BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 3 pytania
PostNapisane: 16 lutego 2008, 00:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam,mam trzy pytania jak w temacie,jak ktos cos wie to dziekuje...No wiec
1.-Jakie macie obroty silnika na postoju,po rozgrzaniu?Dodam ze chodzi o silnik m43,318 u mnie jest tak 750-800 obrotow,czy to dobrze,nie jest za duzo???
2.-Jak moge i czy wogole jest to mozliwe zeby sprawdzic czy nie jest zapchany katalizator??
3.-Jakie sa obiawy padnietego przeplywomierza?i czy jakos mozna go sprawdzic czy jest ok czy tez nie?


Ostatnio edytowano 16 lutego 2008, 09:21 przez jaro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 01:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
1-Ja tez mam taki sam silniczek i u mnie obroty są identyczne i jet to w sam raz. po przygazowaniu szybko spadają do ok 1000 obr. i powolutku spadną do ok 800. jesli bedziesz chiał je zwiekrzyc podkrecając troszke linke to i tak komputer ustawi je do tych samych parametrów. przynajmnie tak u mnie jest.

2-Odnośnie kata to mozna sprawdzic cisnienie odkrecając sondę.

3-nie mam pojęcia ja jak odkręcam od niego wtyke to ledwo chodzi aż zgaśnie. :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 01:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Dzieki kolego,kurcze widze ze tez masz problem z tym duzym spalaniem?Kurcze ja tez i wlasnie szukam przyczyn,bylem 2 tyg temu na kompie bo obstawialem ze sonde mam walnieta,ale sonda chodzi idealnie,a auto pali 15l-miasto i jest slabe,komp pokazal ze to czujnik spalania stukowego,tyle tylko ze mechanik mi wykasowal ten blad i wczoraj bylem jeszcze raz na kompie i nie bylo zadnych bledow a auto wciaz duzo pali i jest mulowate,wiec szukam jakis usterek...pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 01:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43b18
jaro napisał(a):
kurcze widze ze tez masz problem z tym duzym spalaniem?


Spalanie mam w normie ale jeżdżę na gaziku i pali mi 10l /100km

No nie wiem co mam ci doradzić sprawdź kompresie w cylindrach powinna wynosić jak sie nie mylę 9,7 może ci kompresja ucieka i przez to słabnie a pali bo gnieciesz w pedał by jechał ale odnośnie spalania na mieście to raczej miescisz sie w granicach było gdzieś takie forum " ile pali twoje bmw" poszukaj a sam sie przekonasz to tyle z mojej strony. Powodzenia. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 01:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Nie no nie wydaje mi sie zeby silnik 1,8 palil az tyle tym bardziej ze jakis czas temu bylo ok w miescie palil max 13l.od jakis dwoch miesiecy tak sie dzieje...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Wlasnie u mnie nie da rady sprawdzic przeplywomierza komputerem.,wiec czy istnieje jakas mozliwosc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, 14:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Kurcze,nie wiemczy mi sie to uda ale sprobuje co mi szkodzi...
A powiedzcie mi czy jeszcze w jakis sposob mozna sprawdzic ten katalizator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 00:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 117
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Dzieki Darek za podpowiedz,jak ktos ma jeszcze jakies pomysly to bede mu wdzieczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 01:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Lokalizacja: Bilgoraj/lubelskie
NIe wiek co iini myślą ale mim zdaniem jeśli autko ma najechane więcej jak 150 tys km to katalizator już jest wypalony ja rozwiercam i jest problem z głowy, sonda lambda i tak jest przed kat więc jej jest wszystko jedno
p.s
ale to tylko mój sposób


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 03:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
z tym katem to bzdura,nie ma reguły,ja mam 185tys i też myslałem z epadl.to tylko moje przypuszczenia że rozsypany,pojechałem do tłumikarza ,powiedział ze bmw i merc mają bardzo trwałe wykonane z b.dobrych materiałów katy a nie jak np 12 letni vw,nissan czy reno,nigdy nie spotkał sie z czyms takim z ekat w bmw był wypalony albo wkład sie rozleciał,po wycięciu mojego okazało sie że jest w super stanie wizualnym,miałem objawy zamulenia, po jego wyjeciu dmuchałem w wlot katalizatora i drożnosc była naprawde ok ,kata nie ruszaj!!!

co do tej uwagi odnosnie przepływki ,wydaje mi sie bez ruszenia przepustnicy (to jest otworzenia klapki(a sa tam chyba 2-3) która blokuje dopływ do silnika)nie wdmuchasz do ssącego powietrza ,nie ma takiej siły,no chyba ze spreżarką jakś ci sie uda,w przeplywce raczej siada czujnik,położenia przepustn,pomierz wartosci omomierzem czy żyje,a spalanie mozesz miec zwiekszone przez niesprawny termostat,wymien go ...ja tak miałem palił 3 litry za dużo

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Ostatnio edytowano 24 października 2009, 16:39 przez martin2305, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Bytom
JA dołożę od siebie tylko jedno-byłeś na jakimś badziewiu a nie komputerze-otóz miałem silnik m40 i tam (a to przecież starsza generacja niż m43) da się podejżeć pracę przepływomierza a nawet adaptować sterownik do jego wskazań.Ale da się to zrobić tylko na orginalnym MODICU bmw.Jak pojechałeś do pana Kazia to czytnikiem zczytasz tylko błędy zapisane w jednostce głównej-wiem co mówię,mam w domu a na podpięcie do kompa jedź do warsztatu,który zajmuje się tylko bmw i oni napewno będa mieli modica i zczytają ci pełne przebiegi napięć.Ja kiedyś też sam tak gdybałem -przepływka,sonda i pojechałem właśnie do gościa co się tylko bmwicami zajmuje i pieknie jak na dłoni pokazał mi w trakcie pracy przebiegi przepływomierza i faktycznie był sprawny.Tak że jeszcze raz na komputer,ale nie tylko zczytywacz błędów :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2008, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 194
Lokalizacja: czechy
ježeli auto niema mocy tak jak z tego co piszesz to faktyczni može byè zapchany kat.
zprobuj przed kat.poluzowaè flansze niewiem jak w E36 jest rozwiazany tlumik,poprostu zrob tak aby spaliny sie wydostawaly przed kat. zaraz poznasz czy jest zmiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL