BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 10:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z nawiewem
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
Witam,
mam problem z dmuchawą w mojej E36 316 z 95r
jest to cholernie uciążliwe, zwłaszcza teraz przy takiej pogodzie strasznie parują mi szyby.
problem polega na tym, że przy przekręceniu włącznika nawiewu słychać tylko równomierne, przerywane, ciche dźwięki (tak jakby silnik dmuchawy nie umiał wystartować) zaś przy wyłączeniu jest kilka "trzasków" i cisza.
najśmieszniejsze jest to, że czasem miewa przebłyski i po dłuższym czasie gdy jest włączony to zaczyna działać ale dzieje się tak rzadko.
znacie może podobny przypadek ?

podobno do silniczka dmuchawy trzeba dojść przez schowek, dziś próbowałem go wyciągnąć ale nie za bardzo dałem radę, napiszcie proszę jak się za to zabrać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego sprawdzałeś czy nie masz czasem filtra dmuchawy???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Na jednym z forum znalazłem wypowiedź kolegi na ten temat, problem podobny jak u Ciebie,może warto zapoznać się :

Możesz mieć jeszcze coś takiego jak filtr dmuchawy .Jest on okrągły i nic niema wspólnego z filtrem klimy.Podnosisz maskę , naciskasz na 3 zatrzaski które znajdują się na plastikowym wlocie powietrza przy samej szybie,wyciągasz całą kratkę wraz z uszczelką do góry. Metal na którym siedzi kratka to blacha która jest przymocowana na 3 blachowkrętach nr 7 . Musisz je odkręcić najlepiej nasadką gdyż dostęp do nich to na płaski klucz katastrofa,2 od strony pasażera 1 od strony kierowcy.Przed uczynieniem tego niezapomnij od górnej strony blachy odkręcić dwóch wkrętów które trzymają linkę(niepamiętam od czego). Cała próba odłączenia tej blachy w celu dostania się do dmuchawy może wydać się niemożliwa a jednak (jest możliwa ),trzeba mocno szarpnąć raz prawą raz lewą stronę,następnie znowu prawą ,powoli zacznie się oddzielać i wychodzić z listwy na dole .Wyjmuj ją prawą stroną ,ciągnąc w bok(w górę niewyjdzie) Jak wyciągniesz już to masz dmuchawe w środku jak na dłoni. Są dwa plastiki połówki półokrągłe ,są na zatrzask naciśnij i wyciągnij .W moim przypadku nieznalazłem filtrów ,to wyjaśnia brudne boczki w środu samochodu bez tych filtrów ciągnie co chce.Ale u ciebie skoro bardzo słabo dmucha mogą tam być ,ja przynajmniej znalazłem na stronce że coś takiego istnieje.Odkręć i sprawdź a się przekonasz.Pozdr.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
nie sprawdzałem, z mechaniki jestem cieniutki,
więc jak masz jakiś pomysł to z chęcią go sprawdzę,
na początek może doradź co byś sprawdził najpierw i jak się do tego zabrać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
dzięki, ale u mnie problem polega na tym, że wogóle nie wieje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Jeśli masz filtr dmuchawy i jest on zawalony to może być przyczyna. Przeczytaj sobie to wyżej i postępuj zgodnie z opisem. Jeśli masz klimę na pewno masz też filtr kabinowy,który znajduje się za schowkiem. Musisz rozebrać i sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Ale nagrzewnica działa??? Jeśli działa ,a nie nagrzewa wnętrza to najczęściej wina leży w zapchanym filtrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 12:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Jeżeli zaś dmuchawa nie działa,sprawdź bezpiecznik dmuchawy i wyłącznik dmuchawy, może to w nim leżeć cała przyczyna. Chyba ,że pada silnik elektryczny lub łożysko wirnika. A może po prostu masz nagromadzony brud w dmuchawie.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
podejrzewam silink, lub brud tak jak piszesz.
Jak sie dobrać do dmuchawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 15:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Wyjmij wentylator z nagrzewnicy i sprawdź czy działa, pewnie nie. Możliwe, że zjechały się szczotki od silnika wentylatora. Można albo wymienić szczotki albo kupić nową dmuchawę ;)


Dla pewności lepiej sprawdzić czy w ogóle dochodzi prąd do wentylaotra.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
"Wyjmij wentylator z nagrzewnicy" ...
jak to uczynić ? gdzie on się znajduje i jak się do niego dobrać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
na innym forum znalazłem cos takiego :
"no tak szczotki jak najbardziej mogły się skończyć bo skoro raz działał raz nie i w końcu przestał. Można by jeszcze spróbować czegoś takiego: wtedy kiedy wiatrak powinien działć a nie działa lekko go ruszyć jak zaskoczy to bardzo możliwe że to szczotki- tylko uwaga napaluszki :) Pozdrawiam! "

czyli tak jak u mnie, raz działa raz nie

tylko powiedzcie mi proszę jak się dostać do silnika dmuchawy bo nie mam zielonego pojęcia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Zazwyczaj wymiana tej dmuchawy jest czasochłonna, nie wiem jak to jest rozwiązane w e36, ale najczęściej trzeba rozebrać spód deski rozdzielczej od strony pasażera i tam powinna się znajdować nagrzewnica, z której to wykręcamy wentylator.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
oki dzięki,
a wiesz może jak wyciągnąć w najprostszy sposób schowek (ten po stronie pasażera) bo podobno wystarczy go zdemontować żeby dostać się do silnika dmuchawy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego tutaj masz rozrysowany schowek:
http://bmwfans.info/original/E36/com/31 ... l-51_2161/
Musisz ściągnąć kilka elementów by dostać się do dmuchawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
ale dostanę się do tego silnika rozbierając schowek + elementy o których pisałeś, czy będę musiał rozbierać całą deskę rozdzielczą ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Nie będziesz musiał rozbierać całej deski :) . Spokojnie rozbierz schowek,na pewno będziesz musiał ściągnąć kanał nawiewu na nogi, pewnie element tapicerki mały. Zobaczysz wszystko jak ściągniesz schowek.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 19:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WyszogrĂłd
Schowek masz na 6 - ciu wkrętach wyciągasz go demontujesz nawiew na nogi i masz wszystko jak na dłoni :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
oki, wielkie dzięki, jutro zabiorę się za to i skomentuje jak potoczyły się losy mojej dmuchawy :]

co do demontażu schowka znalazłem coś takiego ;) :
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=322


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 14:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zabrze
no i historii ciąg dalszy ;)

doszedłem do tego momentu :

Obrazek
(zdjęcie zapożyczyłem z innego posta, mam nadzieję , że autor się nie obrazi ;) )

zdjąłem obieg nawiewu na nogi i kompletnie nie wiem co dalej,
gdzie znajduje się ten silnik dmuchawy i jak mam do niego dojść (co zdemontować jeszcze)

sorry za serie pytań ale jak pisałem wcześniej jestem słaby z mechaniki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL