e36M50 napisał(a):
podobno w nich jest szpera 25%....
podobno świstak siedzi i zawija je w sreberka
Sam dyfer we wlasnym zakresie musisz sprawdzić "na czuja". Jak gdzieś jest za duzy luz albo jest głuche lub metaliczne stuknięcie przy ruszaniu w przod lub w tył to trzeba szukać przyczyny (ale to nie koniecznie dyfer). Poza tym sprawdzasz wycieki, luzy na wałkach (atakujący i zabieraka), stan oleju, wygląd oleju (np opiłki, mętność...) bla bla bla... itp itd.
Natomiast jak jest blokada dyferencjału (LSD), to najlepiej podnieść jedno koło do gory a drugim probować zakręcić ręcznie. Musisz sie naprawde porządnie zaprzeć żeby obrócić a jak już się uda, to by znaczyło, że blokada do regeneracji się nadaje
prościej mówiąc - jak LSD jest w dobrym stanie, to ręcznie nie zakręcisz kołem jeśli drugie jest zblokowane. Mowa oczywiście o standowej blokadzie płytkowej 25%.