BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 02:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Dziwne dzwięki po naprawie alternatora
PostNapisane: 20 lutego 2008, 16:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnobrzeg [RT]
Moje BMW: E61LCI 520d
Witam,

Miałem problem z wysokim napięciem z alternatora, po naprawie (nawinięcie nowych przewodów na stojanie, diody były ok i wymianie regulatora napięcia) wszystko zachowuje się jak powinno, tj. przy 1000rpm = 13V, przy 3000rpm i więcej = 13,7V...

...lecz toważyszy pracy alternatora dziwny delikatny dzwięk( coś podobnego do podmuchu, świstu) , który jest słyszalny przy 800rpm na postoju, dziwi mnie to, martwię się tym, ponieważ w piątek mam ważny wyjazd, i nie jestem pewien co to za dzwięk, czy to poważne, czy tak po prostu teraz brzmi po wymianie przewodów na stojanie, a może tylko szczotki w regulatorze muszą siędotrzeć, bo są nowe?

Pomóżcie proszę, Pozdrawiam

_________________
``


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Elblag
Witam. Troche dziwne jest to ładowanie bo przy 1000 obr powinno być więcej niż 13V.
Teoretycznie prawidłowe ładowanie mieści się w grabnicach 13,40 -14.40 V.
Przy 1000 obr powinno pokazywać w okolicach 14 V .
Ciekawe czy przy naprawie wymieniali równięz łożyska , bo to one mogą szumieć.

[ Dodano: 20 Luty 2008, 21:55 ]
Witam. Troche dziwne jest to ładowanie bo przy 1000 obr powinno być więcej niż 13V.
Teoretycznie prawidłowe ładowanie mieści się w grabnicach 13,40 -14.40 V.
Przy 1000 obr powinno pokazywać w okolicach 14 V .
Ciekawe czy przy naprawie wymieniali równięz łożyska , bo to one mogą szumieć,ale jaka jest pewność ,że to szumi alternator?----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnobrzeg [RT]
Moje BMW: E61LCI 520d
Sprawdzałem jeszcze potem i na jałowym faktycznie wynosi ponad 13V, a nawet 13,4V, a przy wysokich obrotach wynosi ok 13,7 - 13,9V..

A te dźwięki są na pewno z OKOLIC alternatora, ponieważ wcześniej ich nie było, lecz one są bardzo cichutkie, pomały przestaję się martwić, no ale mimo wszystko jakaś obawa jest

_________________
``


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Elblag
Faktycznie taki cichutki szum mogą wydawać docierające się szczotki.
Bez obaw .Zanim rozpadna sie łożyska wydaja straszne dzwieki.
Miałem tak w renaul5. łozyska się zatarły ale oprucz spalonego paska nic sie nie stalo.
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnobrzeg [RT]
Moje BMW: E61LCI 520d
Dzieki Marcinie, to mnie uspokoiłeś :) obawiam się, bo trasa mi się szykuje i wiesz, nie potrzebne mi żadne niemiłen iespodzianki

Pozdrawiam :)

_________________
``


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jeżeli jest to alternator Valeo, w którym stojan jest we wnętrzu jego dwóch części (przykręcany dociskowo śrubami) to należałoby ponownie poluzować śruby trzymające stojan i poprawić jego położenie w obudowie alternatora. Niewielkie przesunięcie powoduje mniejszą odległość po jednej stronie pomiędzy wnętrzem stojana a wirnikiem, skąd bierze się świst.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 191
Lokalizacja: Tarnobrzeg [RT]
Moje BMW: E61LCI 520d
Tak robercie właśnie jest to VALEO, sam go nie rozbierałem, jedynie go wyjmowałem z auta i zakładałem z powrotem, może to wywołać jakieś dalsze usterki? Ponieważ dostać się tam do niego itd .. to jest troszkę gimnastyki, a jeśli tak, to cóż będę musiał to zrobić......... jak myślisz?

_________________
``


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2008, 22:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nic poważnego nie powinno sięstać, ale świst stanie się denerwujący dla ucha, więc postaraj się go wyeleminować

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL