BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 czerwca 2024, 13:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] oplaca sie wymienic silnik z 1.6i na 2.0? Coupe
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
chcialem zapytac ile kosztuje taki kompletny silnik z reszta rzeczy niezbednych do jego uruchomienia i zamontowania i czy jest problem z takim montarze (chodzi mi tu o mocowania silnika itd) i czy to jest oplacalne bo myslalem sprzedac swoj a kupic wlasnie 2l
czy ktos juz cos takiego robil ?

PS samochod z roku 94


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 05:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 263
Lokalizacja: Pruszcz GdaĂąski
Jesli chodzi o koszta to zalezy za ile kupisz silnik i za ile mechanik ci go wstawi,Mocowania pasauja ale musisz wymienic silnik, skrzynie, kompa i jeszcze pare bajerow. Ja widziałem na allegro silnik 2.0 komplet za 1800 zl, ale mozna podobno taniej to kupic. Moj kolega kupił 2.5 za 1.5 w idealnym stanie, to zalezy .

_________________
Zobacz moje BMW - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7848


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
Witam najlepsza opcja moim zdaniem ;) sprzedaj 1,6 i kup 2,5 lub 2,8 pali praktycznie tyle samo co 2,0 a różnica spora w mocy itd. szkoda czasu i kasy na swap silnika wiecej cie to wyniesie niż jak byś kupił takie autko z innym silnikiem nie wiem jak tam hamulce czy bendą wystarczające od 1.6 czy bedzie trzeba wymieniac :wstyd: i kupa innych bajerów do wymiany :hyhy:

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 09:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
mateusz790 napisał(a):
Witam najlepsza opcja moim zdaniem ;) sprzedaj 1,6 i kup 2,5 lub 2,8 pali praktycznie tyle samo co 2,0 a różnica spora w mocy itd. szkoda czasu i kasy na swap silnika wiecej cie to wyniesie niż jak byś kupił takie autko z innym silnikiem nie wiem jak tam hamulce czy bendą wystarczające od 1.6 czy bedzie trzeba wymieniac :wstyd: i kupa innych bajerów do wymiany :hyhy:



mnie rozwalają takie teksty haha 1,6 pali tak samo prawie jak 2,0 a 2,0 pali jak 2,5 a 2,5 ma identyko spalanie jak 2,8 ... :rotfl: czyli 1,6 pali tyle co 2,8 :zdziwko: :rotfl: weźcie się opanujcie bo śmiać mi się chce :D

co do zmiany silnika na większy sporo czyli 2,5 , 2,8 to zmieniać trzeba wzasadzie wszystko , począwszy od osprzęty, kompa, chłodnicy, pewnie pompy paliwa, a na dyfrach , wale napędowym i zawieszeniu skończywszy... a wtedy koszt samego silnika to zaledwie ułamek kwoty jaką za to wszystko zapłacisz... a czy to jeszcze będzie dobrze jeździć to zależy od jakości cześci jakie wpakujesz no i przedewszystkim od mechanika, który Ci to wszystko upcha pod maską.... moim zdaniem warto to robić jeśli to ma być samochód do zabawy jako drugi i jeśli masz taką wolną kaskę do wydania (nie małą zapewniam)..., jeśli samochód ma być do jazdy to polecam zakup z większym silnikiem a tamten naprawić i sprzedać :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 09:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 999
Lokalizacja: ZamoœÌ
Moze tak 2,8 spali niewiele wiecej od 1,6 ale przy jezdzie ekonomicznej czyli jakies 2 litry sredno na 100 a jak ktoś ma ciezką noge to niestey

_________________
ÂŁatwa diagnoza uszkodzonego czujnika ABS-u


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
elektron85 napisał(a):
Moze tak 2,8 spali niewiele wiecej od 1,6 ale przy jezdzie ekonomicznej czyli jakies 2 litry sredno na 100 a jak ktoś ma ciezką noge to niestey


....no trudno się nie zgodzić tylko w przypadku ekonomicznej jazdy cała idea zmiany takiego silnika na większy bierze w łeb.. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
lolek1

a tobie ile pali 1,6 ja mam 2,5 i pali w mieście 15l w zime 17l jak depne to nie pytajcie 2.0 pali podobnie co moja u mnie znajomi co mają 1,6 pali im 12l po mieście we wszystkich przypadkach jazda jak mocherowy beret

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
mateusz790 napisał(a):
lolek1

a tobie ile pali 1,6 ja mam 2,5 i pali w mieście 15l w zime 17l jak depne to nie pytajcie 2.0 pali podobnie co moja u mnie znajomi co mają 1,6 pali im 12l po mieście we wszystkich przypadkach jazda jak mocherowy beret


...powiem Ci tylko tyle, że nie wiem jak bym się starał to 10 litrów ani w zimie ani w lecie na klimie nie jestem w stanie zrobić ... rekord kiedyś padł jak cały czas na klimie w mieście i dośc ostro było - 9,8l/100 więcej nie umiem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Czestochowa
no to nie wiem albo masz jakiś fajny model ;) albo znajomy ma cos spierniczone bo widze jak róznie ludzie piszą odnośnie spalania tak samo jest z moim modelem :zly: pali jak pisałem a innym mniej lub wiecej kij wie o co tu chodzi :rotfl:

_________________
Pozdro Mateusz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
mateusz790 napisał(a):
no to nie wiem albo masz jakiś fajny model ;) albo znajomy ma cos spierniczone bo widze jak róznie ludzie piszą odnośnie spalania tak samo jest z moim modelem :zly: pali jak pisałem a innym mniej lub wiecej kij wie o co tu chodzi :rotfl:


...prawda jest jedna od lat nie zmienna , większy motor jest po to żeby się w nim więcej paliwa mieściło w komorze spalania więc żeby jechał musi wypić w miejszych odpowiednio mniej... z tym gadaniem to tak jak z Chipowaniem aut.. jak zaczipujesz to ci spalanie spadnie bo silnik ma większa sprawność itp itb.... ludzie zrozumcie że moc nie bierze się z niczego i sprawne 1,6 będzie palił średnio kilka procent mniej niż 2,0 a jeżeli porównywać z 2,5 czy2,8 to można powiedziec że maxymalne spalanie silnika 1,6 będzie równe minimalnemu spalaniu takiego 2,8 ... oczywiście mówimy o sprawnych silnikach , przepływkach , lambdach itp nie wiem kto szerzy takie mity, chyba ludzie którzy chcą sobie jakos przed samym sobą usprawiedliwić wyższe spalanie i se tak tłumaczą że mniejszy wcale mniej nie pali przecież... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Panowie, spójrzecie na obroty silnika np. 2.8 i 1.6 przy prędkości 120km/h i wówczas będziecie mieli odp. dlaczego w takich samych warunkach (na autostradzie) palą tyle samo albo 2.8 spali mniej
co innego jest w miescie i przy "pedałowaniu"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
rorafalki napisał(a):
Panowie, spójrzecie na obroty silnika np. 2.8 i 1.6 przy prędkości 120km/h i wówczas będziecie mieli odp. dlaczego w takich samych warunkach (na autostradzie) palą tyle samo albo 2.8 spali mniej
co innego jest w miescie i przy "pedałowaniu"


z ciekawości sprawdze ale podejrzewam, że przy 120km/h u mnie na 6 biegu nie przekraczam znacząco 2tyś obr/min :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 14:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 91
Lokalizacja: Lublin / W-wa
Powiem tak, swap jest oplacalny jesli dysponujesz warsztatem, czasem i masz dobrego mechanika do pomocy. W innym wypadku odradzam. Koszty czesci i roboty sa wysokie, a i nikt ci nie zagwarantuje, ze po swapie wszystko bedzie cacy - bo to powazna operacja po ktorej mozesz miec roznego rodzaju problemu (wlacznie z niemozliwoscia uruchomienia wstawionego silnika) i potem szukaj co gdzie zle. Moim zdaniem poszukaj cos fajnego w ogloszeniach a swoje sprzedaj, zaoszczedzisz kupe klopotow (chyba ze kupisz strucla). Ja u siebie dopuszczalbym swap tylko w przypadku zajechania swojego silnika i wstawienie identycznego w lepszym stanie. Na swap z 1.6 na 2.0 i wzwyz bym sie nie odwazyl.

_________________
Zobacz:

--= moje obecne 523i =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=24083

--= moje byÂłe 323 coupe =-- >>>-----> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=134532#134532


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: 3city
Lolek, moge sie mylic oczywiscie, ale Ty w jedynce to masz troszke innego tego 1.6 niz kolega w e36 z 94 roku. Przecierz bmw silnikowo teraz wsztstkich ostro lupie, wystaczy spojrzec na 1.6 w Mini. Zreszta w jakiejkolwiek marce by nie porownywac, to przez ostatnie 10 lat postep jest ogromny.

Jak pamietam moje 735i potrafilo palic w miescie 11-12 litrow,. Tylko to musialem sie ostro starac i ujmujac jednym zdaniem - jazda nie dostaczala juz takich przyjemnosci. Poprostu byl to - spacer emeryta.


Ostatnio edytowano 10 sierpnia 2007, 15:13 przez Czarnesiedem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2007, 14:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
mateusz790 napisał(a):
Witam najlepsza opcja moim zdaniem ;) sprzedaj 1,6 i kup 2,5 lub 2,8 pali praktycznie tyle samo co 2,0 a różnica spora w mocy itd. szkoda czasu i kasy na swap silnika wiecej cie to wyniesie niż jak byś kupił takie autko z innym silnikiem nie wiem jak tam hamulce czy bendą wystarczające od 1.6 czy bedzie trzeba wymieniac :wstyd: i kupa innych bajerów do wymiany :hyhy:



idąc tym tropem -wstawiaj 4,0 V8 - będzie palić mniej niż 1,6 :)
Mateusz790- mnie 2,0 przy normalnej jeżdzie na 17"235 oponach miasto 12-13 w zimie mniej, trasa okolo 10 l więc to 2,5 u ciebie nia pali podobnie do 2,0 (3 litry to już sporo) a tyle paliła mojemu kumplowi 3,0 V8 e34 touring- a auta cięższe znacznie od e36

" najtańszy i najprostszy " swap to z 2,0 na 2,5
z 1,6 chyba nie będzie sie to opłacać :)

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: Jelenia GĂłra
chciałbym odświerzyć temat. mam silnik z komputerem i skrzynią 2.0 i chce go upchnąć do budy w ktorej było 1.6. co jeszcze nie bedzie pasowało?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 00:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Jak już robić swap to na coś lepszego.Bo np 2.0na początku bedzie fajne,ale i tak z czasem padnie stwierdzenie"co za muł je..."i od nowa swapowanie lub zmiana bryczki...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 00:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
caporeira,
Cytuj:
chcialem zapytac ile kosztuje taki kompletny silnik z reszta rzeczy niezbednych do jego uruchomienia i zamontowania i czy jest problem z takim montarze (chodzi mi tu o mocowania silnika itd) i czy to jest oplacalne bo myslalem sprzedac swoj a kupic wlasnie 2l
czy ktos juz cos takiego robil ?

Jak koledzy wyzej napisali - opłacalne jest wtedy gdy sam sobie będziesz taki swap robił w swoim warsztacie.
jesli chodzi o same części z 1.6 na 2.0
potrzebne są:
-komputer
-silnik 2.0 z osprzetem
-wiązka
-sprzeglo
-skrzynia
Wymieniajac silnik ciągną się za soba nastepujace modyfikacje
HAMULCE- w 1.6 sa zwykle bębny trzeba wymienic na tarczowe
DYFER- nalezy wymienic ze wzgledu na jego wytrzymałoś to samo tyczy się wału
WYDECH- nalezy wymienic cały poniewaz sa calkiem inne
Nie wiem jak jest z zawieszeniem.
Nalezy tez by wymienic liczniki na 2.0
P.S. Ja u siebie wykonywałem swap caly silnik z wiazka oraz komputerem i sprzegłem.
Wymiane silnika robiłem sam na spokojnie zajeło mi to samemu 3 dni. Koszt oscylował w granicach 3300zł(SAM SILNIK) plus płyny paski itp itd podstawowe rzeczy zostały kupione nowe. Jeśli chodzi oCiebie musisz jeszcze do tego doliczyc wał, dyfer, skrzynie, hamulce ,wydech oraz pompke paliwa. W twoim przypadku bym kupił drugi samochod z silnikiem 2.0 za 3000zł uderzonego i czesci przełozył do swojego. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 02:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
ostatnio sprzedalem anglika 328 za 4700
wiec wydaje mi sie ze duzo bardziej sie oplaca poszukac 328 niz 320 nawet za 3000 zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: Torun
Moje BMW: e34m5
Kod silnika: s38b38
Swap na 2.0 to zart. Wysoki koszt a osiagi beda zadowalac przez max 1dzien a i wyniesie tyle samo co swap na 2,5. Minimum to 2,5l. Lepiej sprzedac i kupic ori. Albo angilka, e36 stosunkowo latwo sie przeklada(nie mowie, ze byle glupek to zrobi, ale to nie to co e38, 39 lub 46). Najlepiej angielskie m3 3.0. Jesli masz warsztat i umiejetnosci to wkladaj co chcesz. Jak zlecisz komus to tylko jakies 3,0 lub 4,0 bo wtedy ma to jakiekolwiek uzasadnienie ekonomiczne(mam na mysli koszt swapa do tego co bedzie auto oferowac). Pamietaj takze o heblach, zawiasie, szperze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL