BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] urwane mocowanie dyfra
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PÂłock
witam szanownych kolegów

Mam następujący problem i byłby bardzo wdzięczny za pomoc w jego rozwiązaniu.

Pękły mi śruby mocujące dyfer do podłogi i nie wiem czy trzeba takie śruby kupować oryginalne czy można jakieś inne dobrać i jeśli tak to jakie, czym się kierować w ich doborze?
- czy wystarczy wykręcić tą starą urwaną śrubę i wkręcić w jej miejsce nową czy jest to jakaś bardziej skomplikowana sprawa?
- przy okazji odkręcania całego dyfra chciałem przy okazji wzmocnić podłogę poprzez wspawanie kawałków blachy, bo słyszałem, że czasami i podłoga lubi się w tym miejscu wyrywać.
- czy znasz jakiś zakład w okolicach Płocka, W-wy, który naprawia takie rzeczy łącznie ze wspawaniem wzmocnień?

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Maciek

_________________
albo bokiem albo wcale


Ostatnio edytowano 12 sierpnia 2009, 06:59 przez Maczbil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
Tam muszą byc dość twarde śruby, ja posiadam takie, odezwij się na GG 8388290 lub PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
kup nowe śruby w ASO !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Oryginalnie raczej nie
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
W oryginale są montowane 8.8 i skoro już raz pękły, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby pękły znowu.

W dobrym sklepie motoryzacyjnym lub jak to kiedyś się nazywały sklep "żelazny" poproś pana żeby zamówił ci śruby 10.2 lub 10.4
Rękę dam sobie uciąć że te nie pękną.

Jest specjalne narzędzie do odkręcania zerwanych śrub, kupisz na allegro
http://www.allegro.pl/item707558286_wyk ... rmany.html

lub jak kto woli samemu można przewiercić i potem nagwintować.
Wybór należy do ciebie.

Co do w wzmocnienia mocowania to stosuje się to ale przy dużych pojemnościach lub gdy silnik przeszedł tunning.

Niby prosta sprawa ale, nie może ci tego zrobić jakiś paproch, który nawkłada ci tam byle jakiś kątowników i gotowe.

Stosuje się blachę grubościenną (2-3mm), którą trzeba choć lekko wyprofilować na kształt podłogi.

Całość się łączy z podłogą za pomocą spawania najlepiej półautomatem.
Po spawaniu konieczne jest oczyszczenie miejsc spawanych i ich ponowne zabezpieczenie antykorozyjne.

Trzeba pamiętać że ramy są cynkowane i po spawaniu należy nałożyć cynk w spraju.

Spód podłogi dodatkowo zabezpieczyć minią i warstwą bitumiczną do konserwacji podług.

Od środka również cynk, podkład i lakier.

To by było tyle.

Mi kiedyś pękło mocowanie dyfra, ten wspornik stalowy.
Kupiłem na złomie blachę 12mm i z niej sam sobie zrobiłem nowy wspornik. Całość była spawana w metodzie TIG na 180A więc wtopienia bardzo głębokie.

Do dzisiaj śmiga.

Grunt żeby osoba, która to będzie robiła, żeby się znała na robocie, a tak w ogóle najlepiej jest to zrobić samemu, przynajmniej wiesz że będzie dobrze.

Powodzonka

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PÂłock
Dzięki wielkie za opinię i pomoc zwłaszcza Tigwelderowi. Jak na razie kupiłem oryginalne śruby w ASO. Nie były drogie , bo po 13zł szt.
Zastanwaiam się jednak nad ospawaniem tych mocowań, bo:
- czy nie rozhartuje się blacha od podłogi? Skoro jest w dobrym stanie może na razie jej nie ruszać?
- czy nie opuści się przez to mocowanie dyfra i nie pojawią w związku z tym jakieś kłopoty z napędem?

Ponadto pisałeś, że należy zabezpieczyć też spawane miejsce od góry, ale tam tylko można te blachy pospawać od dołu? Jak mam to rozumieć?

_________________
albo bokiem albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: PÂłock
Dodam jeszcze, że co prawda silnik mam słaby (150KM), ale zamierzam go zmienić na 190KM i przede wszystkim jeżdżę po szutrach, bo ogólnie mocno obciąża i zawieszenie i budę zwłaszcza jak tył za bardzo zamiecie i uderzy w bok drogi.

_________________
albo bokiem albo wcale


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: I tak i nie
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 00:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 443
Lokalizacja: Szprotawa
Moje BMW: E34 525 Touring 92r
Kod silnika: M50TUB25 LPG/SEK
Pyt:
- czy nie rozhartuje się blacha od podłogi? Skoro jest w dobrym stanie może na razie jej nie ruszać?

Odp:
W rzeczy samej, jeśli jest ok to po co to ruszać. Ale jeśli są plany na wzrost mocy, to trzeba się chwilę zastanowić. Po spawaniu można wystudzić mokrą szmatą, nie wystudzisz za szybko - więc nie powinny spawy pękać, ale znowu lekko zahartujesz.

Ja zbieram fanty pod turbinkę, przewidywana moc to około 320 km ale jak będzie z 280 też się nie obrażę. Tu zmiany sięgną, sprzęgła, zawieszenia, hamulców, i właśnie wzmocnienia podłogi. Tak to już jest że wraz ze wzrostem mocy trzeba wzmacniać też inne rzeczy.

Pyt:
- czy nie opuści się przez to mocowanie dyfra i nie pojawią w związku z tym jakieś kłopoty z napędem?

Odp:
Mi kiedyś pękło mocowanie dyfra, ten wspornik stalowy.
Kupiłem na złomie blachę 12mm i z niej sam sobie zrobiłem nowy wspornik. Całość była spawana w metodzie TIG na 180A więc wtopienia bardzo głębokie.

Robisz dokładnie tak samo tylko uwzględniasz grubość dodanego materiału użytego do wzmocnienia podłogi. Jak już się bawić to się bawić, drzwi wy....

Pyt:
Ponadto pisałeś, że należy zabezpieczyć też spawane miejsce od góry, ale tam tylko można te blachy pospawać od dołu? Jak mam to rozumieć?

Odp:
Spawasz od spodu, ale temperatura wytworzona podczas procesu spawania wypali ocynk, farbę oraz inne dziadostwa po drugiej stronie blachy czyli w środku auta.
Każdy kij ma dwa końce...czyż nie??

Są to tylko sugestie dotyczące wzmocnienia podłogi oraz wymiany elementu nośnego dyferencjału, nie namawiam do ich naprawy ale i nie odciągam. Wszystkie sugestie wykorzystasz na własną odpowiedzialność.

_________________
Jeśli pomogłem nie zapomnij o "Dziękuje"
V-max = 64,72 m/s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL