BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2024, 06:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]bmw 328i problemy z układem chłodzenia
PostNapisane: 18 września 2008, 13:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Witam wszystkich jestem nowy ale forum śledzę od dawna.Wiem że temat wałkowany tysiąc razy ale nigdzie nie znalazłem dokładnie takiego przypadku :zalamany: więc proszę o pomoc.
Niedawno kupiłem BMW 328i i zaraz po zakupie po powrocie do domu okazało się że chłodnica jest dziurawa (zaklejona jakimś badziewem chyba tylko na sprzedaż)a pod blaszką od wisca wsadzona była nakrętka m6(chyba po to żeby wogóle wisco się kręciło :kwasny: Po powrocie do domu musiałem dolać 5l płynu :( (dziwne że w korkach przy temp zewn 28C wskażnik temperatury stał w pionie jak strzała mimo iż w układzie było naprawdę nie wiele płynu.A więc po kolei wymieniłem chłodnicę na nową,nowe wisco,nowy termostat 88C.Zalałem nowy płyn odpowietrzyłem(wszystkie węże ciepłe,ogrzewanie jest-można latać :P )Wszystko było by ok gdyby nie fakt że zauważyłem że przy zimnym silniku poziom płynu wskazywał 1/3zbiornika a po nagrzaniu 2/3zbiornika.Myślę sobie-jakieś ciśnienia,srenia tak musi być.Ale raz przy zimnym silniku dolałem płynu na połowę tak jak ma być i po nagrzaniu przy ostrej jeżdzie wywaliło mi jego nadmiar przez korek odpowietrzający.Wtedy zauważyłem że dolna rura chłodnica-termostat jest zimna :zdziwko: Co dziwne ogrzewanie działa temp.płynu na zegarach stoi jak strzała nie wiem co jest?Specjalnie dałem jej po pixxxie bo myślałem że może za słabo rozgrzana a tu nic wszystko w normie(ogrzewanie ,temp.)a rura i tak zimna.Strumień cieczy po odkręceniu korka jest prawidłowy.
Oczywiście żebym nie dotknął tego węża to bym nawet nic nie zauważył gdyż wszystko po za tym jest ok.Nie ma pęcherzy powietrza w płynie,olej czysty,ogrzewanie jest ,temp stoi równo jak strzała(dziwne jest że nawet po 3 godzinach postoju auta, temp. i tak nie spada do zera-tak musi być?czy coś nie tak z wskażnikiem?
Co o tym myślicie?Czemu ten wąż jest zimny?Termostat nie otwiera?Ale przecież temperatura ani drgnie po za pion, no i ogrzewanie działa.A może za słabo odpowietrzyłem?
Proszę doradźcie coś


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 14:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 29
Lokalizacja: Chorzów
Moje BMW: BMW E39 530d
Kod silnika: M57/30D
Prawdopodobnie termostat walnięty jeśli możesz to go wyjmij i sprawdź, od IX 1993 już jest montowany na stałe, tyle że w wersjach 316 i 318, w twojej jest do wymontowania więc go sprawdź. On może być przyczyną wolnego spadania wskazówki wskaźnika więc stawiałbym na niego:P.
Wstaw go do wody w garnku np. i podgrzewaj do temp. 88C powinien się otwierać jeśli nie to go wymień. :cwaniak:
P.S. Ale poczytaj jeszcze tutaj http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30367 i mam nadzieję że pomogłem chociaż troszkę :P

_________________
Libacja tak bawić się nie trza
za dużo wódy za mało powietrza
łatwe kobiety , marihuana a z rana
...................KAC!!!....................


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Warszawa;okolice
ja bym jesze raz odpowietrzył; miałem podobne problemy , na nowe wymieniłem chłodnice,termostat,przewody,korek do chłodnicy,a rok temu wiskoze. wiec moja rada odpowietrzenie ukladu; pozdrowionka :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 19:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
wróciłem właśnie z małych ściganek :hyhy: parę sprintów od 0 do 200km/h i dalej nic,termostat jakby nie puszczał(wąż nadal zimny)tylko dziwią mnie dwie rzeczy
1-termostat nowy wahler
2-no i czemu się nie przegrzewa tzn. na chłopski rozum żeby termostat nie załączał obiegu to temp. przy takich obciążeniach powinna chyba wzrastać :looka:
Po odkręceniu korka odpowietrzającego zero powietrza hmmm.
Nie wiem czy dalej z tym walczyć ,zmieniać termostaty itp czy poprostu olać to póki nic się nie dzieje(temp i ogrzewanie ok)tylko boję się że na wskażniku mam ok a w rzeczywistości może być ponad 100 stopni :kwasny: ale wówczas płyn by gotowało i wywalało a nic takiego niema.
Sam już nie wiem?
ps:Można jakoś żle zamontować termostat w ten sposób że naprzykład zapiera on gdzieś o obudowę i dlatego nie otwiera???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL