Przed awaria temperatura płynu 70° była zbyt niska co mogło wskazywać na uszkodzony termostat. Może mechanik zmienił termostat dlatego temperatura jest prawidłowa, po ilu km silnik rozgrzewa sie do tych ~90°?
Co do utrzymywania się wskazówki w wskaźniku temperatury minimalnie przed 90 lub minimalnie za nią, spotykałem się z tym w kilku BMW. Było to raczej nie do wyleczenia, wymiana chłodnicy, wiska, pompy wody nic nie dały. Nie robiliśmy podglądu przez urządzenie diagnostyce jaka jest rzeczywiście temperatura płynu, może to czujnik lub wskaźnik były już nie teges. W każdym razie jeśli temperatura jest praktycznie 90° to olać sprawę, chyba że do osiągnięcia temperatury 90° trzeba pokonać znaczny odcinek drogi.
Co do wskaźnika mniej więcej tak się to przedstawia:
Jeśli mechanik nie zmienił termostatu a trzeba przejechać spory kawałek drogi do osiągnięcia temperatury roboczej to zmieniłbym termostat najlepiej na WAHLER.