BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 12:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: iÂława
poprzedni właściciel to chyba bardzo rzadko wymieniał olej.bo jeżeli jest to nawet mineralny a jest wymieniany regularnie to silnik w środku jest czysty.a odnośnie oleju to max półsyntetyk.ja jeżdrze na półsyntetyku castrola gtx magnatek i wszystko jest w jak najlepszym porządku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 22:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
no patrząc na kartke przyklejoną to olej był dobrze wymieniany co roku... co ok 10 tyś.. hmmm.

ale mniejsze z tym

jakie są koszty jeżeli autko by sie rozszczelniło??? mówie tu o przejściu z minerala na półsyntetyk....i na jaki półsyntetyk przejść... teraz jeżdze na lotos mineral 15w40

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 23:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lukas88 napisał(a):
no patrząc na kartke przyklejoną to olej był dobrze wymieniany co roku... co ok 10 tyś.. hmmm.

ale mniejsze z tym

jakie są koszty jeżeli autko by sie rozszczelniło??? mówie tu o przejściu z minerala na półsyntetyk....i na jaki półsyntetyk przejść... teraz jeżdze na lotos mineral 15w40


Zapytaj się w sklepie o ceny wszystkich simmeringów do tego silnika... ale szczerze wątpie że coś się rozszczelni.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 23:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a to jakim półsyntertkiem go zalać??? i pewnie wymienić go ponownie po 2 tys???żeby wyczyściło???

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2008, 23:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lukas88 napisał(a):
a to jakim półsyntertkiem go zalać??? i pewnie wymienić go ponownie po 2 tys???żeby wyczyściło???


Słyszałem że Shell dobrze myje silnik... 2 tyś to trochę krótko przejedź z 4-5.

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2008, 21:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a jak sie będą zachowywać popychacze na oleju półsyntetycznym?uciszą sie czy przeciwnie???? bo aktualnie czasem sie odzywają :/

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 20:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
ja zalalem shelem 10w40 i popychacze troche ucichly i dochodze do wniosku ze na polsyntetyku wymiana co najwyzej po 8 tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2008, 22:48 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
dziurkailoczek napisał(a):
ja zalalem shelem 10w40 i popychacze troche ucichly i dochodze do wniosku ze na polsyntetyku wymiana co najwyzej po 8 tys



co 8 tyś??? dlaczego akurat tyle???


w sumie ja i tak mam zamiar zrobić płukanie i wymienić 2 razy za pierwszym razem 5 tyś i jeszcze raz wymiana

a co do rozszczelnienia to gadałem z fachofcem olejowym i powiedział mi że nie ma takiem możliwości jeżeli mineralny ma ACEA A3/B3 to bez niczego można mienić na półsyntetyk tylko żeby miał ACEA A3/B3 bo jeżeli by sie przesiadło na ACEA A2/B2 to wówczas były by problemy tak mnie poinformowano

wiec w najbliższym czasie robie przesiadke i opisze co i jak.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 08:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 161
Lokalizacja: KÂłodzko
tak zaobserwowalem u siebie ze do 8 tys nie bierze mi wogole pol syntetyka a od 8 zaczyna brac i sam wyglad oleju u mnie do 8 tys jest ok a potem coraz czarniejszy :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Zabrze
Siemka ,lukas88 ja w mojej buni mam przejechane 300 tys. :D w tamtym roku sprowadzilem auto ,robilem rozrząd i dalej leje mineral nic niestuka ,juz rok czasu i narazie OK ;) Leje ELF Sporti SI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2008, 13:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
a jaki masz silnik ??? bo chyba nie m40...

co do zmiany już jestem przekonany szkoda mi silniczka zmieniam na półsyntetyk...

zresztą osobiście miałem okazje doświadczyć ze mineralny sie nie nadaje: otóż zostawiłem autko na zewnątrz na cały dzień i wieczorem(było bodajrze -3 stopnie) zapaliłem i słyszałem tak jak by silnik chodził na sucho przez 2-4 s. :zdegustowany: i póżniej już tak jak powinien. Przeważnie wyjeżdzam z ogrzewanego garazu (12 stopni) i takiego zjawiska nigdy nie zauważyłem.

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 17:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
wczoraj wymieniłem olej ( przejście z mineralnego na półsyntetyk) różnica jest kolosalna teraz ciuchutko chodzi wszytko ładnie i pęknie, teraz jak jade pow 3 tyś to też nie słychać zaworów normalnie poezja :D:D jak narazie wycieków zero

myśle że to była mądra decyzja :D naperwno przedłuży okres bicia serduszka M40

myślę żeby zrobić silniczkowi pukanko czyli 5 tyś na półsyntetyku Shell Helix Plus i następna wymiana a póżniej to już normalnie co 10 tysiaków

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 17:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1904
Lokalizacja: Warszawa
lukas88 napisał(a):
wczoraj wymieniłem olej ( przejście z mineralnego na półsyntetyk) różnica jest kolosalna teraz ciuchutko chodzi wszytko ładnie i pęknie, teraz jak jade pow 3 tyś to też nie słychać zaworów normalnie poezja :D:D jak narazie wycieków zero

myśle że to była mądra decyzja :D naperwno przedłuży okres bicia serduszka M40

myślę żeby zrobić silniczkowi pukanko czyli 5 tyś na półsyntetyku Shell Helix Plus i następna wymiana a póżniej to już normalnie co 10 tysiaków


No widzisz ! Zdaj relację po następnej zmianie oleju czy są jakieś zmiany w pracy silnika !

_________________
"You Can Loose A Lot Of Money Chasing Woman, But You`ll Never Loose Woman Chasing Money"

Obczaj Mój Najszybszy w Mieœcie Wóóóóz Wariat ! E28 520i Edition


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 kwietnia 2008, 22:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 176
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e 39
witam.tez mam takie pytanko.mam 2.5 tds przebieg 290 tys jezdze na mineralu mobil 1 15w 40 do diesli i tez sie zastanawiam czy nie wymienic na polsyntetyk tylko jaki??i czy nie bedzie problemow pozniej??

_________________
elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2008, 09:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja już jeżdze 2 dni i jak narazie widze same plusy chodzi ciuchutki jak na silnik przystało. Jak rano odpalam nie ma tego efektu jak by na sucho chodził.

A dokładną relacje zdam po 5 tyś bo jak narazie to wiadomo za mało czasu i km.
Zalałem Shell Helix Plus 10w40

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 11:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
E30 Touring 1.8 m40

U mnie to wygladalo tak:
Sprowadziłem 4 miesiące temu moje pierwsze bmw wszystkoło było ok do póki nie poczytałem na forum o M40 i hydraulice zalałem :niepewny: Po sprowadzeniu zalałem 10w40 GM gdyż ponoć na oleju pół syntetycznym jeździł na liczniku był przebieg 210 tyś km . przejechałem tak kolejne 2tyś km
Zajrzałem pod dekiel na wałek przeraziłem się wrzery na maxa troche nagaru, dźwigienki były zmasakrowane strasznie nawet na rantach były odłamane w niewielkiej części.

Nastąpiła wymiana na komplet FEDERAL MOGUL AE z allegro. walek+kasatory+dźwigienki+pastylki+pasek rozrządu razem 880 zł/brutto

Po wymianie hydrauliki wlałem do oleju środek STP MOTOR FLUSH 15 min pracy na biegu jałowym. jak olej przed był bursztynowy tak przy spuszczaniu był czarny jak smoła :kwasny:

Następnie zalałem ale już 5W40 CASTROL MAGNATEC niemiecki z allegro bańki 5L.

Po odpaleniu nie to auto kasatory cichutko nawet po dłuższym przestoju.

Zrobiłem do tej pory 3 tyś km i nic nie cieknie oleju nie bierze M40 chodzi jak osa :rotfl:

Zastrzegam że olej po 1,5 tyś km z niemiec nie brał oleju więc nie bałem się. Fakt troche sie zastanawiałem nad tym rozszczelnieniem ale zdecydowałem i dobrze widać :)

Ludziska co się rozszczelni jesli motor jest zdrowy i nie bierze oleju ???? A czym BMW uszczelnia silniki w fabryce ??? NAGAREM ??? Przecież olej nie wymyje uszczelki pierścienie jak są zdrowe i nie ztarte to też nic sie nie stanie. Fakt jeśli motor 15w40 bierze 1l /1000km no to syntetyka weźmie 2l choć i to też nie jest dokładnie tak bo syntetyk faktycznie płóka i może popuścić pierścienie tak że się rozejdą i doszczelni w niektórych przypadkach ( znam to z autopsji vw golf 3 1.8 90ps)

Jak już wcześniej mówiłem wszystko pięknie nadal pracuje i nic nie wymyło nie zatkało kanałów itd

Tak że jeśli kochacie wasze bunie to lać co najlepsze i nie żałować na oliwie :ok:

SYNTETYK RULES :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
W sumie to już się zastanawiam przy wymianie za 7 tyś nad n 0W40 :rotfl: choć chyba to nie będzie potrzebne poza tym to wole olej niemiecki a nie to gówno rozlewane w polsce a ostatnio ponoć w rosji mówię o castrolu. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 11:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Ja zalalem 10w40 a wczesniej mialem 15w40 i oleju bierze mniej :)
przejechalem prawie 1,5tys km :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 65
Lokalizacja: okolice Bochni
Moje BMW: E30 Touring
Kod silnika: M40B18
Czyli potwierdza to moje obserwacje przy golfie 3 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2008, 17:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
ja już zrobiłem jakieś 1.5 tyś po wymianie z minerala na półsyntetyk jak narazie wszystko pięknie i suchutko zero wycieków kręci sie do odcinki zaworki cichutkie poprostu malina i jak narazie nic nie zjadł oleju :D myśle że to była mądra decyzja takiego przejścia.... jak zrobie 5 tyś mam zamiar wymienić i póżniej już normalnie wymiana co 10 tyś... oczywiście zdam relacje jak wybije 5 tysiaków

P.S nie wiem czy mi sie wydaje czy to możliwe że po wymianie lepiej sie maszyna wkręca na obroty... normalnie chodzi jak szalona :D

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL