BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 02:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Dyfer do e30 325 jaki?
PostNapisane: 9 lutego 2009, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
Witam ,jak w temacie - chciałbym załozyc dyfer taki aby zwiekszył moc auta a zeby było wolnejsze - teraz mam chyba 3.80 jakos tak - jaki najlepszy(przełozenie) ?
i jeszcze jedno pytanie przy wyciaganiu dywra wyciągnołem równiez przypadkiem wał o jakies 20cm - czy nic temu nie bedzie i poprostu wepchnac go spowrotem gdy bede zakładał dyfer?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 00:21 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
4.10, najlepiej ze szperą. Chociaż są jeszcze krótsze - 4.48 chyba naj naj.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 11:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
z tego co sie orietuje to 4.10 wystepowało w 1.6 - nie bedzie to za słaby dyfer?i chya jest na małej głowie - czy to cos zmienia? Rozumiem ze przy takim dyferku podczas palenia mozna bedzie zapiac dwójke - trójke , ale straci na v-max ...

a co z wałem - jak to mozliwe ze go wyciagnołem o tyle - czy on jest wpiety do skrzyni tak luźno?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 11:57 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
4.10 były w 2.0, w dużej głowie. W 316 i 318 były krótsze. Nie wiem, czy na 2 będziesz palić gumę, podejrzewam, że przy zdrowym silniku - bez problemu.
A wał musi się rozsuwać - pracuje on przecież w tej płaszczyźnie (tzn. góra-dół, przecież jest przymocowany do dyfra, który tak się właśnie porusza podczas jazdy; skoro pracuje w płaszczyźnie góra-dół, to pracuje też w płaszczyźnie wzdłużnej >> musi się rozsuwać).
Tu masz listę przełożeń w dyfrach w e30:
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00023.htm

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Ostatnio edytowano 10 lutego 2009, 11:59 przez maaaad, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 11:58 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Noel napisał(a):
z tego co sie orietuje to 4.10 wystepowało w 1.6 - nie bedzie to za słaby dyfer?i chya jest na małej głowie - czy to cos zmienia? Rozumiem ze przy takim dyferku podczas palenia mozna bedzie zapiac dwójke - trójke , ale straci na v-max ...

a co z wałem - jak to mozliwe ze go wyciagnołem o tyle - czy on jest wpiety do skrzyni tak luźno?


Krótszego niż 4.10 nie zakładaj bo nie będzie dobrze. Mam u siebie 4,27 i jedynki praktycznie niema.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 12:31 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
W ogóle skrzynie montowane z m20 mają krótkie 2 pierwsze przełożenia, u siebie mam 4.10 i jedynka też praktycznie tylko do ruszania. Chociaż w sumie tak powinno właśnie być :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Âżory
ok wiem wszystko w temacie - dzięki chłopaki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 17:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
maaaad napisał(a):
4.10 były w 2.0, w dużej głowie. W 316 i 318 były krótsze.


troszke przekombinowales, 4.10 w 318 320, 4.27 316, 3.73 325, 316 318 320 mialy mala glowe - badziewie nie dyfer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:47 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Przecież nie będę wymieniał wszystkich przełożeń, jakie w danym modelu występowały, po to wkleiłem tabelkę, żeby kolega sprawdził sobie. Najkrótszy w 320 miał 4.10, nie licząc touring i cabrio. Krótsze były montowane w słabszych wersjach (i właśnie w cabrio i touringach).
A jak już chcesz być taki dokładny, to i w 318, i w 325 występowały jeszcze inne przełożenia. A 4.10 był i w 316, tyle że z silnikiem m10 ;).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 16:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
chodzilo mi najbardziej o duza glowe, tak roznily sie cabrio turing mialy inne jak sedany i coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL