BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 27 marca 2019, 01:44


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 30 października 2018, 11:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Kilka postów wyżej łukasz_S napisał o skasowaniu adaptacji o nazwie Variant Adaptation, powinno załatwić sprawę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 30 października 2018, 16:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: viewtopic.php?f=86&t=136843&start=184
morcine napisał(a):
Jako że temat bez tajemnic coś takiego ustawiłem

PopMode


Obrazek

Żeby ktoś nie marnował paliwa bez potrzeby dodam, że mapki 4x6 z wklepanym 2.49999 to opóźnienie odcięcia paliwa w sekundach po zamknięciu przepustnicy ;) Jest ich sześć bo oddzielna dla neutral i dla każdego biegu :)

_________________
41 44 41 4D 4F 20 4D 6F 74 6F 72 73 70 6F 72 74
59 65 61 61 61 68 21 21 21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 5 listopada 2018, 22:53 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 38
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cześć :)
Postanowiłem jednak wypróbować odłączenie zaworu wolnych obrotów - jest to całkowicie odwracalne, chyba, że ktoś zaleje zawór klejem na gorąco, tak jak sugerują na forum ;) Zatkałem na razie prowizorycznie kanał gumowej osłony korkiem od pasty do zębów, a innym korkiem z uszczelką gumową sam zawór. Odłączyłem wtyczkę i do dzieła...

Pierwsza próba - wzorując się na ms43wiki niezgadzające się wartości dopasowałem do mapy z B25. Efekt był taki, że auto odpaliło, ale silnik nie pracował stabilnie i schodząc z obrotów potrafił zgasnąć. Tak nie dało się jeździć, nawet po rozgrzaniu i kilkukrotnym odpalaniu.

Druga próba - tym razem wzorowałem się na ustawieniach ms4x.net a niezgadzające się tabele ustawiłem dokładnie tak jak dla silnika B30. Czyli jeśli osie zaczynały się u mnie od innych wartości to te osie zmieniłem na takie jak dla B30 i wartości tabeli po prostu przepisałem. Przed odpaleniem skasowałem wszystkie błędy i adaptacje. No i tu jest już zdecydowanie lepiej. Auto odpala normalnie, na zimnym i ciepłym, aczkolwiek da się zauważyć pewne zawahania i spadki obrotów. Szczególnie w fazie rozgrzewania. Generalnie z tego co czytałem i zaobserwowałem, DME bez zaworu stara się emulować jego pracę za pomocą przepustnicy. I tu jest pies pogrzebany... :(

Spodziewałem się innej pracy silnika na wolnych obrotach, kiedy z obiegu zlikwidowałem ICV o małej przepustowości, będący dławikiem. Co z tego, skoro tę małą przepustowość emuluje teraz duża przepustnica uchylając się ledwo-ledwo... Nie to, żebym narzekał, ponieważ reakcja na gaz jest nieco lepsza, i ogólnie trochę bardziej surowa, czytaj lepsza. Ale chyba daleko tu do opisu "...so be prepared for some new driving experience."

Ale widzę tu potencjał, ponieważ ewidentnie za takie zachowanie silnika odpowiedzialny jest program a nie mechaniczne części, które uległy zmianie a zachowanie silnika jest podobne. Czyli można popracować nad tabelami i innymi wartościami. Zainteresowałem się kątem zapłonu na wolnych obrotach. I znalazłem film, opisujący zawieszanie się obrotów, które jednak jest nieprawidłowe, a kąt wyprzedzenia zapłonu jest w to zamieszany (od 28 sek):



I myśląc dalej o modyfikacjach programu zastanawiam się nad jednym... czy tylko ja jestem jeleniem, który za każdym razem odłącza akumulator, rozłącza wtyczki DME i na biurku podłącza prowizoryczną wiązką do interfejsu, aby wgrać program, co zajmuje 3 min... a potem znowu podłącza wszystko ponownie? :P (od 4 min 20 sek)



Czy nie da się tego zrobić w aucie? Czy za pomocą programu Siemens Flasher można podłączyć się w aucie do OBD i tak wgrać niepełny wsad? To by ułatwiło i przyspieszyło próby z ustawieniami parametrów... Czy to jednak byłoby zbyt piękne... jak na filmie powyżej :) Tam nawet mają od razu do wyboru predefiniowane ustawienia, jak burble, rev limit, wyłączanie sond... itd... :) Wiem, że to M3...

A czy ktoś bawił się parametrem "C_ABC_INC_DLY_AD_DIAG" czyli "Delay of adaptation"? U mnie standardowo jest ustawione na 9, ale nie wiem co to znaczy... Chciałbym wyłączyć adaptacje, więc dać 0 czy 255 jako maksimum? Czy to jest w ogóle to o czym myślę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 listopada 2018, 07:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Siemka.
Jeżeli wgrywasz częściowy wsad (64Kb) to tylko przez OBD :) . Przy pełnym wsadzie schodzi około 20 minut i lepiej zrobić to na stole ze stabilnym napięciem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 18 listopada 2018, 16:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 33
Posty: 685
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 M3/E46 Touring
Kod silnika: S50B32/M54B30+SC
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=117601&start=0
Temat znany mi od kilku dobrych lat



Kilka tipsow ode mnie

Do podlaczenia na stole wykorzystuje tylko 4 przewody wtyczki x60001 i najlepiej zalatwic sobie taka do zrobienia interfejsu. Piny wykorzystane : 1,3,4,7

Obrazek

W aucie przez gniazdo OBD spokojnie mozna zgrywac wsady 512 i 64kb. Na filmie Twinline Garage uzywaja programu dedykowanego pod sterowniki M3 , wersja testowa jest dostepna w sieci, pelna wymaga kupna licencji. Testowalem usuniecie EWS i dziala, odpalilem emke TommyM3 (Tietz), ale ze mialem sterownik poliftowy , a on emke przed liftem (albo na odwrot :D ) to nie testowalismy nic wiecej bo sterowniki roznia sie pamiecia. Program typu on/off jednym kliknieciem lub wybor opcji z listy, banalnie prosty.

Zgrywalem pelny wsad jmgarage i siemens flasherem i wychodzi jakas roznica w kilku bitach, tak wiec jednak polecam srawdzony jmgarage flasher szczegolnie przy backupie ori wsadu/klonowaniu.

Jesli w jmgarage odczytuje zaledwie kilka procent lub pojawia sie "wrong echo bytes" to w ustawieniach zaawansowanych kabla zmiencie Latency z 1ms na 8ms powinno pomoc ale odczyt bedzie trwal troszke dluzej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 10:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54b30
Cześć, mam pytanko dotyczace malego wsadu w ms43. Czy przy pomocy interfejsu MPPS jestem w stanie zgrac maly wsad? Do jakich map mam dostep w malym wsadzie? Czy jesli cos zmienię w malym wsadzie to musze poprawiac checsum przed wgraniem ? Pytam bo mam b30 wystrojone na pb98 i chcialbym zachowac te mapy dlatego ze sterownik podeslalbym na wgranie pelnego wsadu z odblokowanym launch control, szybka odcinka i usunieciem ews'a. Dzieki i pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 18:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Niech Ci facet przed wgraniem nowego wsadu, zczyta stary wsad ,tylko pełny, bo 64kb nic Ci nie daje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 6 grudnia 2018, 22:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 6
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54b30
Okej czyli mapy zaplonu i paliwa sa dostepne tylko w duzym wsadzie? Za tem do czego mam dostep w malym wsadzie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 grudnia 2018, 19:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Witam, drodzy użytkownicy a czy temat MS42 ogarniacie? Mam kilka pytań do osób z pojęciem, zanim coś uszkodzę :D Autko E46 z silnikiem M52TUB28 skrzynia manualna rocznik 1999.

1) Czy nie zczytując i nie wgrywając na nowo wsadu 512kb jestem w stanie zczytać, pomodzić i wgrać wsad 64kb? Co mógłbym pomodzić w takim partialu? Interesuje mnie przesunięcie odcinki na 6800rpm, ustawienie odcinki na szybką, popcorn mod w mapie włączonej klimy, przestawienie obrotów biegu jałowego, wyłączenie obsługi diagnostycznych sond lambda, ewentualnie wyłączenie sprawdzania sum kontrolnych, bo w planach mam kolejne zmiany. Które z tych rzeczy można zmienić we wsadzie 64kb?

2) Jak to w końcu jest z tą szybką odcinką? Informacje w internecie są szczątkowe i budzą wątpliwości. Hardlimiter ma być wprowadzony niżej niż soflimiter, czy na odwrót? I co z wartością hysteresis? Jakieś inne parametry w celu zmiany trzeba jeszcze zmienić? Zależy mi na takiej odcince jak na filmiku w tym temacie u użytkownika w BMW 330i M54.

3) Czy mogę zczytywać i wgrywać wsady w aucie poprzez OBD jeśli zapewnię podłączenie dobrego prostownika na czas operacji? Mam interfejs od Inpy i działa stabilnie.


Edit: okej, trochę się zorientowałem i już wiem, że do zmian które chcę poczynić potrzebny jest pełny flash 512kb (i że u mnie partial ma 32kb a nie 64 :D)
Proszę kogoś o wypowiedź jeśli miał ktoś do czynienia z MS42 w tunerpro - czy poniższe ustawienia są poprawne dla bardzo szybkiej odcinki 6900, strzałów z wydechu popcorn na klimie, konfiguracji bez tylnych sond oraz podniesionych obrotów jałowych (zmieniłem dwumas na lekki jednomas i niestety po nagrzaniu słychać łożysko igiełkowe w skrzyni a na 1100 jest cisza i mniej wibracji a silnik nie chodzi wcale wiele głośniej)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 21 grudnia 2018, 08:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Witam.
Zapoznaj się kolego dokładnie z tą stroną
https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS42

Na pewno wiele wyjaśni i pomoże.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 21 grudnia 2018, 12:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Dzieki, czytalem juz sporo na tej stronie, ale nie ma tam info o tym czy limiter hard ma byc ustawiony nizej niz limiter soft oraz czy zmieniac wartosc hysteresis czyli nmax_hys_nmax na 32 obroty. Jak Wy macie w MS43 w celu uzyskania szybkiej odciny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 21 grudnia 2018, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 307
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
tipson napisał(a):
Dzieki, czytalem juz sporo na tej stronie, ale nie ma tam info o tym czy limiter hard ma byc ustawiony nizej niz limiter soft oraz czy zmieniac wartosc hysteresis czyli nmax_hys_nmax na 32 obroty. Jak Wy macie w MS43 w celu uzyskania szybkiej odciny?

U mnie w MS43 szybka odcinka była fabrycznie ustawiona, a mam hardlimiter na wyższych obrotach niż softlimiter. Kolega Morcine w tym wątku pokazał, że szybką odcinkę zrobił ustawiając odwrotnie, natomiast kiedy ja tak samo zrobiłem, to obroty cięło równo bez strzałów w wydech. Jak widać, może być tak i tak, więc próbuj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 22 grudnia 2018, 13:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Pod plik xdf ze strony ms42 wiki trzeba odczytać pełny wsad czyli 512kb.
Tu jest xdf pod częściowy wsad czyli 32kb, wygląda ok , ale nie miałem okazji go sprawdzić.

https://www50.zippyshare.com/v/8067211/file.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 18:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Denerwuje mnie jak ludzie mają coś wypróbować i się podzielić wrażeniami i informacjami, a finalnie tego nie robią, dlatego też postanowiłem tu wrócić i się z Wami podzielić :D

Nie wiem, czy u innych będzie tak samo, ale w MS42 udało mi się zrobić bardzo szybką odcinkę za drugim razem. Aby wyszło za pierwszym, należy ustawić:

- nie jedną, a pięć wartości histerezy limitera na 32rpm: nmax_hys, nmax_hys_max, nmax_hys_nmax, nmax_hys_ti_kor, nmax_hys_ti_kor_diag - po takim ustawieniu myślę, że nie będzie już różnicy, czy ustawimy hardlimiter czy softlimiter, ale ja dla pewności ustawiłem hardlimiter, ale dalej jeszcze:

- wykrywanie przekroczenia maksymalnych obrotów nieco poniżej odcinki - ustawiłem 6900rpm mając hardlimiter 6912 a softlimiter 6944 - parametr n_ue_min.

Filmiki, jak na tych ustawieniach sprzęt gra:
https://www.facebook.com/bmwe46project/ ... 407314964/
https://www.facebook.com/bmwe46project/ ... 650899884/

Jak widać, występuje revhang, obroty opadają wolno ale to przez popcorn - już wiem co poprawić i będę niedługo flashował. Wydaje mi się, że wystarczy po prostu opóźnić jeszcze bardziej zapłon powyżej 60 stopni w tabelce kf_zwb_sa dla AC off, a "przywracanie" paliwa na deceleration zostawić w spokoju na standardowych wartościach - mam 6900rpm po uzyskaniu 60 stopni, fabrycznie było 1024. Zlikwiduje tez opoznianie zaplonu na wcisnietym sprzegle oraz wylacze antijerk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 5 stycznia 2019, 18:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Wiecie moze, czy Siemens MSxx Flash tool ingeruje w obszar pamieci Uif? Zmienia Wam ilosc programowan w Inpie po kazdym flashu? 12 razy i the end?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 8 stycznia 2019, 20:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 50
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54
WINKFP ZROBIŁEM 14 AKTUALIZACJI I DOPIERO JEST THE END :mur: . Teraz ten sterownik służy do zabawy "Virgin" :D :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 12 stycznia 2019, 16:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330CI 2003 M54B30/Manual BlackSaphireMetalic
viewtopic.php?f=6&t=148121
piotr520 napisał(a):
Kilka postów wyżej łukasz_S napisał o skasowaniu adaptacji o nazwie Variant Adaptation, powinno załatwić sprawę.


Fajnie jak byłoby to takie proste, adaptację zawsze kasuje po wgraniu pełnego wsadu. Sądzę że może być to problem wgrywania programem "Siemens Flash Tool" dziś dla zabawy powgrywałem inne pliki które nawet nie były edytowane przez tunepro i ten sam błąd za którymś odpaleniem występuję. Chyba z powrotem wrócę do Galletto 1260 i wtedy napiszę czy te parę bajtów mają wpływ na te dziwne problemy z tempomatem i występowaniem błędów o których pisał Buckey.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 13 stycznia 2019, 14:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 522
Moje BMW: e34,e39
Kod silnika: m50b25v, m54b22
Problem tkwi w sterowniku silnika, nie każdy sterownik ms43 jest taki sam, szczególnie te z pierwszych lat produkcji. Wsad z funkcją launch control z ms43 wiki nie będzie działał na każdym sterowniku ms43. Temat był opisywany na forum e46 fanatics.
U mnie po wgraniu programem galetto częściowego wsadu pojawiły się problemy z błędami związanym z pamięcią sterownika. Od tamtej pory używam siemens flasch tool i nie było nigdy problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 20 stycznia 2019, 19:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 35
Posty: 29
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Garaż: E46 330CI 2003 M54B30/Manual BlackSaphireMetalic
viewtopic.php?f=6&t=148121
piotr520 napisał(a):
Problem tkwi w sterowniku silnika, nie każdy sterownik ms43 jest taki sam, szczególnie te z pierwszych lat produkcji. Wsad z funkcją launch control z ms43 wiki nie będzie działał na każdym sterowniku ms43. Temat był opisywany na forum e46 fanatics.
U mnie po wgraniu programem galetto częściowego wsadu pojawiły się problemy z błędami związanym z pamięcią sterownika. Od tamtej pory używam siemens flasch tool i nie było nigdy problemu.


Przydatna informacja, dawno nie wchodziłem na fanatics z usa. To muszę sprawdzić jak będzie na nowszym sterowniku bo rzeczywiście tego którego używam jest z 2001 - 2002r kupiony dawno temu na potrzeby właśnie tune pro. a ten co leży na półce będzie po 2004r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] ms43 bez tajemnic
PostNapisane: 27 stycznia 2019, 21:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 27
Posty: 2636
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Wiatm. czy mógł bym na stronie zamieścić opis funkicji RomRaider dla MS41 ?? Mogli byśmy zrobić jeden temat dla owych modyfikacji sterownika MS41 42 43.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL