BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 11:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 520i 24v 1996 Problem z dmuchawa
PostNapisane: 24 listopada 2008, 16:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Witam, juz od kilku dni sie mecze i nie mam pomyslu co to moze byc, byl kiedys podobny temat "FankaBMW" ale jakos po wielu sugestiach nie odpisala czy w koncu cos pomoglo czy nie...

zaznacze ze z dmuchawa nie bylo zadnego problemu do momentu kiedy podczas odpalania auta (silnik nawet nie ostygl) nie zadzalala w oglole...dopiero kiedy wracalem z pracy i podczas jazdy wlaczylem ta dmuchawe na jakis bieg to zaczela normalnie dzialac, temperatura na zewnatrz byla ujemna moze -1/-2 stopnie, no i mam wrazenie ze jak spadnie temperatura ponizej 0 to czasami zacznie dzialac, sprawdzilem wszystkie bezpieczniki (szczegolnie bezpiecznik 19 - bo to on odpowiada za dmuchawe) doszedlem ze przekaznik taki bialy po lewej stronie na dole tez ma opis dmuchawa ale nie do konca moge go sprawdzic- wiec jedno co moglem to go wyjelem postukalem delikatnie i wlozylem- niestety nadal nic , dopiero rano jadac do pracy po 3km dmuchawa znowu zaczela dzialac, filtr kabinowy mam nowy (wymienilem zaraz jak dmuchawa zaczela swirowac - myslac ze tam moze jakis bezpiecznik ja rozlacza aby sie nie przegrzala od tego ze slabo powietrze leci) - fakt biltr byl juz dosyc mozno zawalony, ale teraz jest ok, lecz dmuchawa nadal nie dziala.

na co jeszcze moge zwrocic uwage, co sprawdzic? gdzie palce wlozyc?
z tego co wyczytalem to opornica podlaczona jest do biegów 1-2-3 na 4 nie oporuje wiec chyba ona odpada, bezpieczniki ok, przekaznik ? hmmmm...mial ktos taki problem?


Ostatnio edytowano 24 listopada 2008, 19:44 przez Pizdys, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 19:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Słabe łącze przy samym wentylatorze i co bardziej prawdopodobne koniec szczotek lub wytarty komutator.W moim e34 bywało identycznie wystarczyło jednak że wjechałem w dołek autem zatrzęsło i dmuchawa zaczynała działac.Zdejmij osłonę podszybia w komorze silnika i będziesz mógł ustawic wirnik w innej pozycji wtedy włącz dmuchawę jak zadziała to masz rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2008, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Marek WGR napisał(a):
Słabe łącze przy samym wentylatorze i co bardziej prawdopodobne koniec szczotek lub wytarty komutator.W moim e34 bywało identycznie wystarczyło jednak że wjechałem w dołek autem zatrzęsło i dmuchawa zaczynała działac.Zdejmij osłonę podszybia w komorze silnika i będziesz mógł ustawic wirnik w innej pozycji wtedy włącz dmuchawę jak zadziała to masz rozwiązanie.

hmmmm tez myslalem o samym wentylatorze nie wiem jak to wyglada- ale jest szansza ze jadac "szybciej" pióra lopatek obrocily by choc troche calosc? wtedy jezeli tak by sie stalo to znowu powinien zaczac dzialac bo koniec zywota wentylatora objawial by sie jego dzialaniem przy lekkiej pomocy z zewnatrz w tym przypadku wiatru :/ mysle o tym sposobie bo nie chce jeszcze sie zabierac za sciaganie oslon i grzebanie na konkretnie- nie mam w tygodniu az tyle czasu dopiero w weekend. oczywiscie biore kazda ewentualnosc i jak trzeba zabiore sie za to takze i od tej strony.

licze na jakies podpowiedzi typu: tam jest czujnik, sprawdz przekaznik, zobacz pod siedzeniem (tylko nie wiem czy tak w ogole cos sie odwoluje do tego wiatraka dmuchawy pod tym siedzeniem)

O! wlasnie dobrze ze sobie przypomnialem, moj samochod(silnik) dosyc latwo reaguje na zmiany napiecia- tz, jak zachamuje to slysze po silniku, ze spadlo trosze napiecie (no bo zaroweczki STOP troszke ciagną) na obrotomierzu nic nie widac ale mam dobry sluch i wyczuwam uchem takie male zmiany, tym bardziej tak sie dzialo jak ustawilem dmuchawe jak jeszcze dzialala na wyzszy bieg- oczywiscie alternator zaraz wyrownywal spadek ale nagle ustawienie biegu na 4 juz mocno sie objawialo bo az obroty minimalnie na sekunde spadaly, teraz nic nie wyczuwam przy ustawianiu dmuchawy - wiec sugerowalo by to cos w stylu ze napiecie w ogole tam chyba nie dochodzi. podobie jak wlacze swiatlo w srodku przy wylaczonym silniku, kazde zalaczenie czegos obciazalo akumulator (logiczne w sumie) wiatrak tak samo....ale wlasnie teraz cisza - dmuchawa nie drgnie a napiecie nic sie nie zmienia.

ahhh mam pytanie pod kierownica a dokladnie oslona nad nogami z lewej strony(taki plastik) jest jakies cos, z duza iloscia przewodów co to takiego ma to jakis zwiazek z dmuchawa? po lewej stronie mozna by powiedziec ze nad lewym kolanem kierowcy jak sie siedzi w normalnej pozycji :| wyglada troche jak glosnik ale przewodow jest sporo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL