BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 10:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 02:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Ja na twoim miejscu zbierałbym na kompresor. Jest to spory wydatek ale też i duży przyrost mocy:
4,3 tys euro = 290KM i 5,5s do 100
5,5 tys euro = 320KM i 5,1 do 100
http://www.esstuning.com/default.asp?c= ... t2=176&id=
Co do reszty rzeczy. Na pewno nie warto się bawić się w chipy które przesuwają moment odcięcia bo nie jest to zbyt bezpieczne, filtry stożkowe bardziej obniżają moc niż podnoszą. Wydech i airbox to całkiem spore koszty w porównaniu do przyrostu mocy rzędu kilku (w porywach do kilkunastu) koni i to oczywiście tylko drogich i renomowanych producentów bo inne wydechy też mogą moc obniżyć. Wstawiaj kompresor napewno będziesz zadowolony ;)

P.S. Przy kompresorze nie ma efektu turbo dziury, silnik dostaje kopa na całym zakresie obrotów :D

Np. Z4 3,0i ma ładniejszy wykres na kompresorze niż na wolnossącym:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: dzwo
hehe ;p to az ok 14 tys zl a ja mam narazie 3-4 tys ;)) nie wiem czy warto az taka kase inwestowac w samochod ;p

btw. czy samochod po takim tuningu mocno sie niszczy, chodzi mi o zuzywanie czesci itp, czy spalanie nie siegnie np. 20L/100 km? :)

jakie sa wady takiego tuningu oprocz cenu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 20:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
pixiu napisał(a):
jakie sa wady takiego tuningu oprocz cenu?

prawie żadne ;)
Oczywiście taki silnik zamiast przejechać przykładowo 1mln kilometrów przejedzie 980tys i sprzęgło pewnie będzie trzeba wstawić mocniejsze, ale to są już drobnostki. Oczywiście można wycisnąć dużo więcej, ale wówczas trzeba zakuć i odprężyć silnik. Kolega z Mforum ma taki zestaw w swoim M3 e46 który podnosi moc z 343KM do 550KM (na seryjnym silniku) i na razie nie narzeka. No może poza tym jak wstawić jeszcze szersze opony na tył :hyhy:
Ponoć zestawy ESS żeby weszły do sprzedaży muszą przejechać 100 tys km bez awarii. Nie wiem ile w tym prawdy, ale na razie nie znalazłem prawie żadnych minusów ;)
Dla mnie największą wadą to jest to gdzie wstawić dodatkowe zegary żeby nie szpeciły wnętrza :)

[ Dodano: 16 Listopad 2008, 20:15 ]
pixiu napisał(a):
a ja mam narazie 3-4 tys ;)


Czyli starczy na dobry wydech. Pytanie tylko czy jest sens wydawać 3tys na wydech który ci podniesie moc o może 7KM? Czy nie lepiej wydać 5 razy więcej na dodatkowe 100KM ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 89
Lokalizacja: 100lyca
pixiu napisał(a):
a ile miej wiecej kosztuje przerobienie calego uklady wydechowego, i czy sa moze warsztaty w woj war-maz ktore sie tym zajmuja?


np. http://www.el-tec.pl/ - zrobią ci i wydech i dolot, a jak będziesz chciał to i rozpórki.

_________________
miarÂą Âżycia nie jest liczba wykonanych oddechĂłw. miarÂą Âżycia sÂą chwile, kiedy oddech wstrzymujemy
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 02:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: dzwo
a jak spalanie przy takim tuningu do 300 hp, w miare rozsadku czy ponad 20L/100 :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 06:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Cytuj:
a jak spalanie przy takim tuningu do 300 hp, w miare rozsadku czy ponad 20L/100 :D
W teorii przy używaniu takich samych przyśpieszeń powinien palić prawie tyle samo. Trochę strat pójdzie na napędzenie kompresora. I to chyba wszystko, więc różnica w spalaniu (przy używaniu takich samych przyśpieszeń) będzie taka jak między włączoną a wyłączoną klimą ;). Na pełnym bucie na pewno spali sporo więcej, ale ten pełny but też będzie ciekawszy :hyhy: . Ale to tylko teoria, w praktyce może być różnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 listopada 2008, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 36
Posty: 2261
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: E91 318d LCI
Kod silnika: N47
Garaż: E91 318d LCI + F20 118d LCI + F82 M4
pixiu napisał(a):
powie mi ktos czy na poczatek warto zainwestowac w takie rzeczy :
1. http://moto.allegro.pl/item471539691_bm ... k_cda.html

2. http://moto.allegro.pl/item478963209_ko ... z3_z4.html


czy lepiej od czegos innego zaczac? Jestem otwarty na propozycje ;);)


Sam mam bmc cda w b.podobnym silniku tylko ze 2.8 i popraw osiagow nie odczulem wlasnym tylkiem . Dia to blizniak cda pod wzgledem konstrukcji. ja filtr odrazu kupilem z zamiarem poprawienia dzwieku a nie osiagow. Zmierze jeszcze nawigacja przyspieszenia to moze cos jednak ukrece ;) .

Wg mnie najlepsza opcja to swap na M54B30 czyli 3.0 231 KM. Wyjdzie ponad 5 tys zl ale to wg mnie jedyna rozsadna opcja .

pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 listopada 2008, 10:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Ja ostatnio poddalem moja 530i zabiegowi w eltec.Zrobili mi tak uklad dolotowy oraz wstawili nowy tlumiki koncowe rozchodzace sie na 4 koncówki.Ogolnie widze znaczna poprawe w dolnej czesci obrotów wiec mysle ze to ma sens :super:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: dzwo
BMW2004 Moglbys dac jakas fotke? masz moze wykres z hamowni? Ile to wszystko Cie kosztowalo i co dokladnie zmieniles?


Piotres moglbys wrzucic jakies audio z dzwiekem auta z filtrem DIA i zdjecie jak to wyglada pod maska? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 733
Lokalizacja: WARSZAWA
Dzisaj juz nie dam rady zrobic bo jest juz ciemno.Zrobili mi kompletny dolot z power rura z nierdzewki i stozkiem K&N i tłumik koncowy rozchodzacy sie na dwie strony.Koszt to 3200zł a na hamowni nie byłem ale czuc roznice.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 115
Lokalizacja: NOx Bydgoszcz
Cytuj:
Gdzieś tu na forum ktoś napisał że udało mu się urwać nawet 1sek


Udalo mi si zejsc do 7.0s 0-100km/h. Mierzone G-techem, standartowe kol 205/60r15, 1 osoba na pokladzie, mało benzyny w baku.

Pozniej zmienilem na 3.15 - ze wzgledu na ekonomie jazdy.

_________________
moja WÂłoszka : http://www.bmwmpowerclub.fora.pl/nasze- ... ,3111.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 grudnia 2008, 19:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
moim zdaniem jesli sie robi jakies modyfikacje typu wydech i dolot, walki czy cos jeszcze to MUSI sie chipa dac, tzn nie chipa tylko komputer przeprogramowac pod nowe warunki pracy... wiec jak sie to zrobi po wszystkich modyfikacjach to wtedy nie bedzie to "5%" wzrostu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 grudnia 2008, 11:26 
kostek_ja napisał(a):
Oczywiście taki silnik zamiast przejechać przykładowo 1mln kilometrów przejedzie 980tys


jest taka zasada ze jak podnosisz moc w silniku o 100% na fabrycznych czesciach to jego wytrzymalosc spada o 80% itd jak zwiekszysz moc o 90% to zywotnosc spadnie o 70% itd wiec jak zwiekszysz moc o okolo 35% jak na przykladzie 328i z 193 do 300KM jego zywotnosc spadnie o okolo 40% a nie tak jak napisales o 2%. jak z 200KM podniesiesz moc na 300KM to powiedzmy taki silnik ktory powinien jakies 300tys kilometrow przejechac przejedzie 200tys i nie mowie tu ze sie rozpadnie czy cos takiego ale powiedzmy juz bedzie tak zmeczony ze bedzie bral kupe oleju i jego moc spadnie o tyle ze nie bedzie sie oplacalo juz go eksploatowac.Oczywiscie mowimy tu o silniku nowym prosto z fabryki a nie o samochodach ktore juz maja po 200tys przejechane albo wiecej i juz sa nadwyrezone potrafia wciagnac olej,nie trzymaja fabrycznej mocy i niejednokrotnie byly "delikatnie" traktowane.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL