BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 10:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
Witam Ciebie Savage_e46 pomiar był na pewno robiony na niskim biegu bo v-max jest niski 114-117KM/h 3 bieg przebieg ładny moc jak najbardziej może być orginał. Diagnozę tez przeprowadzali?

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 13:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Dwr
Moje BMW: e46 30d
Kod silnika: m57n
Obrazek

co myslicie o takim wykresie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
bardzo ładny wykresik 204 konnej 3.0:) gładki nie falowany więc w porządku pomiar na wysokim biegu jak powinno być!

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 14:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Adrian ADT napisał(a):
Witam Ciebie Savage_e46 pomiar był na pewno robiony na niskim biegu bo v-max jest niski 114-117KM/h 3 bieg przebieg ładny moc jak najbardziej może być orginał. Diagnozę tez przeprowadzali?


tak dokladnie to byla trojka, a czy to oznacza ze lepiej robic na max osiagach auta? Jakie to ma odzwierciedlenie w realnych warunkach? Robilem tylko pomiar na hamowni, szczerze to jestem laikiem w tych kwestiach i czy pod pojeciem diagnozy kryje sie cos tajemniczego? :)

dzieki za odpowiedz :)

pozdrawiam
Filip


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 15:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1099
Moje BMW: 335i
Garaż: ex: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 51&start=0
witam a co powiecie o podchipowaniu 330xd ?

czy nie ma problemu z napędem z tego wzgledu ze to jest 4x4 ?
pytam tutaj,bo nie chce zakladac nowego tematu
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 16:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
Savage_e46 napisał(a):
tak dokladnie to byla trojka, a czy to oznacza ze lepiej robic na max osiagach auta? Jakie to ma odzwierciedlenie w realnych warunkach? Robilem tylko pomiar na hamowni, szczerze to jestem laikiem w tych kwestiach i czy pod pojeciem diagnozy kryje sie cos tajemniczego? :)

dzieki za odpowiedz :)

pozdrawiam
Filip

moim zdaniem lepiej na wyższych biegach bo turbo inaczej się napełnia ten przebieg mocy jest bardziej dokładny ponieważ trwa dłużej:)
kuba_rz napisał(a):
witam a co powiecie o podchipowaniu 330xd ?

czy nie ma problemu z napędem z tego wzgledu ze to jest 4x4 ?
pytam tutaj,bo nie chce zakładać nowego tematu
pozdrawiam.

nie słyszłem aby przy rozsądnym programie i rozsądnym użytkowaniu auta coś się działo:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 22:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Dwr
Moje BMW: e46 30d
Kod silnika: m57n
Adrian ADT napisał(a):
bardzo ładny wykresik 204 konnej 3.0:) gładki nie falowany więc w porządku pomiar na wysokim biegu jak powinno być!
a takie pytanie ! mam zamiar mienic nadwozie na kombi z tym samym motorem 204 km moge normalnie przegrac program z tego auta co mam do innego ????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 21 czerwca 2010, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
edu2301 napisał(a):
a takie pytanie ! mam zamiar mienic nadwozie na kombi z tym samym motorem 204 km moge normalnie przegrac program z tego auta co mam do innego ????


niestety nie:) program jest pod autko! przeciez to wszyscy wiedza:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 06:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
Ciekaw jestem co o tym wykresie sądzi Roger, bo z tego co pamietam wyszlo mu cos kolo 165 KM po samych modyfikacjach mechanicznych, byc moze one nie wiele daly skoro u mnie bez zadnych przerobek jest podobna ilosc mocy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: było E46 330d 05
Panowie jak juz jest temat o chipach to sie podepne. Napiszcie czy wirusowac 330d w automacie, rozni ludzie roznie pisza i tak naprawde sam juz nie wiem czy program rozsypie mi skrzynie czy nie ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Dwr
Moje BMW: e46 30d
Kod silnika: m57n
Adrian ADT napisał(a):
edu2301 napisał(a):
a takie pytanie ! mam zamiar mienic nadwozie na kombi z tym samym motorem 204 km moge normalnie przegrac program z tego auta co mam do innego ????


niestety nie:) program jest pod autko! przeciez to wszyscy wiedza:)


Zapytalem sie bo kiedys obilo mi sie o uszy taki wontek ze gosciu dostal gotowy program z innego auto ktore bylo iles tam czasu wczesniej krecone !!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 13:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Savage_e46 napisał(a):
Ciekaw jestem co o tym wykresie sądzi Roger, bo z tego co pamietam wyszlo mu cos kolo 165 KM po samych modyfikacjach mechanicznych, byc moze one nie wiele daly skoro u mnie bez zadnych przerobek jest podobna ilosc mocy :)


Twoje autko jest zdrowiutkie, wykres bardzo ładny.

Zluźnienie dolotu + wydechu ma wpływ na pracę turbiny i napełnianie cylindrów powietrzem.
To zaś ma wpływ na moment obrotowy i jego przebieg.
W takich okolicznościach moc wzrasta nieznacznie ale jest uzyskiwana znacznie szybciej z racji podwyższenia sprawności silnika. W końcu nie dodaliśmy do tego zestawienia więcej paliwa.Moc z paliwa moment obrotowy z powietrza. Ja tak to widzę.

Wykres masz bardzo ładny poprawny , przede wszystkim auto zostało moim zdaniem profesjonalnie hamowane. Czyli pod odpowiednim obciążeniem i na 3 biegu. Taka konfiguracja pomiaru daje moim zdaniem najbardziej wiarygodny wykres.

Co dała opisana wcześniej modyfikacja ?
Mamy takie same auta i takie same parametry ustalone przez fabrykę. Auta są sprawne w doskonałej kondycji ale! Twoje seria ............ moje z drobniutkim modem mechanicznym.

Efekt taki :
Twoje autko uzyskało max moment obrotowy czyli 346Nm przy 2380 obr. moje uzyskało max moment obrotowy o wartości 370Nm z tym że 346Nm miałem już przy obrotach 2180. Inaczej mówiąc o 200 obr. szybciej a to sporo.
Ponadto moc o ile jest podobna to Twój max czyli 161ps było dostępne po uzyskaniu 3970obr. mój silnik uzyskał 164ps już przy 3660obr.

Wnioski : Większa sprawność silnika powoduje że moc i moment obrotowy jest uzyskiwany wcześniej czyli na niższych obrotach przekłada się to na oszczędność paliwa i elastyczność.
Gdybyśmy jechali autostradą obok siebie i utrzymywali stałą prędkość powiedzmy 170km/h mój silnik pracował by na niższych obrotach.Przy dociśnięciu powinien się również szybciej zebrać z racji większego momentu obrotowego dostępnego w tym przedziale obrotów.

To takie moje przemyślenia na podstawie wykresów. Z doświadczenia wiem że co hamownia to inne przebiegi.
Trochę inaczej wypadną przebiegi i wartości dla tego samego auta dla hamowni drogowej i " rolkowej" bez obciążenia (czyli tylko bezwładność i masa rolek) a zupełnie inaczej -na korzyść! na takiej samej hamowni z obciążeniem (hamulec elektrowirowy).
Zresztą moim zdaniem hamowanie mocnego diesla bez obciążenia jest beznadziejne.Można sobie pozwolić na to przy 90 konnym TDI wtedy bezwładność rolek wystarcza aby obciążyć tak słaby silnik. Obciążony silnik ma inną dynamikę spalin co przekłada się na szybkość budowania ciśnienia przez turbinę to zaś przekłada się na szybkość narastania i opadania momentu obrotowego i mocy. Mocny diesel musi być hamowany pod obciążeniem w innym przypadku wykres będzie mocno przekłamany a maksymalny moment obrotowy będzie daleko przesunięty w zakres wyższych obrotów.

Więc przy mocnym turbodoładowanym dieslu pomiar mocy tylko na drodze 3 bieg. Lub "rolki" z obciążeniem 3 lub 4 bieg . Bez obciążenia aby pomiar był najbardziej wiarygodny (nadal nie prawdziwy) 5 lub 6 bieg ale prędkości wychodzą nie małe i pomiar trwa dłużej.

Aby można było "profesjonalnie" porównać moce i sprawność naszych silników ,auta wypadało by hamować na tej samej hamowni pod tym samym obciążeniem.Lub porównać ich elastyczność w biegu np. na autostradzie.

Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania naprawdę dobrego auta. Krzysiek

Ps. Do turbo doładowanych diesli tylko hamowanie pod obciążeniem. Dlatego również dynamicznie podczas próby drogowej sprawdza się przy diagnostyce turbinę (3 bieg z butem w podłodze) Statycznie nie ma możliwości uzyskania właściwych ciśnień w kolektorze dolotowym. Zbyt mała dynamika spalin.

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2010, 13:57 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Gdybyśmy jechali autostradą obok siebie i utrzymywali stałą prędkość powiedzmy 170km/h mój silnik pracował by na niższych obrotach.

Pogubiłem się...
Przy takich samych skrzyniach ? :zdziwko:

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 14:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
muda44 napisał(a):
Przy takich samych skrzyniach ? :zdziwko:

Głowy nie dam to takie moje przemyślenia.

Ale ! Przełożenie skrzyni to jedno a opory toczenia (przekazanie napędu ,opory kół na asfalcie ale przede wszystkim przy sporej prędkości opory powietrza) To ma wpływ.

Powiedzmy że przy tych samych oporach i przełożeniu ( wartości stałe ) aby utrzymać stałą prędkość 190km/h silnik musi dostarczyć określoną moc. Niech to będzie np. 120koni.
Mój motor dostarczy 120koni przy 2380obr i do tego 360Nm
Kolegi motor dostarczy 115koni przy 2380obr i do tego 346Nm

Aby pokonać takie same opory dla jego i mojego auta i jechać z tą samą prędkością musi dostarczyć 120koni . A 120koni ma przy 2450 obr.
Więc aby uzyskać 2450obr i 120koni musi trochę bardziej niż ja wcisnąć pedał "gazu" więc dostarczyć więcej paliwa.

Tu widać różnicę pomiędzy mniej i bardziej sprawnym silnikiem. + oszczędność. Znikoma jednak po 1000 kilometrach takiej jazdy różnica w baku była by widoczna.

Tak to widzę....... Może to błędna teoria ?
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Ostatnio edytowano 22 czerwca 2010, 16:33 przez Roger-Nysa, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 74
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Inne
edu2301 napisał(a):
Zapytalem sie bo kiedys obilo mi sie o uszy taki wontek ze gosciu dostal gotowy program z innego auto ktore bylo iles tam czasu wczesniej krecone !!!!

czyli tzw gotowiec progam nie pod auto z wykresu wynika ze Mirass z Dyno robił 6 programów aby dostroić autko wiec samo mówi za siebie gotowiec nie wchodzi w grę:)

_________________
Chętnie pomogę:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 22 czerwca 2010, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: Dwr
Moje BMW: e46 30d
Kod silnika: m57n
przy mojej to sie chlop troche nameczyl :padam: :) To Najedno wychodzi nie ma co zmieniac furki :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 23 czerwca 2010, 12:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 210
Lokalizacja: Radom/LPU
Moje BMW: E91 335d
Kod silnika: M57Y
ROGER-NYSA napisał(a):
Cytuj:
Twoje autko jest zdrowiutkie, wykres bardzo ładny.


Dziękuje bardzo!

Cytuj:
Wykres masz bardzo ładny poprawny , przede wszystkim auto zostało moim zdaniem profesjonalnie hamowane. Czyli pod odpowiednim obciążeniem i na 3 biegu. Taka konfiguracja pomiaru daje moim zdaniem najbardziej wiarygodny wykres.


Tak udało mi sie trafić do naprawde fajnych ludzi, hamownie maja naprawde bardzo profesjonalną. Z tego co sie dowiedzialem jeszcze nie czipuja BMW ale jak ktos chcialbym dobrze zhamowac auto to polecam. Moze niedlugo zrobia kolejny dynoday.


Cytuj:
Efekt taki :
Twoje autko uzyskało max moment obrotowy czyli 346Nm przy 2380 obr. moje uzyskało max moment obrotowy o wartości 370Nm z tym że 346Nm miałem już przy obrotach 2180. Inaczej mówiąc o 200 obr. szybciej a to sporo.
Ponadto moc o ile jest podobna to Twój max czyli 161ps było dostępne po uzyskaniu 3970obr. mój silnik uzyskał 164ps już przy 3660obr.


Pewnie masz racje :) , ale zaciekawiło mnie skad taki duzy wzrost mocy w porownaniu z danymi fabrycznymi, czy mozliwe ze po lifcie montowali troche bardziej zmodyfikowany silnik? Moze przymierzali sie do wypuszczenia tego ktory jest obecnie 2.0 163KM w nowych trojkach? Albo po prostu rozwiazanie jest jedno, nasz auta jak wino im starsze tym lepsze :D

Cytuj:
To takie moje przemyślenia na podstawie wykresów. Z doświadczenia wiem że co hamownia to inne przebiegi.
Trochę inaczej wypadną przebiegi i wartości dla tego samego auta dla hamowni drogowej i " rolkowej" bez obciążenia (czyli tylko bezwładność i masa rolek) a zupełnie inaczej -na korzyść! na takiej samej hamowni z obciążeniem (hamulec elektrowirowy).


Bardzo profesjonalne te Twoje przemyślenia :) fajnie ze ktos dysponuje taka wiedza i moze mniej doswiadczonym kolegom tej wiedzy troche przekazac. Przyda sie napewno bo przymierzam sie do modyfikacji ale tylko programowej, chyba bym nie dal rady rozkrecic calego silnika tak jak Ty to zrobiles a pozniej nie chcacy nie zrobic dwoch przy skladaniu :)


Cytuj:
Pozdrawiam i życzę miłego użytkowania naprawdę dobrego auta. Krzysiek


Dzieki, naprawde milo uslyszec dobre slowo i fachowa opinie :)
Pozdrawiam
Filip


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 czerwca 2010, 09:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Wroc
Moje BMW: E61 535d+
Kod silnika: M57TU TOP
ROGER-NYSA napisał(a):
muda44 napisał(a):
Przy takich samych skrzyniach ? :zdziwko:

Głowy nie dam to takie moje przemyślenia.

Ale ! Przełożenie skrzyni to jedno a opory toczenia (przekazanie napędu ,opory kół na asfalcie ale przede wszystkim przy sporej prędkości opory powietrza) To ma wpływ.


Opory toczenia to jedno, a podstawowe zasady mechaniki to drugie. Zakładając, że nie ślizga Ci się sprzęgło, silnik jest mechanicznie na sztywno połączony z kołami. Idąc dalej, jeśli nie ma miejsca uślizg kół, to prędkość poruszania auta będzie proporcjonalna do obrotów silnika (stosunek w proporcji wynika m.in. z przełożenia skrzyni biegów) oraz rozmiaru kół.

Zatem jeśli macie podobny rozmiar ogumienia, obroty przy danej stałej prędkości będą u Ciebie i u kolegi Savage_e46 dokładnie takie same. Jedyną różnicą będzie to, że on będzie musiał trzymać minimalnie głębiej gaz w podłodze, żeby utrzymać stałą prędkość.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 26 czerwca 2010, 11:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 895
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: E39 Touring lift
Kod silnika: M57 D30
Dlatego mnie to zdziwiło.
Dwa takie same auta , na takich samych kołach daną prędkość na tym samym biegu muszą mieć przy tej samej prędkości obrotowej silnika taka samą.

_________________
Moje E39
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 85&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 27 czerwca 2010, 18:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
bengal napisał(a):
Opory toczenia to jedno, a podstawowe zasady mechaniki to drugie.


Bengal , po tym co napisałeś wczułem się bardziej w zagadnienie ......
Sądzę że Ty i muda44 macie rację. Jednak aby upewnić się na 100%, gdy będę w trasie ustawię na tempomacie stałą prędkość powiedzmy 180km/h i sprawdzimy czy rzeczywiście przy tej prędkości obroty w chipowanym e46 będą takie same jak w nie chipowanym.
Jeśli sprawność silnika nie ma znaczenia to również remap nie będzie miał.

Potrzebne tylko autko e46 z tempomatem lub potwierdzoną prędkością na GPS.
Z doświadczenia wiem że wersje z tempomatem (ale znowu głowy nie dam) mają prędkość wskazań poprawną ,natomiast te bez trochę zawyżają.

GPS jednak rozwiewa niejasności i wątpliwości.

Więc tak jak pisałem sprawdzę jakie obroty mam aktualnie na prostej przy 180km/h na GPS.
Proszę aby ktoś z e46 320d 150ps z skrzynią 5 , zrobił taki pomiar pozwoli nam ustalić jak to jest z mocą do przełożenia.


Na ten moment bez dwóch zdań przyznaję wam racje. :ok:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL