BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 20:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 09:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Niedługo mam zamiar zmienić swoje E34 24v na E39. Pytanie jest wiadome czym się różni 12 zaworów od 24. Z tego co się domyślam to w 24v jest większe spalanie ? i części są dużo, dużo droższe. Jakie są tego plusy i minusy

Mianowicie zależy mi na 2 litrowym e39 w benzynie. Jaki jest tam w ogóle kod silnika M52B20 ? czy były inne ?

Proszę o wszelkie sugestie. Pozdrawiam i zapraszam do tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 10:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
zywus1988 napisał(a):
Z tego co się domyślam to w 24v jest większe spalanie ?

wprost przeciwnie,więcej zaworów to lepsze napełnianie cylindrów i wydech
silnik 2,0L w E39 to marny wybór,radziłbym 2,5L
silniki benzynowe to M52 i M54 na podwójnym Vanosie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 13
Posty: 1238
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E32 E39
Kod silnika: M30B30 M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=100
M20 to konstrukcja lat '70 więc wypić więcej musi. Te już nowsze(M52) , bardziej nastawione na oszczędność. :rotfl:

_________________
Obrazek
523iA in progress
Moja była 7er ;(
5er Automatyczna Bieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 24 kwietnia 2011, 10:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
e39 nie kupisz 12V tylko 24V (no chyba że V8). 2,0 to mało mocy na nielekkie auto, spalanie będzie niewiele mniejsze jak w 2,5 czy nawet 2,8 a jazda o wiele ciekawsza ;)

a jeśli masz e34 z silnikiem m50 to e39 z porónywalnym pojemnościowo motorem m52 powinna palić nieco mniej.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 235
Lokalizacja: Bartoszyce
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Super, macie może jeszcze jakieś sugestie...

Jaki silnik proponujecie w 70% jazdy po mieście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 25 kwietnia 2011, 10:16 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
E39 jest jednak za ciężkim autkiem na tylko marne litro pomyśl o czymś mocniejszym :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] 12v a 24v / E34 na E39
PostNapisane: 26 kwietnia 2011, 14:48 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 13
Posty: 2183
zywus1988 napisał(a):
Jaki silnik proponujecie w 70% jazdy po mieście.


Dokladnie taki jak napisales... To nie jest tak, ze to auto to mul totalny, szczegolnie jezeli jest w manualu. Moze i nie urywa ale jezeli mam byc szczery to do miasta duzy silnik to pomylka. Im mniejszy tym lepszy. Z R6 idealnym wyborem jest 528 albo 530i jezeli myslimy o polifcie. Ale idealnym nie znaczy najlepszym akurat dla ciebie. W 528 i w 530i spalanie BEDZIE wieksze niz w 520i... obstawiam ze w miescie bedzie to jakies 2-3l paliwa... nawet jezeli mialby to byc litr paliwa na 100km to to jest 5PLN wiecej za 100km czyli 50PLN za 1000km itd... czy to duzo... sam ocen... ja uwazam, ze do 70% jazdy w miescie to 520i w zupelnosci wystarczy. A jakbys ciagnal z Reichu to w przypadku przedliftowej 520i akcyza bedzie duzo mniejsza... w przypadku poliftowej juz nie bo poliftowa 520i ma 2.2l poj. Na trasie roznic w spalaniu wlasciwie nie bedzie, roznica w dynamice bedzie duza... (50KM wiecej przy 528) ale nie wierze w roznice w spalaniu w miescie w korkach rzedu 0,5l przy 2.0 i 2.8... moje 4.4 na trasie potrafi palic i <10l ale w miescie w korkach nie ma przebacz... pojemnosc swoje musi wypic i robi to przy malych predkosciach i na niskich obrotach... kropka.

_________________
Nie wazne czym jezdzisz... moje E39 i tak jest szybsze! :P
Bastard Moderator From Hell!!! :evil: LPG:Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL