BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 02:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana płynu w chłodnicy
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 15:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Witam Wszystkich... Jako, że zima już tuż, tuż to pomyślałem sobie, że czas najwyższy przygotować się do wymiany płynu w chłodnicy. Szukałem na forum postów w tym temacie ale niestety nic nie znalazłem odnośnie mojego silnika. Muszę wymienić cały płyn ponieważ nie wiem co tam jest wlane :kwasny: Panowie i Panie gdzie znajdują się jakieś spusty w układzie chłodzenia e36 318is M44? Czy jest w chłodnicy? Dziś rzuciłem okiem i nie wydaje mi się żeby był jakiś koreczek,owszem jest ale odpowietrznik przy korku wlewowym. Czy na silniku też jest jakiś spust, który trzeba odkręcić? Czy ktoś z Was może napisać krok po kroku jak to zrobić, żeby nie strzelić jakiegoś babola :zalamany: i żeby układ nie był zapowietrzony? Czekam na porady..... :help:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 15:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
szukaj niebieskiego korka na dole chlodnicy, po prawej stronie stojac na wprost auta ;)


a jesli nie ma koreczka, to moze zdejmij waz dolny z chlodnicy i tez woda zleci ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2008, 15:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
przemek_byd napisał(a):
to moze zdejmij waz dolny z chlodnicy i tez woda zleci ?

Tak robiłem w seacie :super:
A czy w bloku silnika jest jakiś korek spustowy:niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 09:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Panowie ktoś jeszcze coś wie na ten temat?...... :zalamany:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 09:57 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 502
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 325i
Kod silnika: M50B25 Vanos
ja w moim m50 mam niebieski korek spustowy na dole. W Sam naprawiam pisze ze jest jeszcze jakis odpowietrznik przy termostacie w niektorych silnikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 09:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
W kadłubie silnika jest korek spustowy.
Znajduje się pod kolektorem wydechowym (klucz chyba 18)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 10:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
z tego co wiem tylko chlodnica, w bloku nie ma.
Ja spuszczalem wezem tym dolnym od chlodnicy w swoim :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 10:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
PageUp napisał(a):
z tego co wiem tylko chlodnica, w bloku nie ma.
Ja spuszczalem wezem tym dolnym od chlodnicy w swoim :)

Raczej jest!
Zajrzyj po prostu pod kolektor.
Jest też w instrukcji "Sam Naprawiam" wyraźnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 10:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Cytuj:
Ja spuszczalem wezem tym dolnym od chlodnicy w swoim :)

Ale wtedy chyba nie zleci wszystko z bloku? :niepewny: W toledo jak tak zrobiłem to przy wlewaniu weszło mi jakiś liter mniej płynu. Więc chyba wszystko nie ściekło :niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 10:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 540
Lokalizacja: Brzesko
Moje BMW: E46 330i
Kod silnika: M54B30
Proszę:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 18:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 8214
Lokalizacja: Wiocha Choroń k. Częstochowy :)
Moje BMW: ....................
Kod silnika: ....................
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... lit=wodzu6
Coś jeszcze Panowie w tym temacie??? :niepewny:

_________________
"Ludzi na drogach nie zabijają szybkie samochody tylko słabi kierowcy" /K. Hołowczyc/
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2008, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Wieluń
wystarczy że odkręcisz ten koreczek na chłodnicy ale żeby było szybciej ściągnij sobie też dolny wąż z chłodnicy. najlepiej jak byś miał dostęp do sprężarki bo jak się dmuchnie sprężonym powietrzem to jeszcze wypluje sporo wody. najlepiej jak byś złapał płyn do jakiegoś pojemnika to zobaczył byś ile zleciało tzn. czy wszystko wyleciało czy zostało jeszcze gdzieś w układzie(zazwyczaj zostaje) - najlepiej wlać na początek ok litra koncentratu(jeśli nie zleciało wszystko) a dopiero resztę płynem najwyżej będzie mocniejsze. ale musisz uważać przy odpowietrzaniu bo w BMW to nie jest takie proste, nawet może to trwać godzinkę. i odkręć odpowietrznik ten na chłodnicy i ten na obudowie termostatu(taka mała śrubka, chyba 5).
Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL