BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 12:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 11 lutego 2011, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
mam pytanie do was,moze ktos mi pomoze.mam do wymiany sterownik silnika bo szaleje jak glupi,kupilem juz drugi ale zastanawiam sie czy po zamontowaniu tego drugiego musze jechac do mechanika na sprawdzenie bledow i wykasowanie ich.prosze doradzcie mi.dziekuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 11 lutego 2011, 18:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Wszystko powinno działać bez tego. Tylko odłącz aku przy wymianie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 12 lutego 2011, 07:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
a co sie moze stac jesli wymienie ten sterownik a nie ddlacze akumulatora,jakie problemy maga wyniknac z tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 12 lutego 2011, 12:09 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
karabasz74 napisał(a):
a co sie moze stac jesli wymienie ten sterownik a nie ddlacze akumulatora,jakie problemy maga wyniknac z tego.

jak już wymieniłeś i nie odłączyłeś to będziesz wiedział i wtedy pisz co jest :przestraszony: a jak nie wymieniłeś jeszcze to odłącz aku i wymień a nie pytaj ;) ...

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 12 lutego 2011, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
witam,wymienilem sterownik silnika nie odlaczajac aku,i mam wrazenie ze chodzi dziwnie,to znaczy troche buja silnikiem i jakby nie bardzo sie wkrecal,co teraz moge zrobic by poprawic ta sytuacje. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 12 lutego 2011, 23:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
zresetuj kompa (poprzez złączanie klem - znajdziesz opis na forum) u mnie pomaga elekancko :]

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 11:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
A powiedz czemu nie odłączyłeś aku przy wymianie??? :zly: pisałem Ci to przecież. Odłącz aku, złącz klemy i przekręc kluczyk na zapłon, zostaw na jakieś 15 minut. Podłącz potem i sprawdz czy pomogło. Nie po to Ci tu ktoś pisze i doradza żebyś ty to robił inaczej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 11:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ale karabasz wie lepiej, ma łeb jak sklep w końcu.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Po co o coś pytac na forum jak się robi to potem i tak inaczej?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 13:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
parcelant napisał(a):
Forumowicz

Wiek: 22
Posty: 56
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
A powiedz czemu nie odłączyłeś aku przy wymianie??? :zly: pisałem Ci to przecież. Odłącz aku, złącz klemy i przekręc kluczyk na zapłon, zostaw na jakieś 15 minut.


A teraz ja mam pytanie:

Wyjmuje stary sterownik, wkładam drugi, który leżał dużo dłużej niż 15 minut bez zasilani, czyli stracił wszystkie głupoty adaptacyjne i zostały tylko oryginalne nastaw fabryczne.
Więc co da kolejne odłączenie klem??

Ponowne resetowanie nic nie da. Poza tym że trzeba radio zaprogramować i zegar ustawić :zdziwko:

Po odpaleniu auto powinno popracować do uzyskania przez silnik temperatury pracy, następnie przejechać kilka kilometrów z różnym obciążeniem aby sterownik zaadoptował się z czujnikami typu przepływomierz :hyhy:

Zwieranie klem nie koniecznie jest dobrym rozwiązaniem ;) Ma to służyć szybszemu rozładowaniu kondensatorów, jednak zdrowiej dla całe elektroniki jest jak rozładują się samoczynnie ;) podczas zwarcia ładunek zgromadzony w kondensatorze może uszkodzić inne elementy sterownika.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 14:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Toudi a czy wymieniał byś procek w kompie bez odłączania go od zasilania?? podłączanie go przy załączonym aku też może spowodowac uszkodzenia sterownika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 18:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
No dobra teraz mam pytanie??
Wyłączasz zasilanie w PC, rozbierasz obudowę, wyjmujesz procka i myślisz że kondensatory na płycie w tym czasie zgubiły ładunek??

Akurat mam mniej czasu, ale składam i naprawiam pecety co najmniej od 10 lat. Wymienisz procek nie odłączając zasilacza i gwarantuje Ci że na pewno go nie uszkodzisz (oczywiście zasilacz w stanie czuwania, a nie pracy).

Kolejna sprawa to nie jest trafne porównanie.
Tu raczej możesz porównać wymianę zasilacza w PC ponieważ odłączasz całą płytę główną, a nie sam procesor, mając zasilacz podłączony do sieci.
Nie wymieniasz ECU przy pracującym silniku, masz jedynie podłączone stałe zasilanie sterownika.
Większe iskrzenie występuje na styku akumulatora niż na złączu ECU.

Cytuj:
podłączanie go przy załączonym aku też może spowodowac uszkodzenia sterownika


To takie prawdopodobieństwo jak trafienie szóstki w totka przy kumulacji, a nawet mniejsze.
Prawdopodobniejsze jest uszkodzenie podczas nieumiejętnego podłączania akumulatora :P


Kolejna sprawa to cosik kota ogonem odwracasz ;)
Człowiek opisuje jakiś tam problem po wymianie sterownika, a Ty tu z gotowym rozwiązaniem że komp nie resetowany i trzeba to zrobić
parcelant napisał(a):
Odłącz aku, złącz klemy i przekręc kluczyk na zapłon, zostaw na jakieś 15 minut. Podłącz potem i sprawdz czy pomogło


Czytanie opisałeś że trza reset walnąć.

Ja pytam po co jak komp i tak stracił nastawy, a otrzymuje odpowiedź że to wszystko po to aby zapobiec uszkodzenia procesora.

Coś kręcisz ;) poza tym w aucie były problemy przed wymianą sterownika dlatego właściciel zdecydował się na jego wymianę, sądząc że tu jest problem. Po wymianie problem dalej występuje, więc nikt nie wpadł na pomysł że przyczyna może leżeć gdzieś indziej??

Podejrzewam że wcale nie jest to problem ECU, ale nie podano konkretnego powodu wymiany, objawów, sposobu diagnozy usterki, oraz co już zostało zamienione ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
No stary aleś się mnie uczepił :P no może porównanie złe dałem. Owszem ecu na pewno był już "pusty". Ale może jeszcze spróbowac zrobic reseta. Może jednak... A z tym podłączanie na włączonym aku nie chodziło mi tyle o to że nie będzie zresetowany tylko o to aby go nie uszkodzic przypadkiem bo ile to odłączyc klemy...
Moge i się mylic w niektórych rzeczach bo specjalistą nie jestem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 13 lutego 2011, 19:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Wcale się Ciebie nie uczepiłem ;) Sądzę tylko że kolejny reset nic nie da, karabasz74, podał za mało informacji odnośnie problemu, i że miałeś w zamiarze przeprowadzić reset.

Nie publikowałbym tych całych swoich wypocin gdybyś nie zamieścił tego
parcelant napisał(a):
A powiedz czemu nie odłączyłeś aku przy wymianie??? :zly: ... Nie po to Ci tu ktoś pisze i doradza żebyś ty to robił inaczej.


Każdy ma swoją wolę i nie musi słuchać naszych rad, a w tym przypadku jakby nie wymieniać tego ECU to i tak będzie problem z pracą silnika ponieważ kolega zaczął naprawę od tzw. "pupy" strony :P

Daj se na luz bo nic do Ciebie nie mam :hyhy: nie podobał mi się tylko ten komentarz ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 14 lutego 2011, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50b25
witam ponownie,odpowiem na pytanie czemu najpierw odlaczylem sterownik a potem dopiero sie zapytalem.ano bylo to tak ze moj sterownik stary byl juz naprawiany u jakiegos magika i byl on na slowo chonoru zrobiony,i magik kazal mi szukac innego, a ze znalazlem i kupilem drugi sterownik i glupio zrobilem bo gdy tylko przyjechalem do chaty to odrazu wziolem sie za wymiane sterownika,nie odlaczajac aku,gdy juz oprzytomnialem to juz bylo po fakcie,odpalilem BUNIEalke nie choadzi tak jak na starym sterowniku jest odczuwalny dziwny brak mocy przy przegazowaniu miedzy 2000 a 3,500 obrotow.wsadzilem ponownie stary sterownik ale juz odlaczajac aku i stary chodzi spoko ale nie wiem do kiedy.no chyba ze ten kupiony sterownik ma jaks wade ukryta.doradzicie mi co mam zrobic.pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 15 lutego 2011, 17:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
karabasz74 daj więcej objawów, bo trochę mało można wywnioskować. Wydaje mi się, że też przyczyna leży gdzie indziej niż w sterowniku.

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] wymiana sterownika silnika 2.5i 192km
PostNapisane: 31 marca 2011, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 16
Lokalizacja: Mazurki:)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
A Sprawdzałeś może po numerach czy sterownik jest aby na pewno ten, co być powinien...? Miałem taki przypadek, że w e34 m50b20 non Vanos siedział sterownik o nr.261-200-404. Okazało się że sterownik ten był od silnika 4.0 V8 z e38... :szok: Silnik chodził, obroty szalały aż rzucalo samochodem, strasznie zamulony, duże spalanie. Na LPG chodził bardzo dobrze, ale gdy LPG wyrzucono to wtedy zaczęły się dopiero rozmyślania :cenzura: . Powinien siedzieć sterownik o nr. 261 200 402 akurat w tym silniku. A czy ktoś mi moze wytłumaczyć jak to możliwe żeby na kompie od V8 o pojemności 4.0 wogóle jeździł :!: ???

_________________
Bokiem Możesz Wchodzić:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL