BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 21:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 00:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 47
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Moje BMW: E36, E21
Kod silnika: M42B18, M10B18
Mam problem związany z nagrzewaniem się silnika mojej bety , a mianowicie silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury i nagrzewa się ledwo do 70 stopni :kwasny: :kwasny: :kwasny: . Później gdy poszła mi chłodnica (nagle boczki się rozszczelniły robiąc spory ślad wycieku a resztki płynu się błyskawicznie zagotowały ponieważ w momencie zdarzenia jechałem ok 165km/h po autostradzie a jakieś 2 minuty wcześniej temp. była ok. Oczywiście natychmiast się zatrzymałem skończyło się to lawetką... :wsciekly: ) dałem ją do naprawy i po wtórnym zamontowaniu jadąc z Warszawy do Gorzowa Wlkp. jakieś 100km od celu temperatura wzrosła do 88stopni (gdzie wcześniej wynosiła ok 70 stopni), a w Gorzowie miała już 90 i wzrosła do ok. 93 nie spadając już niżej ani nie rosnąc :kwasny: . Co może być przyczyną takich problemów? W sumie najbardziej martwi mnie ta temp. powyżej 90 stopni (wyżej nie idzie ale to i tak za dużo - zaznaczam że poziom płynu chłodzącego jest odpowiedni i wszystkie inne płyny świeże ponieważ dbam na bieżąco o moje śmigiełko) czy wymiana chłodnicy i wstawienie nowego termostatu rozwiążą ten problem czy rozwiązanie leży gdzie indziej??

_________________
[B] ardzo [M] ądry [W] ybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 10:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
mysle ze na poczatek zmien tylko termostat,bo ten stary moze sie wieszac

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 13:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Takst napisany nie po polsku ledwo co z niego można zrozumieć.

Temperatura 90° jest prawidłowa, 70° zbyt niska. Skąd taka dokładność pomiaru temperatury płynu chłodniczego 88°, 90°, 93°?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 47
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Moje BMW: E36, E21
Kod silnika: M42B18, M10B18
Pinczer, to chyba oczywiste że w przybliżeniu miałem na myśli :kwasny: , przecież wiadomo która kreska oznacz 90 a dalej możesz sam ocenić mniej więcej... Z resztą prosiłem o radę więc jak chcesz się spełnić w roli krytyka to może powinieneś spróbować na jakimś forum filmowym albo literackim ;)

A Tobie Przemo85 dzięx za radę, na szczęście są ludzie którzy myślą nad tym co czytają, pozdro

_________________
[B] ardzo [M] ądry [W] ybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 14:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Przed awaria temperatura płynu 70° była zbyt niska co mogło wskazywać na uszkodzony termostat. Może mechanik zmienił termostat dlatego temperatura jest prawidłowa, po ilu km silnik rozgrzewa sie do tych ~90°?

Co do utrzymywania się wskazówki w wskaźniku temperatury minimalnie przed 90 lub minimalnie za nią, spotykałem się z tym w kilku BMW. Było to raczej nie do wyleczenia, wymiana chłodnicy, wiska, pompy wody nic nie dały. Nie robiliśmy podglądu przez urządzenie diagnostyce jaka jest rzeczywiście temperatura płynu, może to czujnik lub wskaźnik były już nie teges. W każdym razie jeśli temperatura jest praktycznie 90° to olać sprawę, chyba że do osiągnięcia temperatury 90° trzeba pokonać znaczny odcinek drogi.

Co do wskaźnika mniej więcej tak się to przedstawia:

Obrazek


Jeśli mechanik nie zmienił termostatu a trzeba przejechać spory kawałek drogi do osiągnięcia temperatury roboczej to zmieniłbym termostat najlepiej na WAHLER.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Problemy z układem chłodzenia M50B25
PostNapisane: 1 lutego 2010, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 47
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Moje BMW: E36, E21
Kod silnika: M42B18, M10B18
No i teraz Pinczer piszesz jak człowiek :) dzięki za konkretną odpowiedź :) Pozdro
A co do Twojego pytania, do tych ok. 70 stopni nagrzewało się dość szybko ale później była tragedia bo nie chciała iść wyżej, dopiero po 400km temperatura osiągnęła normę :kwasny: . Zamówiłem już termostat i zobaczę czy będzie jakaś poprawa a chłodnicę to dla świętego spokoju bo dla mnie klejona chłodnica to rozwiązanie na krótką metę :kwasny:

_________________
[B] ardzo [M] ądry [W] ybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL