BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 15:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 11:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
PageUp, chciales mi cos udowdnic tym linkiem po niemiecku "Sperrdifferential" ?? ja problemow z niemieckim nie mam, zreszta trudno je miec po germanistyce ... :hurra:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 15:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Bobby_Valentino napisał(a):
qrax napisał(a):
"Clutch-type Limited Slip Differential"


A czy to określenie nie odnosi się tylko do szpery wiskotycznej ?


Wiskotyczne LSD to:

Hydraulically Triggered Limited Slip Differential

lub

Visco LOK Limited Slip Differential


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Czy to jest szpera?
PostNapisane: 19 marca 2010, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Tak sobie czytam i jestem przed zakupem szpery, według tego co ja wyczytałem w zagranicznych opracowaniach wygląda to tak:
(proszę mnie wyprowadzić z błędu jeżeli się myle)

Otwarty most przekazuje ZAWSZE taką samą ilość momentu na każde koło, a ilość momentu jest ograniczona do takiego który nie zerwie
przyczepności na którymś z kół. Skoro jedno koło zrywa przyczepność np. na lodzie to moment jest bardzo niski i taki sam moment przekazany jest do drugiego koła co nie daje mu mocy by się mogło kręcić (drugie się kręci bo ma mały moment ale niską przyczepność).

Szpera (wersja najpopularniejsza czyli LSD) ma taką samą budowe jak otwarty most ale dodany pakiet sprężyn i sprzęgieł.
Sprzegła i sprężyny nie są potrzebne w jeździe prostej ale na zakręcie maja za zadanie zapobiec nierównej prędości kół, gdy jedno
koło chce przyśpieszyć musi najpierw zwalczyć opór sprzęgła LSD i tu zaciesnienie zwiększa ten opór.

W takim wypadku gdy koło nie ma przyczepności drugie i tak dostaje tyle momentu ile wymagane jest do przezwyciężenia sprzęgła w LSD,
w wyniku tego można jechać do przodu jednakże z taką mocą z jaką spięte jest sprzęgło w szperze.


W skrucie szpera polega na przekazaniu mocy z koła tracącego przyczepność na koło o większej przyczepności.
(cyt. z prasy tematycznej:" zwiększone tarcie wewnętrzne (blokada) mechanizmu różnicowego powoduje, że na kole o większej
przyczepności powstaje siła napędowa będąca sumą reakcji z drugiego koła oraz tarcia wewnętrznego mechanizmu różnicowego")

(cyt. z angielskiej prasy: "The limited slip differential (LSD) is a device that enables the driving force to be transmitted from
one slipping wheel to the other by temporarily restraining the differential function when unwanted slipping occurs on muddy or icy
roads.")

Czyli przy 40% - 70% mocy idzie na koło z większą przyczepnością i nie jest marnowane, marnuje się tylko 30% na tym z poślizgiem
Przy 25% - 62,5% idzie na koło z większą przyczepnością, a 37,5% marnuje się.
hipotetycznie przy 100% - 100% idzie na koło z większą przyczepnością.

Oczywiście w każdym przypadku będzie efekt kręcenia się obydwu kół bo drugie kręci się nawet przy małej przyczepności a w miare wzrostu przyczepności zwiększa się na nim moment.

Według mnie to by się zgadzało,a zespawanie mostu to nie jest szpera to już blokowanie dyferencjału i jest używane np. w terenówkach taki most nazywa się "locking differential" i od otwartego różni się pneumatycznym/elektrycznym mechanizmem blokowania,
nie ma nic wspólnego z LSD. Wiskotyczne działa jesze inaczej ale nie będe się już rozpisywał :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Czy to jest szpera?
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
labiel napisał(a):
hipotetycznie przy 100% - 100% idzie na koło z większą przyczepnością.

szpera 100% (elektro szpera)powoduje to ze koła juz od samego poczatku kreca sie z ta samą predkością.nie zaleznie od przyczepnosci :hyhy:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Czy to jest szpera?
PostNapisane: 19 marca 2010, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Tak i dzięki temu mamy 100% mocy na tym które ma akurat przyczepność, dlatego tak łatwo ją wtedy zerwać i skończyć z brakiem przyczepności na obydwu (które by nie chwyciło dostaje od razu całą moc) hehe.

100% szpera przestaje być szperą ;) Pewnie dlatego powstają adaptacyjne 100%, działają jak szpera, a tylko w pewnych warunkach spinają na 100%. Pozatym obydwa rozwiązania dadzą 100% mocy na koło z przyczepnością.

Elektroszpery nie można nazwać szperą bo nie działa jak szpera. TO JEST BLOKADA DYFERENCJAŁU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL