Witam! Przerabiałem ten temat też w E30. Najtaniej i najmniej roboty jest robic swapa na 1.8is tylko też musi być z E30 bo E36 ma inna miske. To co potrzebne do przekładki:
-silnik kompletny
-łapy silnik+ poduchy( ja wziąłem te od m40 razem z poduchami ale nie wytrzymują poduchy przy ostrym katowaniu)
-wiązka silnika+sterownk silnika is
-pompka paliwa(nie jestem pewny czy M40 ma takie same ciśnienie)
-cewki zapłonowe
-przepływomierz razem z gumową rurą
-korektor wydechowy z rurą aż do sondy
Wyjmujesz cały motor M40, wiązke od silnika rozpinasz na jednej kostce przy potszybiu. Skrzynia, cały wózek wszystko ładnie podchodzi do IS'a. Odkręcasz poduszki od silnika i skrzyni, rozpinasz most i przesuwasz silnik ze skrzynią do przodu auta żeby móc odkręić skrzynie. Jak masz już silnik wyjęty to wkładasz Is'a, łaczysz skrzynie z silnikiem, potem skręcasz poduchy i wał. podłącasz cała wiązke od silnika do instalacji w aucie (jedna okrągła kostka. Pod schowkiem masz sterownik silnika go też zamieniasz. Podłączas przewody paliwowe, chłodnica itd(oczywiście od M40), cewki mocujesz na prawym kielichu, wkładasz pompke od Is'a, przekładasz przepływomierz razem z gumową rurą. Na koniec zostaje tylko założyć korektor wydechowy z rurą. Łączysz wydech za sądą lambda i o ile czegoś nie pominąłęm to by było na tyle. Wsiadasz i odpalasz powinien zaskoczyć za pierwszym razem (w moim przypadku tak było). Czas operacyjny jeśli masz wszystkie części, dysponujesz garażem najlepiej z kanałem i jakimś wyciągiem do silnika zajmuje ok 12 godz z przerwą na browarka:) Mi wszystko zajęło tak od 7 rano do 23 wieczorem ale niestety nie miałem kanału i wszystko na lewarku rozkręcałem. Ogólnie polecam taką przekładke bo roboty nie jest zbyt dużo a różnica po pierwszej przejażdżce ogromna:) Jak by coś to służe pomocą w takim Swapie