Witam. Trochu poszperałem na necie i po forach i ten odgłos rzężenia to na bank vanos.
Wczoraj zaprowadziłem auto do mechanika żeby wymienić uszczelkę pod misą i zimering na wale bo trochu podciekało olejem. Od razu wymienić ma podkładki miedziane pod napinaczem rozrządu bo z niego też delikatnie ciśnienie wyciskało olej.
Po ściągnięciu pokrywy zawoprów naszym oczom ukazał się niezbyt ciekawy wygląd ;/ I nie rozumiem kto mogł być takim totalnym idiotą żeby tak ustawić rozrząd
Nie dość że znaków kilka to każdy w innym miejscu na dodatek żaden nieprawidłowy
Otóż problemy z mocą falowaniem były spowodowane niczym innym jak po prostu
złym ustawieniem rozrządu... Mianowicie cofnięty był na wałku ssącym doś sporo ;/
I teraz pytanie czy po poprawnym wyregulowaniu rozrządu i ustawieniu vanosa będzie chodził lepiej??
Bo przyspieszyliśmy wałek rozrządy tak aby się zgrywały znaki na końcach wałków czyli tak jak ma być poprawnie. Zakręciliśmy wszystko i krótki test bo silnik był bez płynu bo chłodnica zdjęta i co się okazało że przez tą chwile lepiej pracował dużo lepiej ale testowany będzie dokładnie po zmianie uszczelek i zimmeringów więc wtedy zdam relacje
Co do vanosa to również został poddany pod obserwacje i ponieważ występuje opisywany luz osiowy to wg instrukcji na internecie zosttanie stoczona tulejka i sprawdzony luz. Skutki będe opsiywał w temacie czy pomogło