BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 kwietnia 2024, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318i M43 co wymieniać po zakupie
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 13:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Lokalizacja: śląsk/małopolska
Moje BMW: 318i
Kod silnika: M43
witam
zaczynam swoja przygode z BMW, E36 318i 1.8 M43 rok 1995 202 tys km teoretycznie bo tak naprawde pewnie nikt tego niewie :(
i z tego co wyczytałem to :
- olej -4L + filtr oleju co 10 tys + filtr powietrza
- płyn w chłodnicy - co3 lata - 6,5L
- płyn hamulcowy - co 2 lata DOT4 -1L
- olej w skrzyni - w modelach do VIII 1997 co 80 tys - AFT DEXTRON II - 1L
- olej w tylnim moście - w modelach do VIII 1995 co 40 tys a w modelach od IX 1995 do VIII 1997 co 80 tys - AFT DEXTRON II - 1,1 L
- płyn wspomagania - niewiem co ile - AFT DEXTRON II - 1,2 L
- filtr paliwa - co 80 tys
- świece + przewody - niewiem co ile
- pasek wielorowkowy -trapezowy 6PK_1733 - cytat z innego forum "Żywotność każdego paska PK jest określona na 100.000km, po tym przebiegu, by uniknąć niespodziewanego pękniecia paska (nie poprzedzonego głośnym ślizganiem się i piszczeniem) należy pasek wymienić na nowy."

dlatego chciałem zapytać :
1. co ile wymieniać świece i przewody
2. czy w praktyce tak jak piszą wszędzie moge lać tego DEXTRON'a II
3. silnik jest na łańcuchu, ale czy po zakupie warto coś od razy wymienić - np rolke napinacza

Wole mieć spokojna głowe i wydać te pare PLN i powymieniać wszelkie płyny, filtry
jeśli czegoś jeszcze zapomniałem dopisać a warto wymienić to z góry dziekuje

pozdrawiam


Ostatnio edytowano 11 czerwca 2011, 19:03 przez kangaros, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M43 co wymieniać po zakupie
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 13:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Witam, na start zmien olej, filtr oleju , powietrza , rozrzad innymi rzeczami sie nie przejmuj :ok:

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M43 co wymieniać po zakupie
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 13:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 663
Lokalizacja: Konin/Wrocław
Moje BMW: e30
Kod silnika: 2jz
on ma łańcuch rozrządu. filtr paliwo dodatkowo bo duzo daje i sprawdz jak tam hamulce w bębnach

_________________
PROGRAMOWANIE KODOWANIE DIAGNOSTYKA CHIP TUNING/ TUNING MECHANICZNY - WLKP, DOLNY ŚLĄSK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M43 co wymieniać po zakupie
PostNapisane: 11 czerwca 2011, 14:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23104
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego bardzo zdrowe podejście do sprawy po zakupie auta :) Jeśli tak będziesz dbał na pewno Twoja becia odwdzięczy Ci się długą i bez awaryjną jazdą :) Warto by było jeszcze pomyśleć o filtrze kabinowym jeśli takowy jest w Twoim modelu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i M43 co wymieniać po zakupie
PostNapisane: 13 czerwca 2011, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 10
Lokalizacja: Kłobuck
Moje BMW: E36 316i Coupe
Kod silnika: M43B16
Kolego, do tylnego mostu nie wlewa sie ATFu, ATF D2 tylko do skrzyni i wspomagania, polecam z serii Maxlife firmy Valvoline.
Do tylnego mostu lejesz 75w90 oryginalnie lany był Castrol SAF-XO , który obecnie nie jest już dostepny (jesli masz szpere, to 75w140)
Jeśli masz pytania to wal na pw.
pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL