BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 12:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i Przekładka silnika - Swap na 2,5
PostNapisane: 13 marca 2008, 10:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Witam

proszę o pomoc i komentarze czy opłaci się i czy w ogóle da sie zrobić przekładkę silnika.

posiadam e36 320i coupe 93r i mogę kupić rozbite e36 325i 92r sedan

co oprócz silnika i komputera na leży przekładać jakie wiązki kabli i tp oprócz tego proszę o wasze komentarze jaki to mam sens i co o tym myślicie

smugg


Ostatnio edytowano 13 maja 2008, 20:54 przez Art, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: Lubin
mysle ze duzo roboty nie bedzie skoro masz juz 6cio cylidrówke...gorzej maja ci co maja 4garnki :( wrazenia z jazdy 2,5 bez cenne nie mowiac juz o M :P

_________________
>>>CZʦCI DO BMW E36<<<
AUTA Z ANGLII, SPRZET BUDOWLANY, LAWETY, TRANSPORT, KLIATYZACJE SAMOCHODOWE SERVIS
609-099-353, 725-056-599, GG:8767963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 12:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jeżeli oba silniki to M50 to wiązka powinna zostać, przekładasz komputer silnik, most, wał, skrzynie (sprzęgło) i chyba to wszystko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
w tym problem że tego nie wiem na pewno nie pasuje wtyczka do przepływomierza i sama średnica też jest większa niż w mojej 320-ce

i mam jeszcze jedno pytanko ponoć można przełożyć sam kolektor ssący przepływomierz komputer i nieźle zyskuje się na momencie obrotowym ktoś coś słyszał na ten temat ??

_________________
moje marzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 18:12 
Zyskuje sie. Ale jak przelozysz 2.5 to zyskasz jeszcze wiecej. Nie wiem jak sie ma sprawa z komputerem i co oprocz silnika trzeba przelozyc... Ale uwazam za ten swap jest super pomyslem :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 marca 2008, 19:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 1901
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: e53
Kod silnika: m57
tylko jedno i podstawowe pytanie

czy oba silnik są na tym samym osprzęcie bosch/siemens

zobacz czy przepływomierze w obu autach są tej samej firmy i czy mają takie same wtyczki :)
jeżeli tak to ok, a jak nie to będzie więcej roboty

_________________
www.facebook.com/wyscigzlomow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
kaamilalfa,

wtyczka do przepływki jest inna i sama przepływka jest inna poza tym ja mam sterownik ECU Siemensa a w tamtym jest boscha a i czy opłaca się przekładać tylko silnik czy trzeba wszystko tzn skrzynie i dyfer też??

_________________
moje marzenie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 13:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
tak wal i dyfer tez musisz przelozyc 2.5 ma krodszy wal a dyfer inne przelozenie jak nie zmienisz lepiej nie pojedzie

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 13:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 36
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Moje BMW: zielone 3er
Kod silnika: M52tu
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141592
kanar napisał(a):
dyfer inne przelozenie jak nie zmienisz lepiej nie pojedzie


ale za to szybciej :hyhy: co kto woli...

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2008, 14:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 19
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
jeszcze jedna rzecz jesli kluczyk jest z imobilizerem to czeka cie tez wymiana stacyjki w przeciwnym razie nie odpalisz motoru po przekladce znajomy tak mial i skonczylo sie sie wizyta w ASO

moje byle e34
URL=http://imageshack.us]Obrazek[/URL]

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 08:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
kaamilalfa napisał(a):
czy oba silnik są na tym samym osprzęcie bosch/siemens


ja właśnie skończyłem SWAP swojej 320 m50b20 vanos qp na 325 m50b25 vanos :hurra: ,

dawcą był silniczek z e36, którym przyjechaliśmy z bratem z Anglii, obydwa autka były `93 rok

Moje e36 miało osprzęt SIMENS a anglik był na BOSCH`u
przełożyliśmy całą wiązkę z komputerem, sondą, przepływką, przekaźnikami itp. czyli pełen komplet łącznie z skrzynią, wałem ,mostem i półosiami, samochód odpalił bez problemu :D, bo do `94 chyba nie było immobilizer`ów :niepewny: (w m52 na 100% były)

ale pojawił sie pewien problem :kwasny: - gdzie umieścić komputer silnika, bo w angliku jest on z drugiej strony a kable są za krótkie, żeby umieścić go na oryginalnym miejscu.

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2008, 10:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
o panowie zainteresowaliscie mnie tym tematem i tez myslalem o takim swapiku :cwaniak: ja mam320 m52 na simensie; czyli bylo by najlepiej znalesc jakas skasowana e36 z motorm 325 m52 simens to wtedy nie musiał bym za bardzo z elektryka szalec :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 09:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego rubik ja też właśnie sokńczyłem swapa m50b20 e34 na m50b25 no prawie skończyłem bo też miałem simensa a wtargałem boscha i okazało się że wtyczka od wiąchy którą włożyłem razem z kompem nie pasuje do tej od auta obie mają końcówki męskie? i zastanawiam sie co robić czy szukać schematu i przelutować , apropo jak by ktoś posiadał takowy bym był wdzięczny, bądz zostaje przełożenie reszty elektryki do podszybia???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 13:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
boban2006 napisał(a):
okazało się że wtyczka od wiąchy którą włożyłem razem z kompem nie pasuje do tej od auta obie mają końcówki męskie?

dziwne poninno wszystko pasować :zdziwko:

u mnie jest jedna wtyczka diagnostyczna ze strony pasażera , i jedna od strony kierowcy do podłączenia wiązki do auta i chyba powinna być tam żeńska :niepewny:

a układ pinów pasuje?? - kable kolorami pasują w jednej i drugiej wtyczce :?:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
problem w tym że kolory nie pasują ani liszba przewodów bo w mojej było 22 a w tej jest 27.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 09:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
myślałem że jak przełoże przewody do kolejnej złączki która znajduje się w podszybiu pod deską rozdzielczą i też to nie był genialny pomysł bo znów z 5 końcówek które tam są 3 pasowały


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 10:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
wpadłem na taki desperacki pomysł by przełożyć całą elektryke ale to chyba lekka przesada no i pracy na tydzień


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 września 2008, 14:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: [ LB ***** ]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79102
boban2006 napisał(a):
wpadłem na taki desperacki pomysł by przełożyć całą elektryke ale to chyba lekka przesada no i pracy na tydzień


jak nie lepiej :kwasny:

_________________
E46 330Ci CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: witam
PostNapisane: 27 września 2009, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: fz
no a niewiecie czasem jak to jest ze swapem m50b25 do 318is ?? Instalacja jest ta sama ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 11:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
z góry przepraszam autora postu :) więc jak się ma silnik np m52b20 a się chce wsadzić m52b25 lub m52b28 na tym samym kompie instalacja zostaje ta sama tylko kompa sie zmienia?

_________________
Uniden PRO 520 XL + CTE AP1700 na dachu :D
uaz 469B-gofr 3 2.0GTI - CRX ED9 D16Z5 (czarna strzaÂła najzajebiaszcza popierdalaka) obecnie nudne e36


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL