BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2024, 00:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] motor z omegi do bmw tds, czy bedzie chodzić?
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Znalazłem omege 2,5 tds z 96r made in GB w doskonałym stanie, z przebiegiem 240tyś, i chce ten motor wstawić do 325 tds 94r, czy to bedzie chodzić ?
auto jest jeszcze kompletne więć miałem okazje posłucchać motoru i przejechać się autem, motor pracuje pięknie, jest suchutki, równo pracuje i dobrze odpala na cieplo, zaletą auta jest to że motor pracował z automatem. Sprobuje może pojdjechać ze swoim komputerem i go podpiąć, jeśli bedzie chodzil to powinno być ok. Proszę o szybką dopowiedz.


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2007, 05:36 przez Mały Baron, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 20:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Silniki tds montowane w BMW w rocznikach 96 posiadały już głowiczkę na pompie wtryskowej pracującej na zasadzie indukcji magnetycznej, w przeciwnieństwie do starszego rozwiązania jakie ma zastosowanie w Twoim oryginalnym silniku, czyli na zasadzie potencjometra. Trudno mi powiedzieć jakie rozwiązanie stosowali równocześnie w omegach.
Ale jeżeli ta omega ma nowszy typ głowiczki to będziesz zmuszony przełożyć z omegi silnik wraz ze sterownikiem silnika i instalacją, która co najgorsze, w omedze jest inna. I tu pojawia się już pierwszy problem. Nawet, gdybyś usułował ten problem przeskoczyć to nie jestem pewien, czy w omegach miał zastosowanie jakiś fabryczny immobiliser oparty na blokadzie w sterowniku silnika, co również równorzędnie było już stosowane w BMW w 96 roku.
Opcją w tej kwestii pozostaje jedynie przerzucenie pompy wtryskowej z Twojego byłego silnika, wraz z instalacją i oryginalnym sterownikiem silnika.
Napewno Cię nie pocieszyłem, ale bynajmniej wiesz już co sprawdzić i czy decydować się ostatecznie na zakup.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
auto jest z roku 96 ale na wszystkich szybach jest 95 więc pompa może być starego typu, a jeśli wstawie swój sterownik do omegi i bedzie chodziła to co ?
nie wiem czy mówiąc "typ glowiczki" ma na myśli nastawnik pompy ? bo on po wyglądze jest taki sam jak u mnie. Jak moge pozanć czy to jest stary czy nowy ryp pompy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 21:04 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
a jeśli wstawie swój sterownik do omegi i bedzie chodziła to co ?

Jeżeli typ głowiczki (nastawnika) jest nowszy to wogóle na swoim sterowniku jej nie odpalisz.
Głowiczi obu typów wyglądają identycznie - zmiany są jednak we wnętrzu.
Nowy typ głowiczki ma już w BMW zastosowanie od 95 roku.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2007, 21:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
a jeśli wstawił bym do pompy z omegi swój nastawnik to będzie ok czy musi to być cala pompa starego typu ?
Czy jeśli podam ci nr pompy to bedziesz mógł sprawdzić czy to nowy czy stary typ pompy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 22:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 305
Lokalizacja: lublin
Moje BMW: e46Ci
Kod silnika: M52b28
Motor zmieniony, auto chodzi perfekt,
Dla informacji : zmieniałem następujące cześci, łapy silnika, miska olejowa, smok, rurka egr (może niekoniecznie), czujnik temp cieczy w głowicy ( w omedze miał jedno wyjście, bmw 2) koło zamachowe ( w omedze był automat) ,przewód podcośnienia do serwa.
Poza tym na całym silniku są wyłącznie znaki bmw więc motor jest identyczny, takrze jeśli ktoś by musial zmieniać to śmiało można, tylko trzeba zwrócic uwage na nastawnik pompy czy jest potencjometryczny czy indukcyjny.
MOC JEST IDENTYCZNA JAK PRZED PRZEKŁADKĄ
Tak na marginesie: ROBOTY PRZY PRZEKłADCE W H... I JESZCZE TROCHE :/

Podziękowania dla ROBERT BMW który służył pomocą :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 22:40 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Mały Baron napisał(a):
Dla informacji : zmieniałem następujące cześci, łapy silnika, miska olejowa,


a masz miskę olejowa od tego omegowego TDS-a :?:

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL