BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Wymiana silnika M40 w cabrio
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 11:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PoznaĂą
Cześć.

Od razu przechodzę do tematu. Kupiłem wczoraj E30 z 90 roku w wersji cabrio.

Wózek kupiłem ponieważ jest w doskonałym stanie wizualnym - karoseria, dach, felgi. Niezłe jest zawieszenie, hamulce. Tylko ten silnik... Nierówno pracuje, trzeba w nim wymienić masę rzeczy dlatego tez postanowiłem go wymienić.

Mam zatem do Was pytanie: jaki wstawić powinienem silnik - zastanawiam się tylko nad 4 cylindrowymi. Jakie część będą jeszcze potrzebne?

Czytałem co nie co o M42, M44 także ciekawe jestem waszej opinii.

pozdr.
Szymas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 12:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Ja kupiłem ostatnio baura z m40 i akurat silnik, to najlepsze co w nim jest/
nawet bocianów nie słychać ;)

Polecam od razu wrzucić jakieś 6cyl jednak. m20 dobre to pewnie ciężko w tych czasach znaleźć, ale może coś z nowszych jednostek?


Jeśli rzeźba to już na coś z mocą
Jak bez żadnej rzeźby, to wsadź m40 ode mnie ;)

Mam w garażu zestaw m52b28 i tak wciąż rozważam czy go do baura nie zaaplikować:)

pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PoznaĂą
tak sie wlasnie zastanawiam; moze wrzuce jednostke od is'a.
postawilbym na dwu litrowa jednostke tylko pytanie co z reszta czesci, ktore musialbym wymienic.
nie chcialbym montowac 6 cylindrow poniewaz na formach pisza ze trzeba miec gruby portfel aby podniesc odpowiednio poziom bezpieczenstwa.
takze nadal nie wiem jaki motor - z 4 cylindrowek wstawic co by duzo kasy nie wydac a pozbyc sie tego silnika co mam i slabo jezdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 20:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Witam! Przerabiałem ten temat też w E30. Najtaniej i najmniej roboty jest robic swapa na 1.8is tylko też musi być z E30 bo E36 ma inna miske. To co potrzebne do przekładki:
-silnik kompletny
-łapy silnik+ poduchy( ja wziąłem te od m40 razem z poduchami ale nie wytrzymują poduchy przy ostrym katowaniu)
-wiązka silnika+sterownk silnika is
-pompka paliwa(nie jestem pewny czy M40 ma takie same ciśnienie)
-cewki zapłonowe
-przepływomierz razem z gumową rurą
-korektor wydechowy z rurą aż do sondy

Wyjmujesz cały motor M40, wiązke od silnika rozpinasz na jednej kostce przy potszybiu. Skrzynia, cały wózek wszystko ładnie podchodzi do IS'a. Odkręcasz poduszki od silnika i skrzyni, rozpinasz most i przesuwasz silnik ze skrzynią do przodu auta żeby móc odkręić skrzynie. Jak masz już silnik wyjęty to wkładasz Is'a, łaczysz skrzynie z silnikiem, potem skręcasz poduchy i wał. podłącasz cała wiązke od silnika do instalacji w aucie (jedna okrągła kostka. Pod schowkiem masz sterownik silnika go też zamieniasz. Podłączas przewody paliwowe, chłodnica itd(oczywiście od M40), cewki mocujesz na prawym kielichu, wkładasz pompke od Is'a, przekładasz przepływomierz razem z gumową rurą. Na koniec zostaje tylko założyć korektor wydechowy z rurą. Łączysz wydech za sądą lambda i o ile czegoś nie pominąłęm to by było na tyle. Wsiadasz i odpalasz powinien zaskoczyć za pierwszym razem (w moim przypadku tak było). Czas operacyjny jeśli masz wszystkie części, dysponujesz garażem najlepiej z kanałem i jakimś wyciągiem do silnika zajmuje ok 12 godz z przerwą na browarka:) Mi wszystko zajęło tak od 7 rano do 23 wieczorem ale niestety nie miałem kanału i wszystko na lewarku rozkręcałem. Ogólnie polecam taką przekładke bo roboty nie jest zbyt dużo a różnica po pierwszej przejażdżce ogromna:) Jak by coś to służe pomocą w takim Swapie :super:

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Jak chcesz to możemy się zgadać i Ci pomogę przy takiej przekładce jeśli sie na nią zdecydujesz. odrazdzam wiekszego za duze koszty i zbyt duzo pracy

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PoznaĂą
Mariusz, wlasnie o takiej przekladce myslalem - chodzi o motor. rzeczywiscie niewiele roboty a i efekt koncowy ponoc dosc ciekawy. Co do tematu czesci to sprobuje u gosci w poznaniu. sklep to BMW uzywane czesci. Miesci sie na ulicy magazynowej. moj ziomek kupil tam kompletny silnik ze skrzynia do e36 i do dzisiaj jest zadowolony.
ponoc maja tego mnostwo. ciagna to z anglii. Jutro mam tam dzwonic i obgadac temat. co do kanalu to niestety jest nieciekawie. wozek stoi na strzezonym a w okolicy to ni ma. moze jakas sugestia.
gdybym mial miejsce to, gdybys mi pomogl - chetnie moge zmierzyc sie z tematem. kiedys jezdzilem a grupowym maluchem i pol mlodosci spedzilem w domowym kanale takze lubie czasem pogrzebac.
daj znac co myslisz i mozemy dzialac.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PoznaĂą
Mariusz, bym zapomnial. dzieki za podeslane newsy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 05:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Ja jestem chętny do pomocy tylko bez kanału troszke lipa bo wszystko trzeba robic na leżąco i wtedy ładne wiązanki lecą :rotfl: . Szkoda że wcześniej się nie odezwałeś miałem całe E30 na części własnie z IS'em. Cewki na 90% jeszcze bym znalazł i może jeszcze jakieś drobne części bym musiał sie dobrze rozejrzeć. Pozdro

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 09:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: PoznaĂą
Co by zdynamizowac posta - moze ktoś z Was zna kogos kto ma do sprzedania powyzej wymienione czesci.
Byle by silnik tego is-a by w dobrej kondycji. Dajcie proszę znać. bardzo by mi to pomoglo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 14:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Turek
Moje BMW: E39 2.5tds E36 1.8is
Kod silnika: M50B25
Możesz też poszperać w ogłoszeniach może znajdziesz jakąs na części np allegro ja tam wychaczyłem kompletny motor z całym osprzętem do przekładki i zaplaciłem 1200zł za wszystko a w dodatku tylko 40km po to jechałem :hyhy:

_________________
Obrazek bmw1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL