BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 14:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316 - para z silnika
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Witam
Kupiłem dwa dni temu BMW 316 E36 95r , jest to mój pierwszy pojazd .
Chciałem zapytać czy ma prawo zagotować się silnik który chodzi na luzie ( bez biegu ) na parkingu po około godzinie pracy ?? Sytuację miałem taką że pokazywałem ojcu całe auto , słuchaliśmy trochę muzyki a że mam wzmacniacz do tuby autko chodziło aby akumulator miał jakieś ładowanie , wskazówka temperatury długi czas stała pionowo i nagle zobaczyłem że wkroczyła na czerwone pole , szybko poleciałem otworzyć maskę która już była dość ciepła . Para buchała z tyłu silnika jakieś 5-10 min . Po 20min odpaliłem silnik aby zobaczyć czy wentylator kręci i okazało się że tak , lecz przy otwartej klapie po 2-5min znowu wskazówka z pozycji pionowej wychyliła się do drugiej "belki" po prawej w jakieś 5min .


Moje pytanie brzmi tak czy może silnik na luzie zagotować się w godzinę ?? I czy za drugim razem za szybko nie wzrosła temperatura - może odpaliłem go za wcześnie ??


pozdrawiam serdecznie

_________________
Raz się żyje

Moje 316i http://lh6.ggpht.com/_PlmjVvg0MvU/SpjnS ... 090805.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2009, 23:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
A płyn z ukł chłodzenia wyleciał? Czy na postaju czy w ruchu, w ogole nie powinien sie zagotować! Jak buchneło z tyłu silnika to mogl puścic wąż od nagrzewnicy i tamtędy leciało az nie zeszło cisnienie z układu. Sprawdz stan w chłodnicy i w razie co uzupełnij a jak nadal bedzie sie gotował to trzeba szukac dalej.
A o jakim wentylatorze mowisz? Jest klima w aucie?

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Sprawdz weze, jak sie powtorzy to wymien termostat, jak i to niepomoze to wiskoze i bedzie po problemie. Lub masz zle odpowietrzony uklad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 07:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Sprawdz weze, jak sie powtorzy to wymien termostat, jak i to niepomoze to wiskoze i bedzie po problemie. Lub masz zle odpowietrzony uklad.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 07:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 98
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 316i '91
Kod silnika: M40B16
juz wiele razy bylo napisane na forum ze jak wentylator sie kreci to nie koniecznie musi znaczyc ze pracuje, sprawdz np. owinietym w szmatke srubokretem czy mozesz zatrzymac wentulator (nie polecam rekami) jesli tak to masz do wymiany wisko, ew. sprawdz tak jak koledzy pisali termostat czy sie otwiera, skontroluj poziom plynu chlodzacego :luka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Skoro para leciala z tylu auta 90%, ze poszedl krociec wodny z tylu bloku :] a zapewne jest to silnik M43 wiec wymiana prosta, tylko ze meczaca. Trzeba miec cholernie gietkie i chude lapy :znudzony: :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 08:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Skoro para leciala z tylu silnika 90%, ze poszedl krociec wodny z tylu bloku :] a zapewne jest to silnik M43 wiec wymiana prosta, tylko ze meczaca. Trzeba miec cholernie gietkie i chude lapy :znudzony: :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Silnik stał odpalony około godziny ( zapomniałem o tym napisać ) , Wentylator - mowa o tym od silnika sprawdzę dziś czy da się go zatrzymać . Termostat ... jak go znaleźć ?? i tak jak koledzy mówili w innych postach do gorącej wody i patrzeć czy się otwiera ??

_________________
Raz się żyje

Moje 316i http://lh6.ggpht.com/_PlmjVvg0MvU/SpjnS ... 090805.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 09:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Silnik stał odpalony około godziny ( zapomniałem o tym napisać ) , Wentylator - mowa o tym od silnika sprawdzę dziś czy da się go zatrzymać . Termostat ... jak go znaleźć ?? i tak jak koledzy mówili w innych postach do gorącej wody i patrzeć czy się otwiera ??

_________________
Raz się żyje

Moje 316i http://lh6.ggpht.com/_PlmjVvg0MvU/SpjnS ... 090805.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 09:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
Z tym sposobem sprawdzenia wiska to dziwna troche wasza metoda. U mnie gdy silnik osiagnie 90 stopni, wentylator nadal wolno sie kreci, ale jak potrzymam na luzie kilka sekund na wysokich obrotach to wisko sie zalacza i wentylator [cenzura] czyli wisko jest sprawne. Pozniej znow schdozi na niskie obroty az go troche nie rozgrzeje. Wiec dlaczego wentylator mialby caly czas chodzic na wysokich obrotach?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 40
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Ostmark napisał(a):
Z tym sposobem sprawdzenia wiska to dziwna troche wasza metoda. U mnie gdy silnik osiagnie 90 stopni, wentylator nadal wolno sie kreci, ale jak potrzymam na luzie kilka sekund na wysokich obrotach to wisko sie zalacza i wentylator [cenzura] czyli wisko jest sprawne. Pozniej znow schdozi na niskie obroty az go troche nie rozgrzeje. Wiec dlaczego wentylator mialby caly czas chodzic na wysokich obrotach?



Dzięki wielkie :D , rzeczywiście dziś siadłem do autka , wszedł na środek i po 20min przesunął się na tą kolejną belkę po prawej ( może tak szybko z racji wczorajszej pary z silnika , musze płynu dolać ) wtedy dałem mu gazu może z 2 razy i momentalnie spadła temperatura na środeczek :D

_________________
Raz się żyje

Moje 316i http://lh6.ggpht.com/_PlmjVvg0MvU/SpjnS ... 090805.JPG


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 07:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Piekary ÂŚlÂąskie
Kolego, jezeli wiskoza jest sprawna to powinna chlodzic silnik bez dodawania gazu. Jaki mialby sens stanie z korkach i gazowanie auta ? Sprawdz termostat a najlepiej wsadz nowy, koszt niewielki a jezeli problem sie powtorzy to wiskoza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2009, 08:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 913
Lokalizacja: Stettin
Moje BMW: ujdzie
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... it=ostmark
A moze te dodanie gazu bylo przypadkiem i akurat silnik zostal troche rozgrzany ;P
Wymontuj wisko i zobacz czy sie nie poci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL