BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 08:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 28 lutego 2006, 16:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
witam mam malusieńki ale drażniący problem dopoki nie złapie silnik temp za niebieskie pole to nie chodzi równo na gazie macie tez taki problem z lpg?? miałem wczesniej forda fieste i nie miałem z tym problemów mam silnik 1,8 i (c) :D zgóry dziękuje za wypowiedzi


Ostatnio edytowano 2 grudnia 2006, 22:00 przez juniorszogun, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2006, 17:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
Juniorszogun, nie bedzie dzialal na lpg zimny nigdy i to normalne, gaz zeby byl we wlasciwym stanie skupienia w komorze musi byc podgrzany, a podgrzewany jest plynem chlodzacym stad Twoj problem...

Musisz dluzej czekac z przelaczaniem na lpg, az sie zagrzeje.

pozdrawiam

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2006, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
przy nieprawidlowo założonej instalacji moze byc taki problem ze silnik musi mocno sie nagrzac zeby parownik był dobrze podgrzany,jak mocno faluja te obroty? tylko na zimnym?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2006, 17:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
tylko dziwne ze ford chodził zimny nawet na 20 stopniowym mrozie a bunia nie ale oki nie ta marka ,ale jak minimalnie dotkne pedału gazu i sa wieksze troszke obroty to jest oki chyba na lince troszke je podkręce i powinno byc oki co o tym sądzisz :wink: wiem że są tez instalacje lpg ,że jak silnik zimny to nieprzełączy na gaz coś w tym musi być masz racje w 100% pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2006, 18:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 295
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 330CiC
ale pamietaj ze w tym momencie do komory spalania dostaja sie bardzo duze ilosci gazu, taniej jest go rozgrzac na benzynie.

_________________
wczesniej: E32 750 iL, E30 325 iX,
E34 540 iA obecnie: E30 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2006, 00:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 24
Lokalizacja: Olsztynek
U mnie też falują obroty na gazie jak wskazówka nie wyjdzie poza niebieskie pole.Parownik musi mieć odpowiednią temperaturę inaczej silnik bedzie wariował.W fordzie mogłeś mieć inną zasadę regulowania obrotów biegu jałowego i stąd ta różnica.

_________________
BMW E36 318i M40


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2006, 11:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 92
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Moje BMW: E34 530iA
Kod silnika: M60B30
nie powinno tak być, u mnie nie faluje jak jest zimny :D kwestia regulacji :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2006, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 690
Lokalizacja: Centrum
Moje BMW: M450i
Kod silnika: M62B46+MOD
Ja sobie ustawiłem tak żeby mi przełączał dopiero jak złapie 40 stopni :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2006, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 92
Lokalizacja: Lublin/Warszawa
Moje BMW: E34 530iA
Kod silnika: M60B30
na korbie tak nie ustawisz :lol: trzeba miec elektronike :wink:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2006, 13:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16970
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Normalna sprawa.
Gdy płyn chłodniczy w układzie chłodzenia jest zimny, wtedy parownik nie ma temperatury aby mógł zamienić dostateczną ilość gazu ze stanu ciekłego w lotny.
Zawsze tak jest. W jednych autach mniej, w innych bardziej jest to odczuwalne. Auto powinno mieć prawidłowy skład mieszanki i równo chodzić przy nagrzanym silniku, przy niższych temperaturach lpg ma prawo wariować (Dlatego np w układach sekwencyjnych trzeba czekać aż auto się rozgrzeje, zanim komputer przełączy na gaz).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2006, 20:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
juniorszogun: jest jeszcze jedna sprawa. Nie napisałeś ile masz przejechane na instalacji. Jeśli masz duży przebieg, to membrana w reduktorze stwardniała i dopóki się nie rozgrzeje, mieszanka jest za uboga. Jak jest nowy reduktor, to zmiany temp. nie wpływają tak bardzo na skład mieszanki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 10:23 
HMM, to bardzo, bardzo głupi pomysł odpalać samochód na gazie i to jeszcze w zimie, pierw trzeba go rozgrzać na benzynie i dopiero przełączyć na gaz, ja nawet w lato odpalam mojego na benzynie a co dopiero w zimie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 12:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
cze ja odpalam na benzynie i automatycznie samo przełancza sie na gaz powyżej 2 tyś obr instalacja gazowa ma jakieś 4 miesiące :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2006, 17:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 113
Posty: 929
Lokalizacja: ..::RaDoM::..
Moje BMW: E36
u mnie na zimnym nie faluja, ale staram się pierwsza minuta lub dwie jechac na bezynie, ale czasami sie zapomne i przałacze za szybko to też obroty sa oki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 12:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Czy powodem nierównej pracy silnika z LPG mogą być niewymienione przez 2lata przewody i świece?

_________________
krzysztofl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 13:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
mogą jak najbardziej, tak samo jak pęknięta guma za przepływomierzem i kilkadziesiąt innych rzeczy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 11 grudnia 2009, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11170
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
Dokładnie tak jak już wyżej koledzy wspomnieli. Najpierw trzeba doprowadzić silnik do odpowiedniej temp. , a pózniej przełączać na gaz. Ja po średnio po przejechaniu na benzynie 5 km. przełączam na gaz. Po drugie, tak jak wspomniał Karol 540 jak rozgrzewasz silnik na gazie to przez ten czas pali dużo więcej gazu niż powinien. Reasumując, przynajmniej do wyjścia z niebieskiego pola zawsze jedz na benzynie, a nie będziesz miał problemów :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lublin
Człowiek uczy się na własnych błędach i na poradach innych-dziękuję.

_________________
krzysztofl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 21:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 11170
Lokalizacja: Przysucha
Moje BMW: E87
Kod silnika: M47S / M47T2
krzysztof0401 napisał(a):
Człowiek uczy się na własnych błędach i na poradach innych-dziękuję.


Proszę bardzo. Do końca życia będziemy się uczyć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] co może byc nie chodzi równo jak zimny silnik na lpg??
PostNapisane: 17 grudnia 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 137
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: e34 525i LPG
Kod silnika: M50B25
juniorszogun napisał(a):
cze ja odpalam na benzynie i automatycznie samo przełancza sie na gaz powyżej 2 tyś obr instalacja gazowa ma jakieś 4 miesiące


która generacja?

binta napisał(a):
Ja po średnio po przejechaniu na benzynie 5 km. przełączam na gaz.


pracujesz 50km od domu, że Ci się ta instalka opłaca? :D

_________________
http://rwa.art.pl - Zapraszam wszystkich na stronę mojego zespołu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL