BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 04:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Duże ciśnienie w układzie chłodzenia
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 97
Lokalizacja: W-wa
Moje BMW: e61 LCI
Kod silnika: M57N2
Samochód e 34 (525i) rok 1995 silnik m50
Gdy silnik się nagrzeje pojawia się duże ciśnienie w układzie chłodzenia i ze zbiorniczka wyrównawczego przy dodaniu gazu wyrzuca płyn wraz z bąblami powietrza. Po odkręceniu odpowietrznika leci para z płynem pod bardzo dużym ciśnieniem. Dopóki Płyn znajduje się w układzie silnik się nie przegrzewa.
Bardzo bym prosił o szybką odpowiedź w czym tkwi problem.

_________________
Czym Chata Bogata, Tym Goście Wymiotują...


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2009, 13:13 przez Hrungr, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Kolego wlasnie to przerabiam w e46 i powiem Ci ze na poczatku mialem problem z malym lacznikiem a co sie potem okazalo nieszczelny koreczek
Czyli elementy 3 oraz 7 na schemacie

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/31 ... 17_0141/#7

Po zrobieniu #3 okazalo sie ze dalej wycieka :zalamany:
Poszukiwania trwaly no i juz nam rece opadly,ja podchodze do maski i co slysze ? Szumienie wydobywajacego sie powietrza z pod korka oraz wody z ukladu.
Zalecono kupienie nowego korka (oryginalu) no i zobaczymy co bedzie.
Koreczek kupilem wczoraj w ASO
I naturalnie odpowietrzyc calosc :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 stycznia 2009, 11:37 przez Homer0315, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:36 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 33
Posty: 3149
odpowietrz układ chłodzenia prawdopodobnie to załatwi sprawe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: Wałcz/Kłębowiec
Moje BMW: E34/E30
Kod silnika: M20B20/M30B35
Własnie przerabiam to w swoim bmw e34 520i i najpierw odpowietrz układ choć nie jest to łatwe potem zobacz na visco i pompe wodną a na koniec sprawdz ciśnienie w cylindrach bo mozliwe ze ci poszła uszczelka pod głowica tak jak u mnie .

_________________
Z miłosci do BMW. FM Racing Team E30 M40B16- M30B30- M30B35- Turbo kit by M106
Michał & Fabian


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 16:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Uszczelka pod głowicą jak nic. Już to nie raz widziałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
zbiorniczka wyrównawczego przy dodaniu gazu wyrzuca płyn wraz z bąblami powietrza


Tego nie wiesz może to spaliny. Po pierwsze czy robiłeś coś przy układzie chłodzenia? Bo jeśli nie to może wskazywać na uszczelkę pod głowićą bądź głowicę (właśnie to przerabiam u siebie.)Jeśli natomiast coś robiłeś i dolewałeś płynu to może być zapowietrzony układ. Pompę bym wykluczył gdyż silnik się nie przegrzewa. Ubywa płynu? Więcej jakby dymił , np. zaraz po uruchomieniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 16:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Dobra...wymienilem to co tam pisalem wczesniej. Koreczek pomogl ale tez pozniej zdjelo mi przewod co sie okazalo byla mikrodziurka przez ktora skutecznie plyn uciekal. Stwierdzam ze mam za duze cisnienie w ukladzie :/ a co chodzi ? Jakie sa koszty ? Masakra jakas :/ :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego prawie każdy warsztat sprawdzi Ci czy masz spaliny w płynie i wtedy wszystko będzie jasne
a objawy na to wskazują


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
miałem podobnie :hyhy:
myślę, że jak dobrze odpowietrzysz układ będzie ok :ok:
ale odpowietrzanie , też nie jest takie łatwe ja się męczyłem około 3 godzin , ale pomogło :super:
powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
A przy zalozeniu ze jest odpowietrzony ?
Mechanik jest w stanie stwierdzic czy to uszczelka pod glowica ?
Jak sprawdzic czy cisnienie w ukladzie nie jest za wysokie lub jak sprawdzic czy jest wlasciwe ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
A przy zalozeniu ze jest odpowietrzony ?
Mechanik jest w stanie stwierdzic czy to uszczelka pod glowica ?
Jak sprawdzic czy cisnienie w ukladzie nie jest za wysokie lub jak sprawdzic czy jest wlasciwe ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: WieluĂą
kolego przykro mi to stwierdzic, ale ja bym stawiał na uszczelke pod głowicą. cisnienie z któregoś z tłoków przedostaje sie do kanalików z wodą w głowicy i dlatego pompuje ci węże i zawsze sobie znajdzie miejsce na wyciek płynu nawet w najszczelniejszym układzie. już to miałem u siebie inawet do tego doszło że rozszczelniło nagrzewnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL