedy wzrasta moc czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 17:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Tak, mozna przekladac osprzet z B25 i uzbroic glowice w graty z B25.
Poszukaj sobie bo to temat rzeka. Aha, M20 to motor na pasku wiec po zakupie dolicz sobie te 300-400zl na wymiane.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 17:53 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
maaaad napisał(a):
stara eta
maaaad napisał(a):
mają lepsze osiągi niż 320

Trzymająca serie 122 konna Eta ma wg. suchych danych praktycznie takie same osiągi jak M20B20 ale jednak w praktyce B20 nieznacznie odjedzie jak się wkręci na wysokie obroty.
Kilka razy mogłem to osobiście sprawdzić.
Eta spali faktycznie mniej, zwłaszcza w mieście.

W przypadku zwykłej ety traci się ten bardzo fajny dźwięk wysoko kręconego M20.
Dla mnie ten silnik nie ma pazura tak jak B20 czy B25, no ale co kto lubi.

Silnik nie do zarypania jeśli jest i był rozsądnie użytkowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Bartosz_E30 napisał(a):
Silnik nie do zarypania jeśli jest i był rozsądnie użytkowany.


Jak każdy inny

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 20:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Nie nie do końca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 22:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Platon napisał(a):
no ok juz cos mi swita na temat tego silnika a słyszałem ale nie wiem czy to prawda ze do ety mozna zamontowac głowice od 325 i wtedy wzrasta moc czy to prawda?

dobrze słyszałeś głowica kolektor ssący i pojawia się coś koło 190km
ale jak dobrze pamiętam ten zestaw pasuje do super ety nie do zwykłej.

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
etka to dobry wybór...jak wino im starsze tym...droższe ;] starsze generacje silników lubią dokuczyć a diagnostyka czasem staje się katorgą

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 6 sierpnia 2010, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Platon, jezdzilem roznymi M20, (wczoraj tez, ale jako pasazer).
Znam ete, 2.0 i 2.5

Jesli chodzi o porownanie 2.0 i ety to pomimo ze lubie wysokie obroty nigdy bym nie wzial 2.0!!! Bo moim zdaniem jest zamulone, duzo pali i ma prawie zerowy potencjal...
Moi bliscy koledzy brali sie wiele razy 320i zadbanym oraz Eta z gazem i szly rowno, lub czasem Eta wygrala.
Ale osiagi seryjne nie sa tu wazne, bo Eta czesto ma wieksza moc niz podaje fabryka, a uzyskanie dodatkowych KM jest dziecinnie proste i tanie!!!
Pozdro ;)

sparco1020 napisał(a):
Bartosz_E30 napisał(a):
Silnik nie do zarypania jeśli jest i był rozsądnie użytkowany.


Jak każdy inny

Nie, M40 w stosunku do M20 przy rozsadnej eksploatacji wypada tragicznie. M52 tez watpie zeby bylo trwalsze. Eta M20 ma tak niski stopien sprezania ze juz w ogole jest mistrzem zywotnosci.

Uwazam ze oplowskie ecoteci i dziesiatki silnikow innych marek w tych samych warunkach eksploatacyjnych nie maja kompletnie zadnych szans z M20...
Wystaczy wejsc na strony tuningowe USA zajmujace sie przrobkami M20, na ktorych pisza ze ten silnik ma olbrzymią wytrzymałość.

Poza tym jest tak prosty w konstrukcji ze ogarniecie jego osprzetu to czysta przyjemność.
88kamyczek napisał(a):
starsze generacje silników lubią dokuczyć a diagnostyka czasem staje się katorgą

jak kupi sie zlom to moze i jest katorga, choc uwazam ze ograniecie M20 ktore wystarczy ze odpala to zadna filozofia

Kupilem na graty E30 325i czyli M20B25 z peknieta glowica (za 1400zł) i majonezem w silniku, jezdzilem tym na gazie codziennie i czekalem kiedy padnie. Niestety nie dalem rady go zajechac i sprzedalem za dobra kase :hyhy:
Kolega ktory kupil katowal go ostro jak szalony i nie pamietam, ale chyba w koncu silnik rozebral i posprzedawal co sie dalo...

Jak sie ma sprawny mozg to M20 jest pancerne. Tak samo jak M50, tyle ze tam juz szklaneczki moga nabroić

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rzeszĂłw
sluchajcie koledzy byłem ja wczoraj ogladac i wrarzenia z jazdy bajka :super: tylko gosc cos muwił ze trzeba wymienic łożysko na sprzegle bo czasem zazgrzygotaja biegi czy to aby przez to? aha i jeszcze jedno kolega mówił ze ma padniety dyfer ile moze kosztowac dyfer do ety?

Popraw błędy i pisz poprawnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 16:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1349
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: e34, e39
Kod silnika: m50b25, m51b25
Garaż: e34 m50b25
e39 m51b25
Dyfer jak do każdego innego e30, a zgrzytające biegi? znaczy przy załączaniu? bo jak tak, to raczej docisk (sprzęgło nie do końca załapuje), czyli cały zestaw sprzęgła do wymiany, cena ok. +-500zł, a masz już sprzęgło do końca życia praktycznie.

_________________
Drift the way to free my soul,
Another day, another way,
Fading into the air,
Just to stay alive...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 17:19 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 41
Posty: 6400
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E90 2.0d
Kod silnika: M47N2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=119539 BMW E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=55&t=164448 AUDI 80
nie znam sie az tak bardzo co poniektorzy tutaj ale slyszalem duzo z tego co napisali(oczywiscie tych pozytywnych rzeczy)silnik nie do zabicia i bardzo podatny na mody,jak jest w dobrym stanie to bierz i sie nie zastanawiaj

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 17:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2516
Lokalizacja: Nadrenia (DE)
Moje BMW: E39 540&E39 528
Kod silnika: M62B44&M52B28TU
Platon napisał(a):
ile moze kosztowac dyfer do ety?

130-250zł zalezy jak poszukasz
Platon napisał(a):
ze trzeba wymienic łożysko na sprzegle bo czasem zazgrzygotaja biegi czy to aby przez to?

to nie lozysko oporowe tylko moze byc wysprzeglik padniety czyli 100-200zł...

To Eta czy super Eta??
Popros o 7 ostatnich cyfr Vinu i sobie sprawdz auto tu, po prawej stronie wpisujesz i klik
http://bmwfans.info/

_________________
E39 M-pakiet 19" Hartge
viewtopic.php?f=6&t=125307&p=1576641#p1576641

V8 Eisenmann, 10J, Dupowóz
viewtopic.php?f=6&t=146942


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 327 ETA
PostNapisane: 7 sierpnia 2010, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: rzeszĂłw
przy przełanczaniu ale nie zawsze a ta eta to chuba zwykła bo 84 rocznik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL