BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 05:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: Było:
E36 1.7tds M41
E39 2,5tds M51
http://zapodaj.net/2793d1b597344.jpg.html

Jest E39 3,0d M57
Dziękuję za odpowiedź ponieważ nikt mi nie chce pomóc.
A wiec poczytałem na podobnym forum o przekładce na gt2260

Wzorowałem się na:
Cytuję
"
GT2260 pozyskane zostało z e60 z początkowego okresu produkcji gdzie sterowanie zmienną geometrią było jeszcze podciśnieniowe.

Turbiny są bardzo podobne , ale nie identyczne w związku z tym nie są zamienne.
W turbinie GT 2256 "gruszka podciśnieniowa" przestawiająca zmienna geometrie jest usytuowana pionowo w dół schodzi obok łapy silnika i podłożnicy. Turbina GT2260 " gruszkę" zainstalowana ma na ukos w stronę podłużnicy.
Ponadto wyjście oleju "spływ" wychodzi centralnie na łapie sinika.

Aby turbinę dostosować należy ją rozebrać ...zaczynamy od strony gorącej ... dostajemy się do zmiennej geometrii a dokładnie do pierścienia przestawiającego. Przestawiamy go wbrew ruchowi wskazówek zegara o 15 minut. Musimy wyciągnąć bolec ustalający punkt właściwego złożenia turbiny , oraz wyciągnąć bolec (ogranicznik wodzika przestawiającego pierścień)"


Założyłem redukcje na dmuchawkę (może być trochę nieszczelna) od egr mam gume
Po odpaleniu i dodaniu gazu waż od egr się zaciska.

Czyli reasumując mając turbinę 2260 nie trzeba przestawiać pierścienia tylko dobrać przewody i tyle?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 19:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Ach.... Tekst "specjalisty" no tak... poznaje od razu po stylu "owijanie w bawełnę"

A więc wg mnie cos zle poskladales w tym turbo...

Wąż o którym mówisz to po prostu dolot sprezonego powietrza z turbiny. Silnik potrzebuje powietrza ale turbo stawia opór w jakims stopniu i tak to wygląda niestety... zdjemij dolot od przeplywomierza, i zobacz czy turbo jak dodaje sie gazu w ogóle przyspiesza... Bo sądzę, ze tu jest problem...



Ano niestety tak to jest jak ktos opisuje na forach informacje próbujac ukazać, ze dokonanie tego wymaga wizyty w "warsztacie". A w rzeczywistości wcale nie ma az takich komplikacji... piwko, garaż pare godzin i po temacie... No reki sobie nie dam uciąć, ale chyba nawet jednej śrubki nie ruszyłem poza wymiana turbo i tego kawałka rury, reszta od starego turbo i heja... Auto juz z rok lata i zero tematu...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: Było:
E36 1.7tds M41
E39 2,5tds M51
http://zapodaj.net/2793d1b597344.jpg.html

Jest E39 3,0d M57
Miałem odłączoną przepływkę itp, czyli rozebrać turbinę od nowa i przestawić pierścień tak jak był w oryginale?
Łopatki się ruszają ale nie wiem czy przyśpieszają zobaczę,

Jutro po pracy będę atakował od nowa, jak mi się uda, wysyłam ci trunek za pomoc :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nie jestem pewien niczego bo tego nie widzę, ale naprawdę ciężko jest tam coś zepsuć przy samym montażu turbo, wiec myślę, że mam rację...


Powodzenia!

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: Było:
E36 1.7tds M41
E39 2,5tds M51
http://zapodaj.net/2793d1b597344.jpg.html

Jest E39 3,0d M57
Witam
Sukces :hurra: wielkie dzięki za pomoc miałeś racje, turbina pasuje bez przeróbek, ustawiłem ją nominalnie jak była przestawiłem jedynie muszle z wylotem i dmucha elegancko.
Koło poniedziałku muszę pozmieniać trochę połączenia bo jak na razie wszystko na drutach do tego nowy filtr itp.
Początkiem maja jadę na mapę.

Podeślij adres na Pw, podeślę ci to co obiecałem:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Super, bardzo się cieszę, że mogłem pomóc. Tylko jak już będziesz składał to na amen, to tą redukcję którą mówiłeś, że może "przepuszczać" to wklej na silikon rtv albo zrób coś z tym bo wszelkie nieszczelności niestety skracają żywotność turbiny.


lukasz6263 napisał(a):
Początkiem maja jadę na mapę.


Zdecydowanie, gt2260 mimo, że jest większe ma dużo lepsze VNT i wcześniej wstaje i dłużej trzyma, będziesz zadowolony :)


lukasz6263 napisał(a):
Podeślij adres na Pw, podeślę ci to co obiecałem:D



Bez przesady, ważne, że się udało problem ogarnąć ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57
Czytałem wasz post i już trochę się pogubiłem :) czy ktoś może łopatologicznie opisać co potrzebuje do wymiany na GT2260 w M57 i jakie są poszczególne etapy wymiany? Czy wystarczy kupić samą turbine czy coś jeszcze? Ma ktoś może wymiary tej redykcji, w pracy mam tokarki więc nie widzę problemu aby taką wytoczyć :) Czy muszę przerabiać coś w samej turbinie (przestawiać geometrie)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: Było:
E36 1.7tds M41
E39 2,5tds M51
http://zapodaj.net/2793d1b597344.jpg.html

Jest E39 3,0d M57
Mam jeszcze pytanie, zmieniałeś czujnik doładowania od e60? Muszę go wymienić do osiągnięcia większych osiągów? Mam skrzynie manualną więc trochę wytrzyma :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 14:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Zdolny stroiciel wystroi na starym map sensorze ;-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 14:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 5
Lokalizacja: Jasło
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Garaż: Było:
E36 1.7tds M41
E39 2,5tds M51
http://zapodaj.net/2793d1b597344.jpg.html

Jest E39 3,0d M57
Mam nadzieje, że takiego znajdę w Rzeszowie :)
Do przekładki wystarczy turbina Gt2260 redukcja Ic i tyle.
Przy wyciąganiu turbiny warto podnieść silnik aby wyszła bez problemu jeśli chodzi o szlifowanie łapy to nie kombinowałem

Po jeździe próbnej bez mapowania miałem banana przez całą drogę, pięknie się zbiera i turbina ładnie gwiżdże, jak dobrze pójdzie w sobotę pojadę na strojenie i wrzucę wykres.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
to kup lepiej ten map sensor drogi nie jest uzywka z 50zł ;-)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] GT2260 zamiast GT2256 w 330d 184hp
PostNapisane: 1 grudnia 2015, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 45
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
Panowie a co w przypadku gdy GT2260 jest na sterowaniu elektronicznym? Jak można ją przerobić na podcisnieniowe sterowanie aby pasowala do M57?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL