BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 14:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] Olej w przewodzie przepływomierza
PostNapisane: 19 lutego 2007, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: tg
Witam zauwazylem dzis jak wyciagalem jeden przewod dochodzacy do przepływomierza ze na złaczce laczacej ten przewod z przewodem przeplywomierza(masło maslane:P) jest olej. Czy wiecie jaka jest tego przyczyna jaki to ma wplyw na silnik i czy w ogule to jest dopuszczalne??
Zgory dziekuje..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: tg
tak to wyglada
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 208
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E30x2
Kod silnika: M42B18/M52B28
moze to swiadczyc o tym ze uszczelniacze mogly sie posypac ale niech ktos mie poprawi bo chcial bym sie mylic

_________________
Obrazek
BMW-e30.PL / MyE30.PL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 21:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jedynym żródłem z którego gromadzi się olej w przewodzie elastycznym na dolocie powietrza do silnika jest odpowietrzenie skrzyni korbowej (odma). Maślane zabarwienie można wytłumaczyć wilgotnością powietrza, ale należałoby sprawdzić czy ogólnie olej w silniku nie jest przypadkiem także o tej samej barwie.

Gromadzenie się zaś oleju w dolocie powietrza jest przewidziane przez producenta więc nie masz powodu do zmartwień. Tak to już jest przewidziane. Nadmiar oleju w dolocie powietrza jest groźny jedynie w silnikach wysokoprężnych (dieslach). W benzynkach może jedynie wywołać nadmierne kopcenie, lecz o ile nie kopci o tyle nie ma się co martwić.

Upewnij się jedynie czy w silniku olej ma normalną dla oleju barwę.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2007, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: tg
ok dzieki bardzo:] humor mi sie poprawil :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 09:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
....coś mi się wydaje, że tego oleju to jednak zbyt dużo tam masz :zdziwko: , faktycznie odma może powodować śliskie naloty od oleju w dolocie ale myśle, że nie w takim stopniu jednak :zdziwko: co do skutków tego zjawiska to jednak nie był bym spokojny bo samą przepustnicę masz pewnie zakitowaną dokładnie a to wpływa na osiągi przedewszystkim nie wspominając o stabilności obrotów na biegu jałowym :hyhy:
olej dostający się do komory spalania też pozostawia niezły syf więc warto się tym zainteresować... oleju czasem nie ubywa ?? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 46
Lokalizacja: BĂŞdzin
Silniczek ma swoje lata to i przedmuchy trochę ma.

Wyczyść olej i to olej :) Przecież nie będziesz robił remontu silnika z tego powodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2007, 22:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: tg
przepustnica jest ok bo ja sprawdzalem przy okazji, obroty jak najbardziej stabilne na biegu jalowym i jak na swoje 305 tys przebiegu nie bierze ani grama oleju chociaz przejechalem nim dopiero 300 km od kupna i wymiany oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL