BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2024, 15:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 55
Lokalizacja: Niemierzyce
Moje BMW: było 36>jest 46
Witam, moje aitko to BMW E36 Coupe 1992r. 320i

Wyjmowałem chodnice od klimy aby zawieść ją do naprawy, postanowiłem, że przy okazji wymienie płyn chłodzący. Zrobiłem tak: wykręciłem korek spustowy, odkręciłem wszystkie wężę (aby wyciągnąć chłodnice) i spuściłem płyn z układu,silnik był zimny. Wyjąłem chłodnice od klimy, włożyłem spowrotem chłodnice wody i poprzykręcałem wszystko. Potem nalałem płynu, nie odkręciłem odpowietrzacza. Odpaliłem auto, zadziwiło mnie, że nie zaciągnął płynu. Auto rozgrzało do temp roboczej, a mi zaczął wyciekać z pod słabo przykręconego korka płyn, zagotował sie. Odkręciłem odpowietrzacz, płynu ubyło, dolałem do pełna (około 4l), aż wciekało przez odpowietrzacz. Woda przestała się gotować przy temp roboczej, ale auto nie grzeje.

Mocno nabroiłem? Mogę tak jeżdzić około tygodnia po krótkich trasach (za około tydzień będę montował spowrotem chłodnicę klimy)?
Jak można to naprawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 19:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
przy odpowietrzaniu trzeba ustawić ogrzewanie na max.
jeżeli nie ma ogrzewania to znaczy że układ jest zapowietrzony
nie radze jeżdzić bo przegrzanie silnika może się żle skończyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 20:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
musisz dobrze odpowietrzyc . bmw samo sie odpowietrza odpal wlacz grzanie i nawiew na maxa i tylko sprawdzaj jaki jest stan plynu bo jak wciagnie to bedzie dno w chlodnicy i trzeba dolac .. a przez odpowietrznik niech lepiej az sie przeleje (powinna parowac okolo 5 10min )wtedy wiadomo ze jest odpowietrzone ok (jedni radza ze jak zacznie parowac przed odpowietrznik to juz go zakrecac i koniec ale ja dopiero po 10 min zakrecilem go

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 30 czerwca 2010, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40
Różnie to jest z odpowietrzaniem.
Jeżeli maswz zamiar jeździć autem to pilnuj wskaźnika temperatury i miej przy sobie zapas płynu chłodniczego.
Pamiętaj aby nie lać na gorący silnik.
Dodatkowy odpowietrznik masz przy termostacie.

jeżeli nie łapie temperatury to poprostu po małej trasie dolej płynu jeżeli brakuje.

Ale najlepiej by było tak jak kolega pisze żeby go odpowietrzyć całkowicie i dopiero użytkować.
Wtedy masz pewność 100%


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 1 lipca 2010, 07:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
szkudny napisał(a):
Dodatkowy odpowietrznik masz przy termostacie.



w m40 jest w m50 nie ma czegoś takiego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Problem po wymianie płynu chłodzącego
PostNapisane: 1 lipca 2010, 19:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40
GŁADKI napisał(a):
w m40 jest w m50 nie ma czegoś takiego


Racja

Mój błąd.Ostatnio za dużo siedzę przy swojej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL