BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Czyżby koniec pierścieni?
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 23
Lokalizacja: Opatów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Witam. Mam na imię Marcin i jest to pierwszy post na tym forum. Otóż od dwóch tygodni jestem posiadaczem BMW E36 1.8i M40. Jest to pierwszy w moim posiadaniu samochód tej marki. Przez te dwa tygodnie zrobiłem ok. 1 tys. km i wydaje mi się że popalił 0.1 L oleju, może trochę mniej. Czy to normalne? Ponadto wczoraj wymieniłem olej i filtr oleju i wyraźnie filtr śmierdział benzyną. Czyżby koniec pierścieni? Auto nie kopci i zbiera się nieźle, czasami odezwie się "bocian", ale tylko na zimnym silniku i tylko przez chwilę.
Drugie pytanie dotyczy hamulców. Z tylu mam bębnowe a kolega w takim samym modelu, ale rok starszym (tj. 92) ma tarcze. Czy to normalne, czy do któregoś roku wychodziły tarcze a później bębny? Czy to jakaś kombinacja? Za wszelkie sugestie z góry dziękuje i pozdrawiam.

P.S. Mam nadzieje że post umieściłem w dobrym dziale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 16:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Hamulce sprzwdzisz na http://www.realoem.com/bmw/select.do

O olej możesz zacząć się martwić, jak będzie Ci brał 1 litr na 1tys KM... 1 litr na 10tys to nie jest nic tragicznego...

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 20:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolega Pamo dobrze pisze poza tym trochę oleju może brać przez uszczelniacze zaworów a nie pierścienie zresztą gdybyś miał możliwość to podjedż na kompa. aby sprawdzić czy wszystko jest OK warto też zmierzyć kompresję wtedy wiedziałbyś więcej o aucie-pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 20:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 487
Lokalizacja: Luboń
Moje BMW: E36 M3T, E39 530D
Kod silnika: S50B30, M57D30
Mnie dużo oleju nie pali. Zaledwie 0,7l./350km. Ale to już inna bajka...
p.s. a jak ładnie kopci ;)

_________________
2005 645Ci
2003 Z4 3,0i

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 21:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
0,1l? kurna to ja bym sie cieszyl! nie jedno nowe i prawie nowe auto bierze wiecej. Ciesz sie DOBRYM stanem pierscieni ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2008, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 23
Lokalizacja: Opatów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Dzięki koledzy. Trochę się uspokoiłem. Myślałem już że wkopałem się w jakąś padaczkę. Ogólnie auto bardzo mi się podoba, prowadzenie super, dosłownie lepi się drogi, dynamika na przyzwoitym poziomie. Naprawdę jeździłem różnymi samochodami, ale jednak BMW bije ich na głowę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 10:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 23
Lokalizacja: Opatów
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Postanowiłem kontynuować temat, nie ma sensu zakładać nowego. No więc, jednak pali olej i to w większych ilościach niż na początku pisałem. Teraz przepalił ok. 0.4 L na 2,5tys. km. Ponadto przy odcięciu paliwa (ok 6200), wyraźnie kopci na czarno, czyli pewnie spala olej i co dziwne śmierdzi jakby nie dopaloną benzyną. Panowie teraz pytanie do Was. Co robić, wymieniać uszczelniacze zaworowe, i zalewać mineralnym olejem, czy robić od podstaw, tj pierścienie, głowice itp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2008, 10:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
czarny dym to nie olej. Od niego sie odczep...0,4l na 2,5tys to tez malutko!

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL